Skip to content

10 מיליון שקלים ניגבו ממעלימי מס בתחום הנדל"ן

רשות המסים ממשיכה להילחם בהון השחור ובהלבנת ההון. כך למשל, על קרקע שהייתה בהקפאה נבנה בניין דירות. ההקפאה בוטלה והמוכר חויב בתשלום שומה מלאה - כ-1.2 מיליון שקלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המלחמה האין סופית בהון השחור ובהלבנת ההון נמשכת. בשבוע שעבר התבצע מבצע רחב היקף במחוז מרכז, שבמהלכו גבתה רשות המסים כ-10 מיליון שקלים ממעלימי מס. מבצע זה בניהולו של שמעון לרנר, פקיד שומה חדרה, היה מבצע משולב של מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, במטרה לסקור את כל העוסקים בענף הנדל"ן. עיקר המבצע התמקד בפעילות בתחום הנדל"ן באזור שיפוטם של פקיד שומה חדרה ופקיד שומה נתניה.

שאלונים לדיירים

בחדרה התמקד המבצע באיתור הכנסות משכר דירה למגורים שלא מדווחות. לאחר איסוף מודיעין במשך מספר חודשים על בתי יוקרה המושכרים למגורים, בהם התמורה גבוהה משמעותית מתקרת הפטור, נערכו 73 ביקורות בנכסי בית וכן הופצו שאלונים לדיירים. פקיד שומה חדרה יבצע המשך מעקב ועיבוד נתונים.

כאילו היו פטורים

בנוסף, משרד מיסוי מקרקעין חדרה ביצע ביקורות לבדיקת נכונות הקפאות בשומות. במהלך הביקורת נמצא כי קרקע אשר הייתה בהקפאה נבנה עליה בניין דירות ועל כן נשללה ההקפאה והמוכר חוייב בתשלום השומה המלאה בסך של כ-1.2 מיליון שקלים. במקרה אחר בו דווח על מכירת קרקע בחוף הים בגבעת אולגה הסתמן, כי מדובר בקבוצת רכישה של דירות בבניין יוקרה ועל כן רוכשי הדירות, אם זו להם דירתם השנייה לא יוכלו ליהנות מהפטור לדירה יחידה. בנוסף נמצאו מספר נכסים בקיסריה המשמשים למסיבות ואירועים אקסקלוסיביים, שאינם מדווחים על הכנסתם. ממצאים אלו הועברו להמשך טיפול במשרדי מס הכנסה ומע"מ הרלוונטיים.

תמימות קבלנים

במסגרת ביקורת רישום הכנסות של קבלנים, בכלל זה קבלני טיח, שיפוצים, בנייה, צבע וכו'. התברר, כי כ-13% מתוך העסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות. בין העסקים שנבדקו ניתן למצוא: קבלן צבע שקיבל תמורת עבודתו 52 אלף שקל שלא נרשמו. התברר גם, כי אין לו תיק ברשות. בעל העסק אמר בתגובה: "אני לא יודע של מי הרישומים במחברת ועל מה אתם מדברים". בביקורת שבוצעה באתר בנייה ביישוב קדימה צורן נמצא קבלן המבצע עבודות שיפוצים ובנייה, שביצע עבודות בהיקף של 32 אלף שקל שלא רשם הכנסות אלו וגם לקבלן הזה לא היה תיק ברשות. בביקורת נוספת בישוב אצל קבלן לעבודות טיח נמצא, כי לא רשם הכנסות בהיקף של 65 אלף שקל. הקבלן טען, כי הכספים אינם שייכים לו. בביקורת בחדרה אצל קבלן טיח נמצאו שיקים בסכום של 23 אלף שקל שלא נרשמו כלל. הקבלן תירץ "אני במצב של גירושים ורק אתמול הבאתי את הספרים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן