Skip to content

מוניקה סקס היא עכשיו הדבר האמיתי

"מקצועות חופשיים" – האלבום והמופע, מציבים את מוניקה סקס בצמרת הרוק הישראלי בזכות המקצבים הרעננים והחדשנות המוזיקלית. יובל אראל היה במופע ההשקה, יחד עם הקהל שהצטרף לשירה והוכיח כי אפשר לקפוץ שעתיים על רצפת העץ של מועדון בארבי בתל-אביב ולהיות שמח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

את מוניקה סקס אין צורך להציג – יהלי סובול, פיטר רוט, שחר אבן צור והכוח החדש ספי אפרתי רצים בסצנה המקומית כבר מעל עשרים שנים. את העלייה והחשיפה המטאורית קיבלו בעקבות השיר "מכה אפורה"  מאלבום הבכורה "פצעים ונשיקות" אשר שימש כשיר הפתיחה לסדרת הטלוויזיה "פלורנטין".

פתוחים לרעיונות. שחר אבן צור והקהל. צילום: יובל אראל

לאחרונה יצא אלבומם החמישי "מקצועות חופשיים", שהופק על-ידי אייל אבן צור, ואת רוב השירים והלחנים כתב יהלי סובול, חלקם – שחר אבן צור ואת "שוב יורד אור חאקי אפרורי" הלחינו חברי ההרכב למילותיו של מאיר ויזלטיר. על האלבום אמרו חברי הלהקה – "האלבום החמישי שלנו משלב את הכיף שבנגינה חיה עם האפשרויות הבלתי נגמרות של עבודת אולפן, שבאה אחרי נגינה, בהנהגת אייל אבן צור, המפיק המוכשר, החבר היקר ובן המשפחה".

מוניקה סקס לא דורכת במקום, הרבה שנות פעילות ומעמד של כבוד בסצנת המוזיקלית הצעירה. האלבום "מקצועות חופשיים" במקצביו הרעננים, הפקתו המצוינת והחדשנות המוזיקלית, מצהיר במפורש – מוניקה סקס היא עדיין אחת הלהקות החשובות ביצירה המוזיקלית הישראלית. האלבום החדש מציג את חברי הלהקה בוגרים יותר, מנוסים יותר, עשירים בהתנסויות, פתוחים לרעיונות, יוצרים אקלקטיקה מוזיקלית עכשווית תוך שמירת הצביון והצליל האופייני. מוניקה סקס ניצבת כיום במקום משודרג ובכיר יותר בקטגוריות הרוק המקומי, צעירים יותר ממשינה אך אפשר לומר שיש כאן סוג של נשיפה בעורף.

מופע משופשף. יהלי סובול. צילום: יובל אראל

בסוף השבוע חגגו חברי מוניקה סקס את השקת האלבום, במועדון בארבי בתל-אביב, ופתחו מיד בשורת ביצועים, שכללה חומרים מהרפרטואר החדש מתוך האלבום הטרי לצד להיטים משלל אלבומיהם. מדובר במופע מהוקצע ומשופשף כפי שמוזיקאים שאוהבים את העשייה שלהם יכולים להעניק לקהל, שהצטרף לשירה והוכיח כי אפשר לקפוץ שעתיים על רצפת העץ של  בארבי ולהיות שמח.

נרשמו פיקים חזקים בביצועי הקלאסיקות "מכה אפורה", "שנים חסומות" וכמובן בקטע המסיים בהדרן – "על הרצפה", שלא לדבר על ה"קראוד סרפינג", שדפק שחר אבן צור לקראת סיום החלק הראשון ונשאר על הרחבה והמשיך לשיר עם הקהל. מוניקה סקס היא הדבר האמיתי שמתרחש עכשיו בסצנת הרוק והקהל הצעיר מצביע ברגליים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן