Skip to content

נשיא סין, שי ג'ינפינג: סין מתנגדת לפיתוח נשק גרעיני ע"י איראן

נשיא המדינה נחת היום בבייג'ינג והתקבל בטקס קבלת פנים ממלכתי על ידי נשיא סין. "שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים נמצאות כעת בנקודה קריטית, אנו מקווים עבור העם בישראל והעם הפלסטיני כי המנהיגים יקבלו כעת החלטות אמיצות למען שלום", אמר נשיא סין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס נחת היום (ג') בסין לביקור ממלכתי ראשון של נשיא ישראלי מזה כעשור, בהזמנתו האישית של נשיא סין שי ג'ינפינג. ב"היכל העם" בסין התקבל הנשיא פרס על ידי נשיא סין שי ג'ינפינג, במסדר כבוד של הצבא ומקהלת ילדים מנופפים בדגלי המדינות.

לאחר טקס קבלת הפנים המשיכו השניים לפגישת עבודה מדינית, בפתחה הודה נשיא סין שי ג'ינפינג לנשיא פרס על ביקורו בסין ואמר: "ברוכים הבאים לסין, זהו כבוד גדול עבורי לארח את נשיא מדינת ישראל, הנך מדינאי בעל שם עולמי ומעורר השראה, חבר ותיק של סין ושל העם הסיני- יש לך תרומה משמעותית ליחסי ישראל סין. אני מודה ומעריך את שעשית לחיזוק הקשרים בין שתי מדינותינו. מאז ייסוד היחסים הדיפלומטים קיים בין שתי המדינות שיתוף פעולה מדיני, סין בטוחה בהצלחתה של ישראל".

מפגש הנשיאים בבייג'ין. "החלטות אמיצות למען השלום" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
מפגש הנשיאים בבייג'ין. "החלטות אמיצות למען השלום" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נשיא סין: "בטוח בהצלחתה של ישראל". (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נשיא סין: "בטוח בהצלחתה של ישראל". (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

במרכז הפגישה הדגיש הנשיא הסיני כי סין תומכת בהמשך המשא ומתן של המעצמות מול איראן במסגרת ה5+1 ומאמינה כי הפתרון צריך להימצא באפיק דיפלומטי ובדרכי שלום. עוד אמר הנשיא כי סין מתנגדת לפיתוח נשק גרעיני ע"י איראן וכן כי סין מבינה היטב את הדאגה הביטחונית של ישראל.

בהמשך דבריו הביע  הנשיא שי את תקוותו  לקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ואמר: "שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים נמצאות כעת בנקודה קריטית, אנו מקווים עבור העם בישראל והעם הפלסטיני כי המנהיגים יקבלו כעת החלטות אמיצות למען שלום. בפנינו נושאים שונים לדון בהם, ובהם הנושאים האזוריים העומדים על סדר היום של שתי המדינות".

הנשיאים סוקרים משמר כבוד של הצבא הסיני (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
הנשיאים סוקרים משמר כבוד של הצבא הסיני (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

הנשיא פרס פתח את דבריו בברכות בשם אזרחי מדינת ישראל לנשיא סין ול"שנת הסוס" הסינית ואמר: "באתי בשם אזרחי מדינת ישראל להביע את הערכתנו לסין, ולתפקידה המרכזי בעולם ובמזרח התיכון".

בנוגע לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים אמר הנשיא פרס: "אלו אכן ימים קריטיים במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, אך חשוב לחזור לשולחן המשא ומתן- יש להיאבק למען השלום- סין יכולה להיות שחקן מרכזי בחיזוק היציבות ובקידום השלום במזרח התיכון".

הנשיא מתקבל ע"י מקהלת ילדים מנופפים בדגלי המדינות (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
הנשיא מתקבל ע"י מקהלת ילדים מנופפים בדגלי המדינות (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

בפגישתם הדגיש פרס כי תכנית הגרעין של איראן מהווה סכנה לעולם כולו ואמר: "לסין תפקיד מרכזי במאבק למנוע מאיראן פצצה גרעינית. איראן היא מרכז הטרור העולמי, מממנת פעילות טרור ושולחת זרועות טרור והרס כמעט לכל המזרח התיכון. איראן בונה פצצה גרעינית, מאיימת בהשמדת עם ותחת הכחשות בונה ומפתחת טילים ארוכי טווח בעלי ראשי נפץ גרעיניים. יש לסין השפעה במזרח התיכון, בקידום השלום והיציבות ובמניעת נשק גרעיני בידי איראן".

עוד העלה הנשיא פרס בפגישה את העמקת שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי הטכנולוגיה, רפואה חקלאות, וקרא לפתיחת קווי תעופה ישירים של חברות תעופה סיניות מסין לישראל להגברת התיירות בין שתי המדינות.

מיד לאחר סיום הפגישה המדינית שארכה כשעתיים אירח נשיא סין את נשיא המדינה והמשלחת הישראל לארוחת ערב בארמון הנשיאות, בארוחה הפתיעו את הנשיא תזמורת חיילים סינים שניגנו מחרוזת שירים ישראלים, והרימו כוסית לקשרי הידידות בין סין לישראל.

במסגרת סבב הפגישות המדיניות שיקיים הנשיא עם צמרת ההנהגה הסינית במהלך ביקורו, ייפגש הנשיא פרס גם עם יו"ר הקונגרס הלאומי הסיני.  בהמשך הביקור יקיים מפגש כלכלי חגיגי עם מנכ"לי חברות ענק מובילות בסין באירוע בתוך מתחם ה"עיר האסורה" בבייג'ינג, לחיזוק הקשרים העסקיים והכלכליים בין ישראל לסין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן