Skip to content

שלומי שבן מאוהב. בפסנתר

רגעי השיא בהשקת אלבומו החדש של שלומי שבן היו כאשר תינה אהבים עם הפסנתר, כשהוא נוקש, מפזז ומקפץ בלהט על המקשים, כאילו מדובר בחלק בלתי נפרד מגופו או באהובה לוהטת. יובל אראל היה עם האלפים שמילאו את היכל התרבות בתל-אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבע שנים לקחו לשלומי שבן שבע שנים כדי ליצור את שירי האלבום החדש, "תרגיל בהתעוררות". עם נגיעות ידיהם של אסף תלמודי ותמיר מוסקט, עם הרכב מוזיקלי מלווה של הקולקטיב, עם אירוח של חווה אלברשטיין ונינט. באלבום החדש נזהר שבן מלהוות פרימדונה בשלבי היצירה וההפקה, והתוצאות המציגות שילוב עבודה מצוין של כל הנוטלים חלק מהווה תעודת הערכה לאנשים שהיצירה היא אמנותם ודרך חייהם. פשוט להאזין ולהתעמק בשכבות וברבדים, ותמצאו שלומי שבן שונה ורענן.

ביצוע נדיר. שבן בפעולה. צילום: יובל אראל

אלפיים ארבע מאות ושמונים איש מלאו במוצ"ש את המושבים המרופדים של היכל התרבות בתל אביב כאשר שלומי שבן חגג את השקת האלבום החדש. מתוך העלטה החל שבן לשיר, כשהוא ניצב בקדמת הבמה ומסך כהה מכסה את חברי הקולקטיב. אלומת אור לבנה מאירה על ויז'ואל ארט וידאו עם זוג שפתיים דוגמת "מופע הקולנוע של רוקי", המסמלות את הגברת הראשונה של המוזיקה הקלה הישראלית חווה אלברשטיין המצטרפת לדואט בשיר הנושא של האלבום. דרמה תיאטרלית, שבאה לכסות על העובדה שהגברת לא מגיעה בעצמה כדי לתת כבוד לשלומי, ללהקה וכמובן לקהל הרב.

קצת מוזר לקבל את הקולקטיב כשחקני משנה במופע ואת ההעמדה שלהם מאחורי הפרגוד, כמעין שורת נערי מקהלה המרוחקים מקדמת הבמה לה הם מורגלים כל כך. עד שהם מקבלים את אישורו של  שבן להצטרף לקטע אחד במופע. אבל למה לרדת לקטנות. כבוד גדול והערכה לשלל האורחים, הנגנים וגם לנינט טייב, שעלתה לביצוע השיר "מלכה לב שבור", שאותו היא שרה גם באלבום. שבן גם לקח את הפיקוד על עמדת המיקרופון הקדמית, לעתים נטל אותו ושוטט, קיפץ, ניתר על הבמה, הספיק גם לנתר אל האולם, להעפיל עד היציע העליון ולשיר עם הקהל.

שונה ורענן. שבן. צילום: יובל אראל

אבל ברגע ששלומי שבן מתיישב מול פסנתר הכנף, תשכחו מהכול. הבנאדם הזה פשוט מתנה אהבים עם הכלי הזה. רגעי השיא בערב הזה, שנמשך כשעתיים פלוס, היו אותם ביצועים, כשידיו נוקשות, מפזזות ומקפצות על מקשי הפסנתר, בלהט, בשטף קצף, כאילו מדובר בחלק בלתי נפרד מגופו או באהובה כלשהי. ועם אסופת שירים, שכללה מבחר מהאלבום הטרי לצד להיטים ידועים מאוצרו המוזיקלי העשיר, חלקם תוכחה בוערת, אך מתוחכמת, על המתרחש כאן בארץ חמדת, כולל כמה משפטי מחאה על ראש ממשלה אחד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן