Skip to content

הנשיא פרס לראשי תאגידי ענק סיניים: "בואו נשתף פעולה"

הנשיא פרס נפגש היום עם 60 ראשי תאגידים ומנכ"לי חברות בסין. נציגי החברות הסיניות הדגישו כי הם רואים בישראל מרכז כלכלי חשוב הטומן בחובו הזדמנויות עסקיות עבור החברות הסיניות, בעיקר לנוכח העובדה שישראל הינה מעצמת הייטק, מחקר ומדע. "אנו רואים בישראל מדינת מפתח לשיתופי פעולה כלכליים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"נשיא סין התבטא בפגישתנו בצורה נחרצת בנוגע לאיראן: יש לסין קשרים עם איראן, אך סין עומדת על כך שאיראן לא תפתח נשק גרעיני, וכי לא תמשיך במדיניות שלה". כך גילה היום נשיא המדינה, שמעון פרס, בפגישה שקיים עם מנכ"לי חברות ענק סיניות, באירוע מיוחד שהתקיים במתחם ה"עיר האסורה" בבייג'ינג.

"נשיא סין מאמין כי הדרך הראשונה למנוע את הגרעין האיראני היא באמצעים דיפלומטים, ורואה עצמו חלק מהקהילה הבינלאומית", אמר הנשיא פרס למארחיו, אנשי העסקים. "הסינים אומרים בדרכם כי צריך לפתור את המחלוקות בצורה לא אלימה – אך הם יעמדו על עמדותיהם בצורה נחרצת ועובדה זו חשובה מאוד לישראל".

שמעון פרס ואנשי עסקים סיניים ב"עיר האסורה" (צילום: עמוס בן גרשום)
שמעון פרס ואנשי עסקים סיניים ב"עיר האסורה" (צילום: עמוס בן גרשום)

הנשיא הדגיש את החשיבות שרואה ישראל בקידום השלום והיציבות במזרח התיכון. הוא שב וחזר על מחויבות ישראל לקדם שלום עם הפלסטינים: "ישראל ספגה שבע מלחמות, וקורבנות רבים – אך תמיד ידה של ישראל הייתה לשלום וגם היום אנו משיטים ידינו לשלום לכל שכנותינו. ישראל היא אי של דמוקרטיה ויציבות במזרח התיכון- ולסין יכול להיות תפקיד מפתח בשמירה על השלום במזרח התיכון".

לפגישה עם פרס הגיעו 60 ראשי תאגידים ומנכ"לי חברות המייצגות מגוון רחב של הפעילות הכלכלית-עסקית, הסינית. נציגי החברות הסיניות ברכו את הנשיא והדגישו כי הם רואים במדינת ישראל מרכז כלכלי חשוב הטומן בחובו הזדמנויות עסקיות עבור החברות הסיניות, בעיקר לנוכח העובדה שישראל הינה מעצמת הייטק מחקר ומדע.  "אנו רואים בישראל מדינת מפתח לשיתופי פעולה כלכליים. הוכחתם כי אתם אולי קטנים בגודלכם אבל גדולים ביצירתיות, בפיתוחים חדשניים וביכולת לשמור על רמת מחקר ומדע מהמתקדמים בעולם".

הנשיא פרס קרא למנכ"לים להדק את שיתופי הפעולה הכלכליים בין ישראל לסין ואמר: "סין היא דוגמא ליציאה מהעוני ומהרעב – דוגמא לפיתוח כלכלי מואץ ולצמיחה כלכלית. לסין ולישראל הזדמנויות חשובות לשיתופי פעולה. יש בין המדינות ידידות איתנה – גם סין וגם ישראל הן מדינות אשר רוצות בשלום וקידום הכלכלה, ושיתוף פעולה כלכלי פורץ דרך יכול לסייע לשתי המדינות. ישראל מובילה במדע וטכנולוגיה לא בשל גודלה אלא בזכות התעוזה, מתוך המחסור במשאבי טבע צמחו פריצות הדרך במדע הישראלי. סין עשירה במשאבי טבע וגם בהון האנושי – אך המשאב החשוב ביותר הוא הידע. אם לא נשתף פעולה, ברפואה, בטכנולוגיה, בהייטק, במדע – לא נוכל להצעיד את הדורות הבאים אל עתיד טוב יותר".

קודם לכן נפגש נשיא המדינה עם יושב ראש הקונגרס הלאומי של סין Zhang Dejiang, מבכירי הצמרת המדינית הסינית אשר הדגיש כי סין רואה חשיבות רבה בחיזוק היחסים האסטרטגיים עם ישראל וכי בכוונתו האישית להדק את קשרי העבודה של הקונגרס הסיני עם כנסת ישראל: "בחכמה וביצירתיות בניתם מדינה משגשגת, עם תשתית של מערכת בריאות, חינוך ומדע מהטובות בעולם". יו"ר הקונגרס הוסיף ואמר: "רוצה להודות לך על שייסדת את היחסים הדיפלומטים בין המדינות לפני 20 שנה, ועתה עלינו להבטיח כי גם הדור הצעיר של שתי המדינות ימשיכו לשאת את המסורת של שיתוף הפעולה בינינו".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן