Skip to content

דיסקין: יש גורמים שיפעילו נשק חם במקרה של פינוי התנחלויות

כך מתריע הערב ראש השב"כ לשעבר בפייסבוק. יובל דיסקין תובע מהדרג המדיני להשמיע סוף סוף קולות גינוי ולטפל באופן פעיל ובלתי מסויג ב"החמרה מיידית של האמצעים נגד המעורבים בתופעה החמורה הזו שחצתה ביצהר קו אדום נוסף. יצהר וגבעותיה היו תמיד סמן קיצון אולם התופעה חמורה יותר בחלק מהמאחזים הבלתי חוקיים, שם מתפתחים כמעט ללא הפרעה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, מתריע כי אם תימשך אוזלת היד כלפי פורעי הימין הקיצוני ואם לא תחול החמרה מיידית של האמצעים, כנגד המעורבים בתופעת הבריונות של הימין הקיצוני – ישנם  גורמים שיפעילו במקרים מסוימים נשק חם כנגד חיילים וכנגד מנהיגים במדינת ישראל. דיסקין מגנה גם את השתיקה שבה מקבלת בישראל תקיפת פלסטינים או אזרחי ישראל הערבים. "בקושי שומעים קולות גינוי", הוא אומר "ולהוציא כמה אנשים טובים וארגונים דוגמת "תג מאיר" הנלחמים בתופעה – אין קול ואין פוצה".

מתריע בשער. יובל דיסקין (צילום: דן בר דוב)
מתריע בשער. יובל דיסקין (צילום: דן בר דוב)

ואלו דבריו הנוקבים של דיסקין, שפורסמו בעמוד הפייסבוק שלו. לא נגענו. הדברים מובאים כלשונם:

"לפני כחודש פרסמתי את הפוסט הזה בפייסבוק בעקבות אירוע "תג מחיר" בג'לג'וליה במהלכו נוקבו צמיגי 19 מכוניות ורוססו סיסמאות גזעניות מבחילות על קירות היישוב:

"חברים יקרים, אני בוש ונכלם. 'אחיי היהודים' חבורת בריוני וגזעני 'תג מחיר' ניקבו הלילה צמיגי מכוניות בג'לג'וליה וריססו כתובות נאצה גזעניות על קירות בתים. אני בוש ונכלם כי שוב לא נשמע על כך כמעט כל גינוי מהפוליטיקאים שלנו, ושוב חבורת הרבנים הצבועה תגלגל עיניים ולא תגיב ותגנה מעל כל במה את התופעה המגעילה הזו שנולדה בהתנחלויות בשטחים והולכת ומתרחבת לכל עבר. במקום גינויים כנראה נקרא תגובות אצל אחינו היהודים דוגמת אתר 'הקול היהודי' המפרסם חדשות 'ליהודים שמחים'( …!!) המדווח על האירוע ומיד מתחתיו מסביר עד כמה אזרחי ישראל הערבים אשמים בכל רעה חולה במדינת ישראל מפשיעה ועד תאונות דרכים….זו הגזענות 'המתוחכמת' החדשה שפשתה בנו, ואנו מקבלים אותה כמובן מאליו. עצוב, ובעיקר מבייש עד כמה הפכנו גזענים ואין קול ואין ואין מגנה. חברים – אשמח אם תגיבו לתופעה המבישה והעלובה הזו ויחד נביע סולידריות עם תושבי ג'לג'וליה שנפגעו הלילה ועם אחרים שנפגעו ונפגעים מחבורת הבריונים והגזענים העלובים הללו מדי יום ביומו.

"ומאז האירוע בג'לג'וליה כבר היו כמה וכמה אירועי 'תג מחיר' ולהוציא כמה אנשים טובים וארגונים דוגמת 'תג מאיר' הנלחמים בתופעה – אין קול ואין פוצה… התקשורת מטפלת בדרך כלל באירועים אלו בכפפות של משי, רבני הציונות הדתית ברובם יורדים למחתרת, ובתכנית הטלוויזיה שערך אוהד בן חמו אתה רואה ושומע את חלקם מגלגלים עיניים ומסבירים כי בעצם מדובר בתופעה שולית שלא בטוח בכלל מי מבצע אותה ואולי הפלסטינים בעצמם מביימים את האירועים הללו…

"שימו לב לתופעה המדאיגה – כאשר מותקפים פלסטינים או אזרחי ישראל הערבים, בקושי שומעים קולות גינוי. אבל כשפוגעים בצה"ל פתאום כולם מתעוררים ומגנים ומופתעים – הכיצד…? כי במדינת ישראל הצבא, זה שנועד להגן על האזרחים, הוא בבת עינה של המדינה (ואל תטעו לרגע – ליבי עם החיילים ועם המילואימניקים המגינים על תושבי ההתנחלות הקיצונית הזו ונאלצים לסבול מהתעמרותם של חבורות הפורעים הגזענית).

"מי שחושב שהבעיה היא בעיה של מערכת האכיפה בלבד טועה. זו בעיה חברתית חמורה שאינה מטופלת כנדרש דווקא על ידי מדינת העם היהודי, העם שסבל רדיפות גזעניות שהגיעו עד כדי רצח עם שיטתי ומחריד על ידי הנאצים.

"על כן כל אחד מאיתנו ראוי לו שיביט במראה וישאל את עצמו מה הוא עושה בעניין הזה.

"מעדות אישית אני יכול להעיד כי הדרג המדיני של מדינת ישראל אינו מגנה כמעט את התופעה (ואני מתכוון כמעט לכל ממשלות ישראל בשנים האחרונות ולא רק לממשלת נתניהו) ואינו ממש שש לעסוק בעניין הזה.

"מה שקרה ביצהר בימים האחרונים הוא ביטוי נוסף לחוסר הממלכתיות ולהתבדלות הגוברת והולכת של קהילות בחלק מן ההתנחלויות באיו"ש. לא מעטים שם אומרים בגלוי כי זו לא המדינה שלהם ואחרים אומרים את זה בפורומים סגורים. זו תופעה שהחלה לפני שנים והולכת ומעמיקה. יצהר וגבעותיה היו תמיד סמן קיצון אולם התופעה הזו חמורה יותר בחלק מן המאחזים הבלתי חוקיים, שם הולכים ומתפתחים כמעט ללא הפרעה גידולי פרא.

"גם ההנהגה הרבנית הרופסת ברובה של הציבור האמוני, חוששת מאוד מצאן מרעיתה. כי 'עשה לך רב' היום בחלק מן היישובים זה בעצם להמליך את הרב שיזמר את הזמירות שהקהילה רוצה לשמוע… וכך ההנהגה ברבנית אינה מגנה ואינה פועלת להוקיעה מקרבה את חבורת הגזענים הזו.

"אני סבור כי מעבר לפעולות האכיפה הנדרשות, הטיפול היעיל ביותר הוא הוקעה מוחלטת של התופעה ובעיקר של האנשים המעורבים בה המוכרים היטב לאנשי ההתנחלויות (ולא רק לאנשי השב"כ הצבא והמשטרה…). את התהליך הזה צריכים להוביל ראשי היישובים והרבנים בהתנחלויות באיו"ש.

"אני גם מקווה כי קולות הגינוי של הדרג המדיני יישמעו סוף סוף, ויותר מכך – תמיכתם הפעילה והבלתי מסויגת בהחמרה מיידית של האמצעים כנגד המעורבים בתופעה החמורה הזו שחצתה ביצהר 'קו אדום' נוסף.

"וכן… אני משוכנע כי בקרב מי שמעורב בפעולות כגון אלו המתבצעות כנגד פלסטינים ואזרחי ישראל הערבים או כנגד חיילי צה"ל ביצהר, יש גורמים שיפעילו במקרים מסוימים (כגון תהליך מדיני שבתוכו מהלך של פינוי מאחזים או התנחלויות) נשק חם כנגד חיילים וכנגד מנהיגים במדינת ישראל.

"אל תהיו מופתעים אפילו לא לרגע אחד!"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן