Skip to content

מאורגנים לטייל

ההערכות על מספר הישראלים המטיילים בחו"ל בטיולים מאורגנים נע בין מאה אלף לרבע מיליון. כמה יסעו בקיץ ומה החידושים בתחום הטיולים המאורגנים? החידוש העיקרי הוא טיסות הלואו-קוסט שיוזילו גם את מחירי המאורגנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בייג'ין. טיול הכוכב הוא כוכב. (צילום: עירית רוזנבלום)
בייג'ין. טיול הכוכב הוא כוכב. (צילום: עירית רוזנבלום)

״שוק הטיולים המאורגנים וההגדרה לטיול מאורגן – פרוצים", כך אומר גיל סתיו, הסמנכ"ל לשיווק ומכירות בקבוצת ישראייר שנכנס בימים אלה לתפקיד. סתיו, ששימש בעבר, בין היתר, כסמנכ"ל מכירות בחברת התיירות גוליבר, אומר בתשובה לשאלה כמה ישראלים ייצאו בשנת 2014 לטיולים מאורגנים: "ישנם ספקים רבים המפרסמים חבילה של טיסה, העברות ומלון ונותנים סיור אחד או שניים כלולים במחיר, כאשר שאר הטיול מוגדר כ-'ימים חופשיים', או אפשרות לרכישת סיורים נוספים בתוספת תשלום, כאשר המדריך הנו למעשה הנציג המקומי של הספק ביעד".

לכן, לדבריו, אין נתון רשמי על מספר היוצאים בטיולים מאורגנים, אולם ניתן להעריך שמדובר ביותר מ-100.000 נוסעים בשנה.

לעומתו מעריכים בקבוצת אשת טורס כי מדובר בשוק של כ-200,000 נוסעים בטיולים מאורגנים בשנה ויהודה זפרני, משנה למנכ"ל אופיר טורס, מעלה את הרף לכרבע מיליון.

באשת טורס אומרים שהטיול המאורגן הוא, ללא ספק, אחד המוצרים הנמכרים ביותר בענף התיירות הישראלי, שמגלגל מחזור שנתי של כ-260 מיליון דולר וכי באשת טורס נרשם ב-2013 גידול של 30% ביציאה לטיולים מאורגנים.

לאן נוסעים?

היער השחור בגרמניה. הלהיט של טיולי המשפחות. (צילום: Erich Spiegelhalter)
היער השחור בגרמניה. הלהיט של טיולי המשפחות. (צילום: Erich Spiegelhalter)

אופיר טורס: הטיולים המאורגנים לאירופה יתבססו על טיולי משפחות באיטליה, טיולי היער השחור, טיולי מדינות בנלוקס (הולנד, בלגיה, צרפת ואנגליה), טיולי כוכב בספרד, ופורטוגל.
אליהם ייתוספו טיולי סקנדינביה, אשר מחירי הטיסות אליה צפויים להיות זולים לעומת שנים קודמות ולכן ישפיעו על הביקוש.

בנוסף, צפויים לצאת כ- 15 אלף לטיולי לילות לבנים לרוסיה, טיולים המתרכזים במוסקבה וסנט פטרסבורג. במזרח הרחוק יהיו טיולי העומק בעיקר להודו, תאילנד, ויאטנם, קמבודיה וסין.

הטיול הקצר, הממצה והפופולארי שישראלים אוהבים, הוא טיול מאורגן לכוכב בייג'ין אשר במהלך השנה האחרונה יצאו כ- 200 קבוצות שלו. עוד פופולאריים טיולי דרום אמריקה – טיולי עומק של שלושה שבועות ומעלה – טיולי קובה וקוסטה ריקה וטיולי ארצות הברית מחוף לחוף בין 8-15 ימים.

אשת טורס: הטיול המאורגן הנמכר ביותר של החברה הוא טיול בן 8 ימים לסין. לדברי מנהל מחלקת הטיולים המאורגנים באשת טורס, אבינועם אושרי, "הבן החורג" של עולם הטיולים המאורגנים כיום הוא דרום אמריקה, שם השינוי עדיין בהתהוות. "אם בעבר הטיולים נמשכו בין 40-30 ימים במחיר של 10,000 דולר לאדם, כיום, רוב הטיולים המאורגנים נמשכים כשבועיים, אך עדיין אין את הטיולים השבועיים שאנחנו רואים לסין. התפיסה היא עדיין של פעם בחיים".

סרביה. שמורות טבע מרהיבות ופולקלור מקומי. (צילום: האחר הרשמי)
סרביה. שמורות טבע מרהיבות ופולקלור מקומי. (צילום: האחר הרשמי)

אושרי מציין כי בעבר הטיולים המאורגנים המבוקשים ביותר היו בעיקר יעדי אירופה, כאשר היום הצטרפו אליהם גם סין, הודו, וייטנאם, מרוקו ודרום אפריקה. אושרי מוסיף, כי "בעוד שסיטונאי התיירות, המשווקים חבילות נופש לאירופה ואגן ים התיכון, נמצאים במצב של שחיקת המחירים כלפי מטה, התאמה למחירי המתחרים ומבצעים רבים, מכירות הטיולים המאורגנים לא רק שלא נפגעו השנה אלא אף עלו, תוך שמירה על אחידות במחירים".

נתור: השנה יסעו המטיילים הישראלים לטיולים מאורגנים לאיטליה במגוון מסלולים, מצפון לדרום, איטליה לעומק, גיאורגיה, ספרד, פורטוגל, תאילנד, סלובניה וקרואטיה, היער השחור, ברזיל וארגנטינה, יפן, סין והונג קונג, טיולי משפחות באירופה, אמריקה ותאילנד.

החידושים

אופיר טורס: השנה צפוי להיות הלהיט טיולי הדנובה הכחולה וטיולי הרי הטטרה.
בנוסף, החידוש הגדול באירופה צפוי להיות שרבים מהטיולים המאורגנים יתבססו על טיסות לואו קוסט, אשר גם יוזילו את המחירים וגם יחשפו את הנופשים ליעדים חדשים.
זפרני: "תוכניות הטיול צפויות להישאר אטרקטיביות באותה מידה, רק עם הוזלה של כ-10% בהתבסס על טיסות הלואו קוסט".

אשת טורס: תשווק בקיץ הקרוב יעדים חדשים: סרביה – מדינת הבלקן המתעוררת לחיים חיי לילה תוססים, שמורות טבע מרהיבות, ופולקלור מקומי; המדינות הבלטיות – ליטא ולטביה – טיול מרתק בנופיה היפים של ליטא ולטביה עם ביקורים בערים ריגה ווילנה; פורטוגל, פורטוגל ומדירה; מערב גאורגיה, כולל ביקור בחבל סוונטי; קרואטיה וסלובניה; טיולי משפחות: הטיולים הקלאסיים כדוגמת פריס-בריסל-אמסטרדם, צפון איטליה, היער השחור. בייג'ינג וסין בכלל, קרואטיה וסלובניה, מרכז איטליה כולל טוסקנה.

השנה יושקו יעדים חדשים בתחום שומרי המסורת: היער השחור, גאורגיה, המדינות הבלטיות , וכמובן ישארו היעדים כמו סין, איטליה, טיולי משפחות.

סיאול – בירת דרום קוריאה – יעד חדש ומסקרן לנוסע הישראלי
סיאול – בירת דרום קוריאה – יעד חדש ומסקרן לנוסע הישראלי

נתור: מציעה שלושה טיולים מאורגנים חדשים: יפן וסיאול – בירת דרום קוריאה – יעד חדש ומסקרן לנוסע הישראלי; גיאורגיה וארמניה – עוד מדינה חדשה על מפת הטיולים של הישראלים. פולין, ורשה, קרקוב וברלין – טיול המשלב עבר והווה, היסטוריה וקידמה.

יש כמובן גם את החברות הקטנות יותר, המתמחות בטיולים מאורגנים לפי נושא ועניין. על פי חברת התיירות "בריזה – אמנות הטיול" מטיילים אתם בטיולים מאורגנים כ-1.500 מטיילים בשנה. היעדים החדשים אצלם השנה הם טיולים לקורסיקה וסרדיניה וטיולים ללאוס (בשילוב ויאטנם וקמבודיה) וקמצ'טקה.

 סתיו מישראייר מוסיף כי בבחירת טיול מאורגן והשוואה בין טיולים שונים, חשוב להקפיד על התכנים והאטרקציות שכלולות ולא להסתכל רק על המחיר. עצה טובה גם לתחומים אחרים בחיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן