Skip to content

אורי סירקיס מונה מנכ"ל אי.די.בי תיירות

הקבוצה נחשבת לקבוצת התיירות הגדולה בישראל. מועסקים בה כ-1,000 עובדים והיא כוללת את ישראייר, נתור, דיזנהויז ואופן סקיי. בעקבות המינוי יהיה סירקיס מעתה אחראי על כל תחומי הפעילות של החברות המרכיבות את אי.די.בי תיירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אורי סירקיס
אורי סירקיס

מנכ"ל קבוצת ישראייר בשנתיים שחלפו מונה למנכ"ל אי.די.בי תיירות. המינוי של סירקיס נעשה על דעת שני המשקיעים בן משה ואלשטיין. צבי יוכמן ימשיך לשמש יו"ר אי.די.בי תיירות. עד למינויו של סירקיס, שימש יוכמן בתפקיד יו"ר פעיל. באי.די.בי תיירות, הנחשבת לקבוצת התיירות הגדולה בישראל. מועסקים בה כ-1,000 עובדים והיא כוללת את ישראייר, נתור, דיזנהויז ואופן סקיי. בעקבות המינוי יהיה סירקיס מעתה אחראי על כל תחומי הפעילות של החברות המרכיבות את אי.די.בי תיירות.

מיזוג תפעולי

כאשר סירקיס נכנס לתפקיד מנכ"ל קבוצה ישראייר, כללה הקבוצה את חברת התעופה ישראייר ואת סיטונאית התיירות הגדולה נתור. בתוך כשנה הצליח סירקיס למזג תפעולית את שתי החברות האיחוד משני מינהלים למינהל אחד לשתי החברות, הופעל בכל התחומים – תפעול, שיווק ומוקדי מכירות ושירות. הצמצום הניהולי הזה וצמצום נוסף, שבא בעקבותיו, שיפר את הליך קבלת ההחלטות והגדיל את הרווח התפעולי של הקבוצה הממוזגת תפעולית.

מרכז הזמנות

במרץ 2013 החלה הקבוצה להפעיל מרכז הזמנות משוכלל ומודרני תחת קורת גג אחת, עבור כל מותגיה, מתחת למשרדי שר התחבורה ברחוב המלאכה בתל אביב. ריכוז ההזמנות במוקד אחד, לעומת פיזור מוקדי הזמנות לכל מותג בקבוצה, כפי שהיה עד אתמול, יחסוך בהוצאות התפעול של הקבוצה כ-2 מיליון שקלים בשנה, והוא התבצעה במסגרת הכנות והיערכות הקבוצה לקראת עידן השמים הפתוחים.

כל פעילות מוקדי ההזמנות של ישראייר הבינלאומית, ישראייר לאילת, מכירת בתי מלון באילת ומכירות של כל מותגי נתור, צבר ודיזנהויז, מתבצעים במרכז ההזמנות, שמותקנים בו מערכות טלפון ומחשוב מודרניים ומשוכללים ביותר ויש בו כ-150 עמדות שירות.

מרכז ההזמנות של הקבוצה. מוכרים בו את כל המותגים
מרכז ההזמנות של הקבוצה. מוכרים בו את כל המותגים

"המעבר למרכז הזמנות מרוכז ומודרני לכל המותגים של קבוצת ישראייר יאפשר לנו לספק שירות טוב יותר לסוכנים ולבצע בידול מדוייק מאוד, ברמה המסחרית, של המותגים השונים, לפי קהל המטרה", הסביר אז אורי סירקיס מנכ"ל קבוצת ישראייר, "בנוסף לכך הצעד של עזיבת הרבה נדל"ן, שבו פעלו המוקדים השונים עד אתמול, מקטין לנו את הוצאות התפעול".

גידול בהטסת נוסעים

בחודשים ינואר-מרץ השנה הטיסה ישראייר 44,510 נוסעים נכנסים ויוצאים בטיסות בינלאומיות מנתב"ג ואילו, שזו עליה של 12.08% לעומת אותה התקופה בשנת 2013, שבה היא הטיסה 39,711 נוסעים נכנסים ויוצאים.

הסכם קיבוצי לטייסים

בדצמבר 2013 נחתם הסכם קיבוצי חדש בין הנהלת חברת ישראייר לבין טייסיה. ההסכם, הנוגע לכ-50 טייסי החברה, כולל סעיף המאגד את כל הסיכומים שהושגו מיום התארגנותם של הטייסים בהסתדרות (12/2010) ועד היום. תוקפו של ההסכם הקיבוצי החדש הוא עד סוף שנת 2015.

הסכם עם לופטהנזה טכניק

בפברואר 2014 נחתם חוזה, ראשון מסוגו בארץ, להפעלת מערך תחזוקת מטוסים בין חברת התעופה ישראייר לבין לופטהנזה טכניק (Lufthansa Technik). במסגרת ההסכם הוקם סניף תחזוקת מטוסים בנתב"ג, המאויש על ידי צוות מהנדסים וטכנאים מטעם של לופטהנזה טכניק, בשילוב עובדי התחזוקה של ישראייר. מדובר בחברה הזרה הראשונה המקבלת בישראל אישור כזה מרשות התעופה האזרחית (רת"א). ההיתר ניתן במסגרת הסכם השמיים הפתוחים בין ישראל לבין האיחוד האירופי.

על פי ההסכם, הפסיקה ישראייר, החל מ-1 במרץ השנה, לתחזק את מטוסי האיירבס A320 שלה באל על ותחזוקתם תתבצע על ידי לופטהנזה טכניק. על בסיס קבוע מתבצעת תחזוקת הקו בארץ ואילו עבודות התחזוקה הגדולות יותר, כמו ביקורת C ושיפוצים יתבצעו במתקני לופטהנזה טכניק בסופיה בולגריה.

מיזוג חברות תעופה ישראליות

בכנס תעופה אזרחית במכון פישר, שהתקיים בנובמבר 2013, הכריז סירקיס, כי ההתמודדות הטובה ביותר של ארבע חברות התעופה הישראליות מול חברות ה-Low Cost, בעיקר בעידן השמים הפתוחים, היא מיזוג של ארבעתן לחברת תעופה אחת, או מקסימום שתי חברות, והדגיש, כי "זוהי קריאה אחרונה וסופית לתעופה הישראלית. המחליטנים האחרונים מתבקשים לוותר בדחיפות על האגו".

לא ניתן היה לקבל היום את תגובתו של אורי סירקיס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן