Skip to content

'הַצָּעָה לְסֵפֶר' / 11.4.2014

ספר מרתק על ספינות העבדים, גיבורה ספרותית יוצאת דופן, מכירת ספרים שווה במיוחד ועוד. שבת שלום וחג שמח!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ספינת העבדים, היסטוריה אנושית / מרקוס רדיקר  לא מעט ספרים נכתבו על העבדות בארצות הברית של אמריקה, אם כי, לעתים נדמה שלא מספיק. רובם ככולם מתארים את חיי הזוועה של העבדים באחוזות ובמטעים וגם אלו שבהם מוזכרים חייהם הקודמים של האפרו-אמריקאים, עושים זאת בנגיעה, כמעט ברפרוף. מרקוס רדיקר משחזר בדקדקנות את מסעותיהם הימיים של כ-12 מיליון אפריקאים במה שנהוג היה לכנות "צינוקות צפים", בדרכם מהיבשת השחורה אל אירופה ואל ארצות הברית. באין עדים חיים, מדובר בעבודת נמלים בת עשרות שנים בהם תר אחר כל מסמך, כל רישום, כל ספר שנכתב וכל סיפור ששמעו צאצאי אותם אומללים. רדיקר משחזר את החיים הבלתי אפשריים על ספינות העבדים, את האכזריות הבלתי נתפסת, את הרגע שבו החלה אחת הטרגדיות האנושיות הגדולות שידעה האנושות.

ספינת העבדים – היסטוריה אנושית מאת מרקוס רדיקר, הוצאת בבל, תרגמו עפרה אביגד ויואב כ"ץ, 480 עמ'

 

אני ליאונה / גיל הראבן  ספרה ה-15 של אחת הסופרות המגוונות שחוץ מרומנים כמו זה שלפנינו כותבת גם פנטסיה ומדע בדיוני, מסות וגם ספרי ילדים. במרכזו של "ליאונה" עומדת דמות אחת, גדולה וסוערת, מלאת ניגודים ורבת עצמה שאלמלא כך כנראה שלא יכלה לשאת על גבה את 539 עמ' הרומן.

ליאונה נולדת באפריקה ומגיל צעיר הופכים הספרים למרכז חייה. גיבוריה הם חבריה הטובים ביותר ומהם היא לומדת כיצד לנהוג ואיך להתנהל בעולם. אולם, משהו קורה וליאונה נאלצת לעזוב ברגע אחד את אפריקה ולנסוע עם סבתה לישראל ואל הקיבוץ. בהמשך חייה היא תגיע לירושלים, תחזור בתשובה ואחר כך תחזור גם משם.ליאונה לא שוכחת לרגע את גיבוריה והדבר בא לידי ביטוי הן בשפתה הייחודית הגורמת לסובבים אותה להרים גבה והן בשל תשוקתה להפוך לגיבורה בעצמה ולפעול ככל יכולתה במוסריות ובאצילות.

אני ליאונה מאת גיל הראבן, הוצאת אחוזת בית, 542 עמ'

 

איך לעשות מכה באסיה המתעוררת / מוחסין חאמיד  ספרו השלישי של מי שכתב את "פונדנמטליסט בעל כורחו" אשר זכה להצלחה עצומה כאשר תיאר את חייו של פקיסטני בארצות הברית מיד לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר.  ספרו החדש של חאמיד מוגש לקורא במסגרת המתעתעת של ספר הדרכה, כביכול, לשואפים לכבוש כלכלית את שווקיה של אסיה אך למעשה מדובר ברומן חניכה הרווי ביקורת הן על ספרי הדרכה מן הסוג הזה והן על כלכלת השוק החופשי ועל היכולת להצליח בה ולטפס במעלה ההיררכיה החברתית. הרומן מחולק לפרקים שכותרתם עצות מדומות, כמו, עבור לעיר הגדולה או התרחק מאידאליסטים והוא כתוב בגוף שני, מעשה יוצא דופן אך יתכן שנחוץ במקרה הזה, על מנת לחקות באופן הקרוב למציאות את ספרי ההדרכה המגוחכים להתעשרות מהירה.

איך לעשות מכה באסיה המתעוררת מאת מוחסין חאמיד, הוצאת כתר, תרגם מאנגלית: יותם בנשלום,

מכירת הספרים הגדולה של הנסיך הקטן  לא מעט חנויות לספרים משומשים נוהגות לבצע נקיון אחת לשנה ולהציע ספרים מעולים במחירים מצחיקים. אחת מהן, תערך השנה בנסיך הקטן שברחוב קינג ג'ורג' בתל-אביב ובמסגרתה יוצעו למכירה כ-5000 ספרים בכל נושא אפשרי בעברית ובאנגלית. כל הספרים ימכרו במחיר אחיד של 10 ₪ וכמו בכל מכירה מהסוג הזה, סביר שמי שיקדים יצא עם שלל מרשים.

מכירת הספרים הגדולה של הנסיך הקטן, קינג ג'ורג' 19 תל-אביב, חול המועד פסח 16-20/4

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן