Skip to content

משטרת ישראל וצה"ל נערכים לפסח

משטרת ישראל תתגבר כוחות בתוך הערים ותחזק את האכיפה בכבישים. צה"ל פותח שטחי אש לטיולים, מפרסם מספרי טלפון לתיאום ומתריע מפני כניסה לשדות מוקשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל השלימה את היערכותה המבצעית לקראת חג הפסח, שיחל ביום שני הקרוב (ערב חג)  ועד צאת החג ביום שני שאחריו (21 באפריל), ותעלה את רמת הכוננות המבצעית שלה לרמה ג'. במשטרה נערכים לכך שבמהלך החג יפקדו המוני בית ישראל את הפארקים, היערות ומתחמי הבילוי השונים. במקביל, יחגגו הנוצרים את חג הפסחא ששיאו מתבטא באירועי שבת האור בכנסיית הקבר בירושלים.

במסגרת ההיערכות  תפרוס המשטרה אלפי שוטרים במוקדי הבילוי השונים וריכוזי הקהל, במטרה לתת מענה אבטחתי נדרש והעלאת תחושת הביטחון של הציבור, זאת לצד טיפול בתחום הסדר הציבורי והתנועה.

המשטרה תעלה כוננות לרמה ג' (צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל)
המשטרה תעלה כוננות לרמה ג' (צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל)

בתוך כך, תבצע המשטרה פעילות מוגברת בשלושה מעגלי אבטחה, מקו התפר עד פנים הערים והחל מסוף השבוע הנוכחי-טרם החג,  הוקמו מחסומים נייחים וניידים לאכיפה  מוגברת וממוקדת נגד השוהים הבלתי חוקיים, לרבות אכיפה חסרת פשרות כנגד מסיעים, מלינים ומעסיקי שב"חים.

אגף התנועה יפעל באופן מוגבר לאורך כל ימי החג, הן בטיפול בהסדרי תנועה והזרמת התנועה בצירים הראשיים בערבי החג ובמהלך חוה"מ והן באכיפה ממוקדת כנגד נהיגה בשכרות ועבירות תנועה המוגדרות כבריונות כביש.

ראש אגף המבצעים, ניצב אהרון אקסול, הנחה את השוטרים, לוחמי מג"ב והמתנדבים, להיערך בכוחות מתוגברים מטרום החג ועד חזרת התלמידים לבית הספר, על מנת לאפשר לכל בית ישראל לחגוג ביבטחה. בנוסף, קוראת המשטרה לציבור לגלות עירנות ולא להסס לפנות אליה בכל אירוע חריג או חפץ חשוד. במשטרה מציינים כי על אף מגמת הירידה העקבית בתחום עבירות הרכוש בשנים האחרונות, אפשר לצמצם  את הסבירות להתפרצות לבית בעת שהיית בעליו מחוצה לו במהלך החג לתקופה ממושכת. לשם כך ממליצים במשטרה:

  מומלץ להשאיר אור במספר חדרים בבית.
  להשאיר תאורת גינה דולקת כי על פי ניסיון המשטרה גנב לרוב מגיח בחסות החשיכה. 
  לא להשאיר מפתח במקומות "מוכרים" כגון: ארון חשמל, עציץ או מתחת לשטיח הכניסה.
  רצוי להשאיר מכשיר רדיו דולק המדמה נוכחות אנשים (לא בעוצמת קול שעלולה להפריע לשכנים). 
  לעדכן שכנים קרובים בדבר שהייתכם הארוכה מחוץ לבית – שיפקחו עין ולהשאיר דרכי התקשרות במידת הצורך.
  להסתייע בשכן קרוב שיאסוף מכתבים/עיתונים הנערמים בכניסת הבית, שעלולים להעיד על היעדרות ממושכת.
  אם בחרתם לשתף את יקיריכם ב"רשתות החברתיות" בדבר החוויות והתמונות בנופש, מומלץ להגדיר את יכולות הצפייה בכך על ידי סימון הצפייה ב"חברים בלבד".

הערכות צה"ל לחג

במהלך חג הפסח יפתח צה"ל לטובת המטיילים חלק משטחי האש בצפון, במרכז ובדרום הארץ. בצה"ל מדגישים כי במהלך ימי החג יתקיימו בחלק משטחי האש אימונים כסדרם, כולל אימונים באש חיה. לכן המטיילים מתבקשים לנהוג בזהירות ובהתאם להנחיות ולוודא כי אינם נכנסים בשוגג לשטחי אש של צה"ל.

זהירות משדות מוקשים (צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל)
זהירות משדות מוקשים (צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל)

יש לזכור שכל כניסה לשטחי אש של צה"ל מחייבת תיאום עם צה"ל וקבלת אישור בכתב. כניסה לשטחי אש ללא תיאום, מהווה עבירה על החוק ומסכנת את חיי המטיילים. כמו כן חשוב לזכור קיים איסור לחצות גדרות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים. שדות מוקשים מסומנים באמצעות משולש אזהרה אדום, שלט צהוב המזהיר מפני סכנת חיים וגדר תיל. מניסיון העבר דובר צה"ל מפציר בציבור להישמע להוראות הביטחון, להימנע מכניסה לכל צורך שהוא הן לשטחי אש והן לשדות מוקשים. הדובר מציין כי תכליתו של צה"ל היא לספק ביטחון ולאפשר לאזרחי מדינת ישראל לטייל בבטחה בשבילי המדינה וליהנות מנופי הארץ. 

טלפונים לבירור ולתיאום: 

טיולים בדרום – 08-9902926

טיולים במרכז – 02-5305042

טיולים בצפון –  04-6979007

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן