Skip to content

קבוצת ח"כים תיפגש עם אבו מאזן, בניסיון לסייע בפתרון המשבר

ח"כים מהשדולה לקידום פתרון הסכסוך הישראלי-ערבי, בראשות ח"כ חיליק בר, תיפגש ביום רביעי השבוע עם אבו מאזן. במהלך הפגישה צפוי הנשיא אבו מאזן לדון, ללא מתווכים ובאופן ישיר, במשבר במו"מ ולהציג את האפשרויות להמשך המשא ומתן. מנגד צפוי אבו מאזן לשמוע מחברי הכנסת המשתייכים למגוון סיעות מהקואליציה ומהאופוזיציה את דעתם על האפשרויות להמשך המו"מ ומניעת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצה מצומצמת של חברי כנסת תיפגש ביום רביעי השבוע עם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו-מאזן). כך סוכם בשיחה שהתקיימה היום בין אבו מאזן לבין סגן יו״ר הכנסת ויו"ר השדולה לקידום פתרון הסכסוך הישראלי-ערבי, ח"כ חיליק בר.

יחלץ את המו"מ מהמשבר? ח"כ חיליק בר (צעלום: נירה ידין)
יחלץ את המו"מ מהמשבר? ח"כ חיליק בר (צעלום: נירה ידין)

השניים סיכמו כי קבוצת חברי כנסת מהשדולה תיפגש אתו על מנת לדון במשבר הנוכחי במשא ומתן ובדרכים אפשריות לפתרונו, כמו גם באפשרויות של חברי הכנסת לסייע בפתרון המשבר.

ח"כ חיליק בר יגבש ביממה הקרובה קבוצה מצומצמת של חברי כנסת מסיעות הבית השונות החברים בשדולה לפתרון הסכסוך, אשר יגיעו לפגישה בלשכתו של אבו-מאזן ברמאללה.

במהלך הפגישה צפוי הנשיא אבו מאזן לדון, ללא מתווכים ובאופן ישיר, במשבר במו"מ ולהציג את האפשרויות להמשך המשא ומתן. מנגד צפוי אבו מאזן לשמוע מחברי הכנסת המשתייכים למגוון סיעות מהקואליציה ומהאופוזיציה את דעתם על האפשרויות להמשך המו"מ ומניעת המשבר בין הצדדים.

"מטרת הפגישה ביום רביעי הינה שנשמע כחברי כנסת, וללא מתווכים נוספים, את העמדה הפלסטינית באשר למשבר במשא ומתן והדרכים לפתרונו", אמר ח"כ חיליק בר. "אנו מבקשים לבדוק אם אנו כחברי כנסת יכולים לסייע במשימה הקריטית של חידוש המשא ומתן והענקת הזדמנות נוספת לתהליך השלום בינינו לבין הפלסטינים".

"מי שמעוניין להועיל לתהליך צריך להישאר מאוזן ולא להטיל אשמה על ישראל". אביגדור ליברמן (צילום: דן בר דוב)
"מי שמעוניין להועיל לתהליך צריך להישאר מאוזן ולא להטיל אשמה על ישראל". אביגדור ליברמן (צילום ארכיון: דן בר דוב)

בתוך כך, בתדרוך לשגרירים הזרים שנערך במשרד החוץ בירושלים, אמר שר החוץ אביגדור ליברמן כי ״ישראל היתה כבר קרובה מאד לביצוע עסקת חבילה עם הפלסטינים, עסקה מורכבת מאד שעמדה לעלות לאישור בקבינט – אך ברגע האחרון הפלסטינים הפרו את התחיבויותיהם והגישו מועמדות ל-15 אמנות בינלאומיות.

"אבו-מאזן שוב ברח מהכרעה ברגע האחרון, כפי שעשה בתהליך אנאפוליס כשסירב לחתום על הצעת רה״מ אולמרט וכפי שערפאת נסוג בקמפ דיויד לאחר הצעת רה״מ ברק", אמר ליברמן. "לכן, כלל לא ברור אם אבו-מאזן בכלל רוצה להגיע להסדר או רק רוצה להתמקד במשחק ההאשמות". השר ליברמן גם אמר לשגרירים הזרים כי זה בלתי מועיל לעודד צעדים חד צדדיים כמו הפרת המחויבויות הפלסטיניות ורק יביא למבוי סתום. מי שמעוניין להועיל לתהליך צריך להישאר מאוזן ולא להטיל אשמה על ישראל.

"היום, בזמן שהמזרח התיכון בוער יש בו רק אי אחד של יציבות ושל דמוקרטיה – מדינת ישראל וגם מצב היחסים בין ישראל לפלסטינים הוא תחת שליטה. לפיכך, אנו מצפים מהקהילה הבינלאומית ליותר הבנה לצרכינו, ובפרט לצרכינו הבטחוניים״, אמר ליברמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן