Skip to content

נתניהו: האחריות לפיגוע חלה על ההסתה ברשות הפלסטינית

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים את ידנו על מי שתיכנן וביצע את הפיגוע הזה. לא נסבול פיגועים כלפי אזרחים ישראלים, ונפעל בנחישות חסרת פשרות כלפי מי שמעורב בתכנון או ביצוע פיגועים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 ראש הממשלה בנימין נתניהו מטיל את האחריות לפיגוע, שבו נהרג ערב החג קצין המשטרה הבכיר – על ההסתה ברשות הפלסטינית. למרות זאת, אמורים להפגש צוותי המו"מ ולהמשיך במאמץ להתגבר על המחלוקות המונעות את המשך המו"מ.

בהודעה שפרסם נתניהו בצאת החג נאמר: "הרצח הנפשע הזה של אדם שנסע עם משפחתו לארוחת חג החירות הוא תוצאה של ההסתה שלה אחראית הרשות הפלסטינית. הרשות הפלסטינית ממשיכה כל הזמן לשדר בכלי התקשורת הרשמיים שלה תכנים המסיתים נגד קיומה של מדינת ישראל ואמש ההסתה הזאת תורגמה לרצח של אב שנסע עם משפחתו לחגוג את ליל הסדר. ההסתה של הרשות הפלסטינית נמשכת בכך שעד לרגע זה היא לא מצאה לנכון לגנות את המעשה המתועב והנפשע הזה".

נתניהו ויעלון בביקור בצה"ל. "האחריות על ההסתה ברשות הפלסטינית" (צילום ארכיון: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
נתניהו ויעלון בביקור בצה"ל. "האחריות על ההסתה ברשות הפלסטינית" (צילום ארכיון: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

בהודעת לשכת ראש הממשלה נאמר גם כי נתניהו משתתף בצער משפחתו של קצין המשטרה שנרצח אמש בדרך לארוחת ליל הסדר.

בהודעה שפרסם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מבטיח השר כי כוחות הביטחון ישימו ידם על המפגעים.

"בשעות שמאז הפיגוע בערב החג, בו נרצח קצין משטרה ונפגעו שני אזרחים ישראלים נוספים, רעייתו של הקצין וילד בן 9, ממשיכים כוחות צה"ל, משמר הגבול ושירות הביטחון הכללי במצוד אחר המחבל ושולחיו, אם היו כאלו", נאמר בהודעת השר יעלון. "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים את ידנו על מי שתיכנן וביצע את הפיגוע הזה. לא נסבול פיגועים כלפי אזרחים ישראלים, ונפעל בנחישות חסרת פשרות כלפי מי שמעורב בתכנון או ביצוע פיגועים. אני שולח את תנחומיי למשפחתו של הקצין ומאחל החלמה מלאה לפצועים".

יו״ר הבית היהודי השר נפתלי בנט הגיב על הפיגוע ערב החג: ״הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן מעודדת ומממנת רוצחי יהודים ביד אחת, וביד השניה סוחטת את ישראל לשחרר את אותם הרוצחים. פניהם לטרור, ולא לשלום״.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הגיב: ״כל שחרור מחבלים שפלים מעודד את הטרור ולא מקדם שום שלום. ארגוני הטרור מזהים היטב את חולשת ישראל שמוכנה לשחרר רוצחים שפלים רק כדי שיואילו להמשיך את המו״מ. אני קורא לראש הממשלה לשים סוף לסחטנות הפלסטינית להודיע חד משמעית כי לא ישוחררו מחבלים ולדרוש את ביטול הפניות לאו״ם כתנאי להמשך המו״מ״.

יו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג: "אני חש צער עמוק על אבדנו ברצח נתעב של קצין משטרה ששירת את המדינה. תנחומיי הכנים למשפחתו. אני לא מתכוון לשחק את משחק ההאשמות המיותר אלא לפעול לכך שאויבי ישראל כמו הרוצח המתועב מאמש יפסידו במערכה ונגיע להיפרדות מן הפלסטינים לטובת הביטחון והשלום. אני סומך על כוחות הביטחון שילכדו את המחבל ושולחיו".

יו"ר ועדת כספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי: שחרור רוצחים נותן זריקת עידוד לכל מחבל פוטנציאלי שיודע שלא ישב כל חייו בכלא. אני קורא לראש הממשלה להכריז שיותר אף רוצח לא ישוחרר מהכלא. הגיע הזמן שנצא מעבדות מדינית לחירות יהודית".

ח"כ אלי ישי (ש"ס): "הפיגוע מציב לקברניטי המדינה תמרור עצור ואזהרה כנגד הרעיון האנטי ישראלי של שחרור מחבלים. מי שמבקש לשחרר רוצחים בתקווה לשלום שיכון לפיגועים נוספים. על רה"מ להסיר מסדר היום רעיון מסוכן זה".

סגן שר הביטחון דני דנון קרא לראש הממשלה לבטל את פגישת המשא ומתן עם הפלסטינים, עד שתגנה הרשות את הפיגוע בערב חג הפסח.

לדבריו, ההסתה הפלסטינית נמשכת ואין מקום להמשיך במשא ומתן. צריך להפסיק להתקפל ולהתרפס, אמר סגן שר הביטחון. חבר הכנסת דנון שב ואמר כי אם ישוחררו מחבלים הוא יגיש את התפטרותו לראש הממשלה. לדבריו, יש מוסר כפול בדרישה האמריקנית לבצע את הפעימה הרביעית של שחרור מחבלים.

 בעקבות הפיגוע בכביש 35 שבו נרצח קצין משטרה ואשתו ובנו נפצעו, מכנים במועצת יש"ע את המשך המגעים לחידוש המו"מ ושחרור המחבלים כמתן רוח גבית למחבלים להמשך ביצוע פיגועים.

אבי רואה יו״ר מועצת יש"ע הגיב: "בימים אלה ממשלת ישראל מנהלת מגעים רק כדי שהפלסטינים יסכימו לשבת איתנו לשולחן הדיונים. בזמן שאנחנו מתלבטים האם לשחרר עוד עשרות רוצחים ללא כל תמורה, יש מי שמזהה את החולשה הזו: ארגוני הטרור שמרימים ראש ומנסים להחזיר אותנו לימים החשוכים שבהם אזרחי ישראל חששו לצאת מפתח הבית".

לדבריו, "ההססנות הישראלית היא הזרז לפעילות הטרור ולצערנו מהווה רוח גבית לעליה הדרסטית בכמות אירועי הטרור שנרשמה בחודשים האחרונים, בזמן ניהול המו"מ עם הפלסטינים״.

ממועצת יש"ע נמסר כי שנת 2012 הייתה ללא משא ומתן מדיני והסתיימה ללא נרצחים מטרור, ואילו בשנת 2013 נרצחו 4 ישראלים מאז תחילת המשא ומתן ושחרור המחבלים, ועכשיו גם שנת 2014 נפתחה עם טרור נגד ישראלים.

ארגון בצלם גינה בחריפות את פיגוע הירי: "אזרחים חייבים להישאר מחוץ למעגל הלחימה. כלל זה חל על כל מדינה, ארגון או אדם. בניגוד למה שנטען מדי פעם על ידי גורמים פלסטיניים, אין כל הבדל בין התקפות מכוונות על אזרחים בתוך תחומי ישראל, לבין התקפות כאלה על מתנחלים שחיים בגדה המערבית. בשני המקרים מדובר באזרחים, שאסור להתקיף אותם ויש להגן עליהם מפני התקפות. לעובדה שההתנחלויות עצמן אינן חוקיות אין כל השלכה על מעמדם האזרחי של תושביהן ועל האיסור המוחלט לתקוף אותם. גם הטענה כי הרג מתנחלים מוצדק במסגרת של מאבק בכיבוש נטולת בסיס משפטי ומוסרי".

בתוך כך, נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו-מאזן) אמור להיפגש ביום רביעי עם משלחת חברי כנסת מהשדולה לקידום פתרון הסכסוך הישראלי-ערבי, בראשות ח"כ חיליק בר. חברי הכנסת מהשדולה, ידונו עם עבאס על המשבר הנוכחי במשא ומתן ועל דרכים אפשריות לפתרונו, כמו גם באפשרויות של חברי הכנסת לסייע בפתרון המשבר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן