Skip to content

איסמעיל הנייה מברך על הפיגוע בחברון

ראש ממשלת החמאס מאיים מעזה כי הגדה המערבית תהיה לב המאבק המזוין. מייד עם היוודע דבר הפיגוע פרסם הג'יהאד האסלאמי הודעת ברכה, בה נמסר כי הארגון מברך את פיגוע ההתנגדות. בצה"ל ובשב"כ מבטיחים כי הם ילכדו את המחבל וימצו עמו את הדין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יממה אחרי הפיגוע בו נרצח קצין משטרה שהיה בדרכו עם אשתו לארוחת חג בקריית ארבע, ממשיכים בצה"ל ובשב"כ בפעילות לאיתורו של המחבל והמסייעים לו. צה"ל הסיר הלילה את הכתר שהוטל על הכפר אידנא הסמוך למיקום הפיגוע על פני כביש 35 (חוצה שומרון), אולם האזור עוד מוקף מחסומים ובתוך הכפר נמשכות הסריקות בבתים של פלסטינים.

ככל שחולפות השעות מתמקדת חקירת שב"כ במישור המודיעיני. עד כה לא נטל על עצמו שום ארגון את האחריות לפיגוע וההערכה בקרב אנשי הביטחון כי במדובר במפגע בודד שלא הייתה לגביו התראה חמה. מייד עם היוודע דבר הפיגוע פרסם הג'יהאד האסלאמי הודעת ברכה, בה נמסר כי הארגון מברך את פיגוע התנגדות.

הבוקר (שבת), התייחס לפיגוע ראש ממשלת החמאס ברצועה  איסמעיל הנייה שאמר כי הירי בדרום הר חברון "החזיר לחיים את דרך ההתנגדות המזוינת". הנייה העביר מסר מאיים לישראל: "אנחנו אומרים לאויב ולכל אחד שחושב שאפשר לאלף את הגדה המערבית – הגדה המערבית היא עתיד המאבק שלנו עם האויב".

זירת הפיגוע (צילום: הצלה יו"ש)
זירת הפיגוע (צילום: הצלה יו"ש)

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הגיע הבוקר לבית החולים כדי לבקר את אלמנת ההרוג ששמו עדיין נאסר לפרסום. "זהו אירוע קשה מאוד, רצחני, טרוריסטי", אמר אהרונוביץ', "נעשים מאמצים ללכוד את המחבלים ואני מניח שכוחות הביטחון ישימו את ידם עליהם. בליל הסדר, כשעם ישראל יושב וחוגג וכולנו מסובין, משפחה בדרכה לליל הסדר נפגעת ועלינו לזכור תמיד עם מי יש לנו עסק" אמר השר.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר ש"כוחות צה"ל, משמר הגבול ושב"כ ממשיכים במצוד אחר המחבל ושולחיו, אם היו כאלו. לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים את ידנו על מי שתכנן וביצע את הפיגוע הזה. נפעל בנחישות חסרת פשרות כלפי מי שמעורב בתכנון או ביצוע פיגועים".

ארגון בצלם לזכויות אדם פרסם הערב הודעת גינוי חריפה לרצח: "בצלם מגנה בחריפות את פיגוע הירי שביצעו אתמול פלסטינים ליד הכפר אידנא".

מתחקיר ראשוני של הצבא עלה כי לפחות מחבל אחד התקרב באופן רגלי למקטע בו הכביש ישר יחסית, ומטווח של מטרים בודדים ירה מרובה סער באופן אוטומטי על הרכב הראשון שחלף על פניו. לאחר מכן רץ לנקודה סמוכה, ושם המשיך בירי לעבר מכוניות ישראליות נוספות עד שנמלט. על גבעה סמוכה נמצאו תרמילי ירי. האירוע התרחש כחצי קילומטר מעמדת פילבוקס של צה"ל. הקצין שנפצע קשה הצליח לנסוע עד המחסום שם התמוטט.

גזרת הפיגוע עצמו ידועה כאזור המועד לפורענות בשל קרבת הכפרים הפלסטינים לכביש 35. יצוין כי בשנה האחרונה שרר בקטע כביש זה שקט מסוים הודות לשיתוף הפעולה עם כוחות הביטחון הפלסטיניים.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי מצבה של אשת הקצין שנפצעה בפיגוע יציב. הילד שנפגע באורח קל שוחרר הבוקר לחופשה קצרה בבית משפחתו ושב בערב לבית החולים להמשך טיפול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן