Skip to content

בלונלי פלאנט ממליצים על מצוקי קומראן – ברשות הפלסטינית

המדריך לונלי פלאנט מונה את מערות קומראן וצוקי הגלישה הסמוכים להן כאחד מ"עשרת המקומות המדבריים המרתקים ביותר". פרט קטן: המדריך הנחשב ממקם את מערות קומראן שבצפון ים המלח, בתחום הרשות הפלסטינית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אתר קומראן. אתר מומלץ, רק לא אצלנו. (צילום ויקיפדיה, מעלה היצירה)
אתר קומראן. אתר מומלץ, רק לא אצלנו. (צילום ויקיפדיה, מעלה היצירה)

על פי המדריך הנחשב לונלי פלאנט, שיצא למנויים בשבוע שעבר, מערות קומראן נמנים עם עשרת ההרפתקאות המדבריות הגדולות בעולם. האתר נבחר לשלישי מתוך עשר חוויות אתגריות במדבריות העולם, בהן מדבריות בארצות הברית, במונגוליה, אבו דאבי, נמיביה, פרו, אוסטרליה, מצרים ואפילו אנטרטיקה.

במדריך מתוארת חווית גלישת הסנפלינג ממצוקי קומראן הנישאים לגובה של כ-100 מטרים כחוויה אתגרית ייחודית בעולם. כמו כן מובא תקציר קצר המתאר את ממצא המגילות הגנוזות במקום. אלא מאי, במדריך מופיעות מערות קומראן כנמצאות בשטח הרשות הפלסטינית (Palestinian Territories).

מה שלא מנע ממוצי דהמן, ראש מועצת מגילות ים המלח, לומר: "הכרזתו של מדריך הטיולים המוכר בעולם על אתר קומראן כאחד מעשרת האתרים המובילים בעולם לפעילות מדברית אתגרית, מסבה לנו כבוד עצום. את מה שאנו יודעים כבר זמן רב יודעים כעת בעולם כולו. אני מזמין את אזרחי העולם להגיע אלינו למועצה האזורית מגילות ולטייל באתריה היחודיים כמערות קומראן".

לאור הכרזת המדריך על האתר כעשרת האתרים המובילים בעולם, נערכים במועצה להתגברות זרם התיירים. באתר האינטרנט של לונלי פלאנט מופיע קישור לחברת נסיעות בישראל המציעה טיולים לקומראן.
קישור לדירוג המדבריות באתר הלונלי פלאנט:
http://www.lonelyplanet.com/travel-tips-and-articles/the-worlds-ultimate-desert-dares?affil=EML_EDITORIALNEWS_64.

3 Comments

  1. יואב
    17 באפריל 2014 @ 20:15

    מה הקשר ?
    למה שהמועצה תציין שזה ברשות הפלסטינית ??
    המועצה לא אמורה לדברר את הרשות.
    את מחפשת אקשן על לא כלום במקום לברך

  2. נעם
    16 באפריל 2014 @ 19:20

    כי זה ברשות הפלסטינית.
    מה לא ברור ?
    כנראה שלא ביקרת בצפון ים המלח זמן רב ולא נתקלת במחסום. קל לחפש את הפרובוקציה ממרום מגדלי תל אביב. בואי לכאן.

    • עירית רוזנבלום
      16 באפריל 2014 @ 20:49

      בהודעה לעיתונות של מועצה אזורית מגילות, מתייחסים להכללת מצוקי קומראן כיעד לחובבי מצוקים כאל "'פרס ניחומים' למדינת ישראל, לאחר שים המלח כמעט וזכה להיות אחד משבעת פלאי עולם". שום איזכור לכך שהנ"ל נמצא בתחומי הרשות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן