Skip to content

חדשות מן העולם

קבוצת פיאט-קרייזלר מפתחת ציפיות עם מזראטי, רנו כובשת שווקים עם הדסטר ואילו פורד פוקוס כובש שיאי מכירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנכ"ל פיאט קרייזלר, סרג'יו מרצ'יונה הצהיר כי בכוונת הקבוצה לשים את מותג היוקרה של הקבוצה, מזראטי, כמתחרה ישיר במכירות וברווח מול פורשה של קבוצת פולקסווגן ואף להשיג את פורשה באירופה.

נכון לשנת 2013, מזראטי מכרה כעשירית ממכירות פורשה, כאשר האיטלקית מכרה 15,400 מכוניות ברחבי העולם ואילו פורשה הגרמנית מכרה יותר מפי עשרה עם 160,000 מסירות ברחבי העולם.

מזראטי (צילום דן בר-דוב)

יעד המכירות של מזראטי לשנת 2015 הוא 50,000 מכוניות, שהוא יעד שאפתני של שילוש המכירות תוך שנתיים וזה עדיין פחות משליש ממכירות פורשה היום. כמובן שתרומה רבה לרווחיות היא התמחור היקר בכ-20% של מזראטי מול דגם מקביל של יצרנית היוקרה משטוטגרט.

כדי להגיע למכירות שאפתניות אלה, משקיעה קבוצת פיאט-קרייזלר כ- 2.5 מיליארד יורו בשני מפעליה באזור טורינו, איטליה.

פורשה חשמלית (צילום דני בר)

רנו מציגה שיא מכירות כאשר היא תוקפת את השוק משני אגפים עם אותו דגם. רנו ומותג דצ'יה הרומני של רנו, מציגים בשווקים שונים את רכב הכבישטח SUV Duster ויחדיו הגיעו למכירת הרכב המיליון תוך ארבע שנים. שיא מכירות מכובד ליצרנית הצרפתית. בשנת 2013 בלבד נמכרו 376,000 מכוניות Duster תחת שני המותגים של רנו.

Duster מיוצר ב-5 מיפעלים ברחבי העולם בגרסאות שונות ומשווק ביותר מ- 100 מדינות כאשר השווקים הגדולים של הדגם בארבע השנים האחרונות הם:
• רוסיה (רנו) עם 151,633 מסירות
• צרפת (דצ'יה) עם 145,612 מסירות
• ברזיל (רנו) עם 117,303 מסירות
• הודו (רנו) עם 85,974 מסירות
• גרמניה (דצ'יה) עם 70,159 מסירות

פורד מציגה נתוני מכירות מרשימים של הפוקוס. דובר פורד מסר כי נמכרו מעל למיליון מכוניות פורד פוקוס בשנת 2013, כאשר בסין בלבד נמכרו מעל ל- 400,000 מכוניות שהם גידול של יותר מ- 50% בסין, לעומת 2012.

מפורד לא נמסר התפלגות הדגמים אולם נמסרו צבעי המכוניות המועדפים על הצרכנים בסין ובארה"ב, שני השווקים הגדולים ביותר של הדגם והמותג.

בארה"ב מעדיף הצרכן את הפוקוס שלו בצבע אפור סטרלינג (21% מהמכירות) או שחור טוקסידו (15% מהמכירות) ואילו הצרכן הסיני מעדיף את הפוקוס שלו בצבע לבן קריסטל (50% מהמכירות) והצבע הפחות פופולארי בסין הוא אדום סוכריה (רק 17% מהמכירות).

פורד תבצע שידרוג עיצובי לפוקוס על מנת להמשיך ולהוביל את המכונית כדגם הנמכר ביותר גם בשנת 2014.

פורד מציינת גם את הפיאסטה כרב מכר בקטגורית המשפחתיות הקטנות עם 735,300 מכוניות על הכביש בשנת 2013.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן