Skip to content

ועד מתיישבי הר חברון קורא לצעדה במחאה על רצח מזרחי

הוועד קורא לצעדה מחר שתפגין נוכחות איתנה "בכל מרחבי הר חברון". גם ביצהר לא שקט - היום תתקיים בהתנחלות עצרת מחאה בנוכחות רבנים, נגד "מסע ההרס וההכפשה של יצהר" והפיכת הישיבה ל"בסיס צבאי", כלשונם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועד מתיישבי הר חברון, הכולל בתוכו את התנחלויות גוש עציון, הר חברון וקריית ארבע, החליט לארגן מחר צעדה ועצרת מחאה בעקבות הירצחו של נצ"מ ברוך מזרחי שנטמן אמש (רביעי) בהר הרצל שבירושלים. בהודעה שפרסם הוועד נקרא הציבור לצעוד יחדיו מהכיכר בכביש 35, בין הכפר אידנא למחסום תרקומיא, ומשם לצעוד עד זירת הרצח. שם מתכננים המארגנים להתפלל. "נפגין נוכחות איתנה בכל מרחבי הר חברון", כותבים המארגנים.

מזמינים את הציבור למעדת מחאה - וועד מתיישבי הר חברון
מזמינים את הציבור לצעדת מחאה

"נפגין נוכחות איתנה בכל מרחבי הר חברון", כותבים המארגנים. את תחילת הצעדה הם מתכננים למחר, יום שישי ב-13:00 בצהריים. יצוין כי זוהי השעה בה מתרחשות בדרך כלל הפגנות הפלסטינים לאחר תפילות יום השישי שלהם.

לשאלת מגפון האם שעת האירוע כוונה במיוחד לשעה זו, אמרו המארגנים כי לא חשבו בכיוון זה וכי האזור המדובר הוא רגוע יחסית בהקשר של הפגנות הפלסטינים.

היום (חמישי) תתקיים ביצהר עצרת מחאה בנוכחות רבנים נגד "מסע ההרס וההכפשה של יצהר" והפיכת הישיבה ל"בסיס צבאי", כלשונם. ישתתפו בעצרת רבני הגרעין הקשה בימין ויהיו נוכחים בה הרב דוד דרוקמן, רבה  של קרית מוצקין והרב יצחק שפירא, שחיבר יחד עם הרב יוסי אליצור את הספר "תורת המלך" – ספר שפרסומו הביא לפתיחת חקירה נגדו בחשד להסתה. התיק נסגר מחוסר ראיות.

בראש רשימת הרבנים עומד הרב יצחק גינזבורג, נשיא ישיבת "עוד יוסף חי", שהמבנה בו שכנה נתפס על ידי צה"ל, הפך למוצב זמני ושוכנה בו פלוגת מג"ב. עוד ישתתפו באירוע ח"כ לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי, ואישי ציבור.

אנשי הגבעות ונשיא הישיבה הרב יצחק גינזבורג (צילום: הקול היהודי)
אנשי הגבעות ונשיא הישיבה הרב יצחק גינזבורג (צילום: הקול היהודי)

"בעקבות מסעות ההרס וההכפשה כנגד היישוב יצהר וישיבת עוד יוסף חי ביצהר, ששיאו בהשתלטות הצבא ומג"ב על מבנה הישיבה והפיכתו לבסיס צבאי, יערך ביישוב יצהר אירוע תמיכה והזדהות עם אנשי היישוב והישיבה", מסר דובר הישיבה.

במהלך האירוע יופיעו להקת כליזמר וזמרים ולילדים מתוכננת פינת מתקנים מתנפחים והפעלות – שם גם מתכננים המארגנים להתפלל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן