Skip to content

שלושה וחצי מיליון מטיילים פקדו את היערות והשמורות בחג

כמיליון וחצי מטיילים פקדו במהלך חג הפסח את השמורות והגנים הלאומיים ובקק"ל מצפים לסכם את החג עם שיא של כשני מיליון מבקרים ביערות. גם אם בחלק מהמקרים יש חפיפה בין המטיילים שנכנסים לגן לאומי וגם עושים פיקניק ביער של קק"ל – אין ספק שהחג הזה היה חגיגה של טיולים וטבע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הכנרת היתה השנה יעד מועדף על המטיילים. (צילום: עירית רוזנבלום)
הכנרת היתה השנה יעד מועדף על המטיילים. (צילום: עירית רוזנבלום)

מזג האוויר הנאה והרגיעה הבטחונית היחסית, תרמו לאווירה שעודדה את יציאת הישראלים לחופשה בטבע. האתרים המטויילים ביותר ברשות הטבע והגנים (רט"ג) במהלך החג היו אתרי המים גן לאומי עין גדי, שמורת טבע הבניאס, נחל עיון, נחל פרת, נחל עמוד ועיינות צוקים. חופי הרשות: חוף הבונים, בית ינאי, ופלמחים. אתרים פופולאריים אחרים היו קיסריה, בית שאן, עין חמד וגן לאומי ירקון. ברט"ג מציינים כי מדובר בעלייה במספר המטיילים בהשוואה לחג אשתקד.

בקרן קימת לישראל אומרים שאתרי הבילוי המובילים בחג היו באגמון קק״ל החולה בגליל העליון, המתחם האינטראקטיבי החדש ביער אילנות בשרון ואזור התצפיות ומאגרי המים בחבל הבשור.

מאות אלפי רוכבי אופניים נהנו ממזג אוויר אביבי ומאלפי הקילומטרים של שבילי הרכיבה בכל רחבי הארץ. האזורים אשר קלטו את את רוב הרוכבים היו הסינגלים באזור הרי ירושלים וחבל מודיעין, רמות מנשה ואזור יקנעם, וביער יתיר בצפון הנגב.

ריכוז הנופשים במתחמי הפיקניק היה ביער מלאכים ויער להב בדרום, יער ברעם, שוויץ ויער ביריה בצפון ויער בן בן שמן ויער קנדה במרכז..

מגמה נוספת שהתחזקה השנה לעומת שנים קודמות, היא לינת השטח בחניוני לילה. פעילות קק״ל לחג שכללו לינה הפעלות וסיורים מודרכים, היו בתפוסה מלאה באגמון החולה וביער אילנות.

התערוכה הבינלאומית Trash people בפארק אריאל שרון. (צילום: צילומים: אלכס קפלן)
התערוכה הבינלאומית Trash people בפארק אריאל שרון. (צילום: אלכס קפלן)

גם הזבל חגג

מספר שיא של 50 אלף מבקרים הגיעו במהלך חופשת הפסח לפארק אריאל שרון, כך נמסר ממנהלת הפארק ערב החג השני. המבקרים נהנו מהתערוכה הבינלאומית Trash people, שהוצגה באופן חד פעמי בישראל, וניצלו את השטחים הירוקים, האגם, מסלולי הטיול ומזג האוויר הנוח בכדי לנפוש בחיק הטבע. התערוכה עצמה, שהובאה לארץ בשיתוף תאגיד המיחזור אל״ה, המשרד להגנת הסביבה, קק״ל ורכבת ישראל, תוצג בפארק גם בהמשך השבוע עד ליום שבת 26.4 והציפייה היא כי עוד אלפי ישראלים ינצלו בימים הבאים את ההזדמנות הייחודית  לראותה בטרם תקופל לקראת הצגתה בשנה הבאה בטיבט.

המוני נופשים ומטיילים פקדו את אזור הגליל, הגולן וסובב כינרת במהלך חג הפסח ונהנו מהחופים, מטיולים בטבע, מפעילויות מגוונות באתרי התיירות, מהצגות וסדנאות במוזיאונים ועוד.

מאיגוד ערים כינרת נמסר, כי מתחילת החג, כרבע מיליון נופשים הגיעו לחופי איגוד ערים כינרת, עלייה משמעותית של 30% במספר הנופשים ביחס לשנה שעברה. עוד מוסיפים, כי עד כה נאספו 400 טון אשפה, עלייה של 25% בהשוואה לחג הפסח אשתקד.

יוני דותן פקח ברשות ניקוז ונחלים כינרת אמר: "מה שבלט לאורך כל חג הפסח, אלה התפוסות המלאות בחניונים. ציבור הנופשים שהגיע ליהנות בחופשת החג הצביע בענק שהכינרת הינה היעד המועדף השנה. העבודה של צוות מנהלי החופים, מבחינת תפעול, ניקיון, אכיפה והסברה התנהלה 24 שעות ביממה על מנת לאפשר לכולם ליהנות מקמפינג, פיקניקים ומסיורים מודרכים ללא תשלום בשביל "סובב כינרת".
עוד נמסר מאיגוד ערים כינרת, כי המוני נופשים זכו ליהנות מחוף מפרץ אמנון החדש שנפתח במהלך החג, לאחר ששודרג ושוקם בהשקעה של ששה מיליון שקלים.

מקום שני בתחרות הפיסול בחול - השמורה הראשונה. (צילום: אורי נווה)
מקום שני בתחרות הפיסול בחול - השמורה הראשונה. (צילום: אורי נווה)

אלפי מבקרים הגיעו לגן הלאומי בית שאן של רשות הטבע והגנים ונהנו מחגיגה רומית גדולה, צפו בקרב גלדיאטורים, מופע קיסרים, סיירו בשוק עם רוכלים רומיים ונהנו מסדנאות יצירה לילדים. כמו כן, נהנו מסיורים מודרכים בגן הלאומי.

ל"אינדי פארק" פארק אטרקציות אקולוגי חדש שנפתח להרצה בסמוך ליסוד המעלה, הגיעו אלפי משפחות שנהנו משייט בקאנו אינדיאני בירדן וכן משלל הפעילויות: גשר חבלים, אומגה, קיר טיפוס, סדנאות יצירה אינדיאניות ועוד.

אלפי מבקרים הגיעו למכוורות התיירותיות ברחבי הארץ. פגשו דבוראים, טעמו ולמדו על עולמן של הדבורים וייצור הדבש. כמו כן, מהתאחדות מגדלי הבקר לחלב נמסר, כי משפחות רבות הגיעו לרפתות התיירותיות ברחבי הארץ.

מתחרות פיסול בחול שהתקיימה היום בגן לאומי נחל אלכסנדר ( חוף בית ינאי) שהתקיימה בסימן "יובל לרשות הטבע והגנים". זכתה במקום הראשון חתונת היובל, משפחת אוסקיו, במקום השני- השמורה הראשונה, שמורת החולה- משפחת פיננגלרנט, במקום השלישי – 50 שנה של אהבה לטבע, משפחת נועם ובוקובזה ומקום הרביעי – אל תקטוף, של משפחת אגאי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן