Skip to content

בירושלים דוחים תנאי אבו מאזן: "דבריו מעידים שאינו רוצה שלום"

בשיחה עם עיתונאים ישראלים היום, דרש יושב ראש הרשות הפלסטינית שמדינת ישראל תקפיא את הבנייה בהתנחלויות למשך שלושה חודשים כתנאי להמשך השיחות המדיניות. עוד דרש אבו מאזן שבמהלך שלושת חודשי ההקפאה ידונו הצדדים על הגבולות העתידיים של המדינה הפלסטינית לצד ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 בירושלים דוחים הערב את התנאים שהציב אבו מאזן להמשך המו"מ המדיני. גורמים מדיניים אומרים בתגובה כי ישראל לא תדון, כבר בתחילת המשא ומתן, על הגבולות הסופיים שייקבעו בסופו. אותם  גורמים מדגישים כי ראש הממשלה מסרב לדרישת הפלסטינים להקפיא את הבנייה בכל אזור ירושלים. "דברי אבו מאזן מעידים שאינו רוצה שלום"

מעמיד תנאים. אבו מאזן (צילום: נירה ידין)
מעמיד תנאים. אבו מאזן (צילום: נירה ידין)

בשיחה עם עיתונאים ישראלים היום, דרש יושב ראש הרשות הפלסטינית שמדינת ישראל תקפיא את הבנייה בהתנחלויות למשך שלושה חודשים כתנאי להמשך השיחות המדיניות. עוד דרש אבו מאזן שבמהלך שלושת חודשי ההקפאה ידונו הצדדים על הגבולות העתידיים של המדינה הפלסטינית לצד ישראל.

אבו מאזן הוסיף ואישר כי אם ישראל תמשיך במדיניותה כלפי הרשות הפלסטינית – יהיה עליה לקבל את הרשות לידיה. עם זאת הוא הביע נכונות להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו בכל עת ובכל מקום.

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג, התייחס להתפתחויות המדיניות האחרונות: "הגיע הזמן שנתניהו יחליט אם הוא רוצה מדינה יהודית או מדינה דו לאומית. אם כל מטרת נתניהו היא משיכת זמן שיספר לציבור הישראלי מה הפתרון שהוא מציע ולאן הוא הולך. עד כה נתניהו משלם באסירים ורוצחים על מנת להאריך מו"מ עקר וההפסד הישראלי כפול. גם משוחררים רוצחים, וגם מתקרבים למדינה דו לאומית. יש להקפיא התנחלויות וללכת למהלך אינטנסיבי של מו"מ בסוגיות הליבה״.

בינתיים התייחס שוב שר הכלכלה, נפתלי בנט, לאיומי אבו מאזן לפרק את הרשות הפלסטינית. בכנס ברמלה אמר בנט: ״אבו מאזן מאיים כבר בפעם השביעית בפירוק הרשות הפלסטינית. אנחנו שומעים עוד פעם ועוד פעם את המיחזור של אותו איום שאם לא נתקדם, אם לא ניתן לו את כל מה שהוא רוצה – אז 'אוי ואבוי לנו' והוא יפרק את הרשות. אם הוא עושה את זה ממניעים ציוניים אני מעריך את זה", אמר בנט בציניות, "אבל אם הוא משתמש בזה כאיום נגדנו, אז אני שואל אותו: במה אתה מאיים? בפירוק רשות שמסיתה לטרור? בפירוק רשות שמפרה את הסכם אוסלו? בפירוק רשות שמשלמת קצבאות קבועות לרוצחי יהודים? ומה בעצם אבו מאזן אומר לנו? אם לא תשחררו מחבלים רוצחים, אם לא תחלקו את ירושלים, אם לא תיסוגו – אני אתאבד. חברים הוא חייב לשפר את התמריץ משהו פה לא עובד.

"מדינת ישראל חזקה מהאיומים של אבו מאזן", אמר בנט. "שמענו על איומים בעבר של טרור. שמענו איומים על צונאמי מדיני. האיום החדש שסוחרים בו זה איום פירוק הרשות. יש לי בשורה תמיד יש מי שייקח את המפתחות ואנחנו בוודאי לא מתכוונים לאמץ מדיניות של התאבדות לאומית רק מהחשש הכה גדול שלנו שאבו מאזן יתפטר".

השר אורי אריאל הגיב: "בידי ראש הממשלה יש את היכולת לעצור את הפגיעה בריבונות ישראל. ההליכה לאו"ם של הרשות הפלסטינית היא קריעה של הסכמי אוסלו. אם הם קרעו את הסכמי אוסלו לגזרים אזי ההסכמים לא קיימים עוד, ואנחנו כמדינה וכשרים מצפים שראש הממשלה יגיב לפגיעה כל כך חמורה בריבונות ישראל.

"לא יעלה על הדעת שגוף מחוץ למדינת ישראל יכתיב לנו מדיניות של שחרור מחבלים. אסור לנו להסכים שתהיה כזאת פגיעה בריבונות. זהו מדרון חלקלק להתרסקות. הדברים הם בידי ראש הממשלה ואנו מחזקים את ידיו לדרוש את הדברים הללו ולשמור על ריבונות ישראל".

השר אריאל הוסיף: "הדברים של אבו מאזן הם בוקי סרוקי ודברים בטלים. אנחנו צריכים להקפיד על האינטרסים שלנו ולא לאפשר התדרדרות במו"מ."

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן