Skip to content

ארלדן רוכשת את השליטה בסטימצקי

בעלת השליטה בכתר ספרים הגיעה להסכם העברת השליטה בסטימצקי מקרן מרקסטון אליה. השלמת העסקה כפופה לבדיקת נאותות של הרוכשים במשך החודש הקרוב, וקבלת אישורים כנדרש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קרן מרקסטון הגיעה היום להסכם עקרונות עם קבוצת משקיעים בראשות חברת ארלדן, בעלת השליטה בחברת כתר ספרים, למכירת אחזקותיה ברשת סטימצקי. איריס בראל תמשיך לשמש מנכ"לית סטימצקי. השלמת העסקה כפופה לבדיקת נאותות שתתבצע על ידי הרוכשים במשך החודש הקרוב, וקבלת אישורים כנדרש. לא נמסר גובה סכום ההשקעה בקניית השליטה ומה הם סדרי החזרת החובות. יחד עם זאת נראה, כי המשבר שפקד את רשת סטימצקי נמצא בראשית הליכי יציאה ממנו.

חנות סטימצקי אופיינית. צילום: וקיפדיה
חנות סטימצקי אופיינית (צילום: וקימדיה)

המשבר

המשבר ברשת סטימצקי גבר, כאשר קרן מרקסטון, בעלת השליטה ברשת סטימצקי, נקלעה למשבר כספי, איבדה את אמון הבנקים והטילה צל כבד על עתידה של רשת הספרים, שנוסדה ב-1925. אחר כך נקלעה גם חברת סטימצקי עצמה למצוקה בשל מכירות חלשות ולפני כשבועיים, כאשר אמיר קס, ממקימי מרקסטון ומי ששימש מטעמה יו"ר סטימצקי, נהרג בתאונת דרכים, בעת שהיה במגעים לגיוס הלוואות שיאפשרו את המשך קיומה של הרשת.

"מהלך אסטרטגי"

צלי רשף. צילום: ויקיפדיה
צלי רשף. צילום: ויקיפדיה

מנכ"ל חברת ארלדן צלי רשף מסר, כי "ההשקעה היא מהלך אסטרטגי חשוב בהמשך צמיחתה ופיתוח עסקיה של הקבוצה. ארלדן מאמינה ברשת סטימצקי ובעובדיה ותפעל להמשך פיתוחה של הרשת. מנכ"לית סטימצקי איריס בראל תישאר בתפקידה בסטימצקי ותפעל יחד עם הרוכש לקידום עסקי הרשת ולשגשוגה"

"ימים לא קלים"

איריס בראל. צילום: סיוון פרג'
איריס בראל. צילום: סיוון פרג'

איריס בראל מסרה במכתב לעובדי החברה כי "עברו עלינו ימים לא קלים כאשר התעוררנו בוקר אחד למצב שלא הכרנו. מאז אותו רגע עבדתי לילות כימים להבטיח את עתידה וחוסנה הכלכלי של החברה, וזאת בראש ובראשונה למען העובדים וכמובן למען ציבור הלקוחות המסור שלנו. חברת ארלדן, כבעלים של חברת סטימצקי, מבטיחה המשך ביסוס החברה כמובילה בענף הספרים ובעולם התוכן, וכן תמשיך את הפיתוח העסקי של החברה בשנים הבאות. בהזדמנות זו הרשו לי להודות לכל אחד ואחת מכם על התמיכה והעידוד שזכיתי מכם בימים קשים שעברנו. רק עם עובדים כמוכם יכולנו לצלוח את הטלטלה שנקלענו אליה ועל כך אהיה אסירת תודה לכם כל חיי. כל שנותר לנו בימים אלו זה להמשיך את עבודתנו במרץ , להעניק ללקוחותינו את השירות הטוב ביותר ולהתחיל בהערכות לקראת שבוע הספר הקרב. ואל תשכחו –ספרים זה סטימצקי"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן