Skip to content

יעד חדש לארקיע: לרידה בקטלוניה

ארקיע משיקה לראשונה בקיץ הקרוב טיסות ישירות לשדה התעופה של העיר לרידה בירת מחוז לרידה הקטלאני, בלב הפירנאים הספרדיים. החבל האוטונומי שמספר תושביו דומה לזה של ישראל, מציע מגוון רחב של נופש ותיירות, מעבר לברצלונה, גאודי ובארסה. גם מקומה של הנקודה היהודית לא נפקד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לרידה, בירת המחוז המערבי שגובל באראגון. בתחומו נמצאים רוב הפירנאים הגבוהים והמעבר לאנדורה. (צילום: האתר הרשמי)
לרידה, בירת המחוז המערבי שגובל באראגון. בתחומו נמצאים רוב הפירנאים הגבוהים והמעבר לאנדורה. (צילום: האתר הרשמי)

ארקיע משיקה לראשונה בקיץ הקרוב טיסות ישירות לשדה התעופה של העיר לרידה (Lleida) בירת מחוז לרידה הקטלאני. שדה התעופה של לרידה (Lleida-Alguaire) נמצא כ-15 ק"מ ממרכז לרידה, וכ-150 ק"מ ממרכז ברצלונה. הנסיכות הזעירה אנדורה, המדינה הפטורה ממכס, נמצאת במרחק נסיעה של כשעה משדה התעופה של לרידה

בארוע שקיימה היום רשות התיירות של קטלוניה, אמרה דוברת ארקיע, אורלי פלג-מזרחי, כי חברת שדות התעופה של קטלוניה השקיעה בקו הזה ללרידה ביחד עם ארקיע. לדבריה, מדובר בעשר טיסות ישירות מתל אביב אחת לשבוע, בימי שישי, במחירים של החל מ-439 דולר, חבילות טוס וסע במחיר של החל מ-580 דולר, וחבילות הכוללות לינה במחיר של החל מ-799 דולר

קטלוניה הוא חבל ארץ אוטונומי בקצה הצפון מזרחי של ספרד. היא מורכבת מארבעה מחוזות, אשר כולם נקראים על שם הערים הראשיות בהן: ברצלונה – מחוז המכיל את האזור שמסביב למטרופולין ואזורים הרריים במרכז המדינה; ז'ירונה – מחוז צפונית לברצלונה מכיל את הקוסטה בראבה והשיפולים המזרחיים של הרי הפירנאים; לרידה – המחוז המערבי שגובל באראגון. בתחומו נמצאים רוב הפירנאים הגבוהים והמעבר לאנדורה. בירתו היא העיר לרידה וטרגונה – המחוז הדרומי. בתחומו רצועת החוף הדרומית, הקוסטה דאורדה. .
בקטלוניה, שבה קרוב ל-7 מיליון תושבים ו-24 מיליון תיירים (בינלאומיים ותיירות פנים), שלושה אזורי נוף עיקריים: החופים – המחולקים לקוסטה בראבה, מצפון לברצלונה, וקוסטה דורדה – מדרום לה; מזרח הפירנאים והמישורים בפנים הארץ.

שמורת טבע בקוסטה בראווה. מגוון של שמורות טבע ואתרים שהוכרו על ידי אונסק"ו. (צילום: האתר הרשמי)
שמורת טבע בקוסטה בראווה. מגוון של שמורות טבע ואתרים שהוכרו על ידי אונסק"ו. (צילום: האתר הרשמי)

קטלוניה והיהודים

ביקורם של נציגי רשות התיירות של קטלוניה ושל 16 נציגים של חברות מסחריות, חל היום, ביום השואה. פטריק טוראן, מנהל רשות התיירות של קטלוניה, הביע את רגשי השתתפותו על האסון של העם היהודי וסיפר על מסלול חדש שהם חונכים: "שביל החירות", מסלול שעובר בפירנאים ומשחזר את הדרך שעשו יהודים מצרפת שנמלטו מהנאצים בתקופת מלחמת העולם השנייה והגיעו לקטלוניה. "זהו זכרון שצריך למנוע הישנות של אירוע כזה. אנחנו זוכרים את השנים, כאשר משפחות קטלניות הושיטו יד למשפחות יהודיות, כגשר בין תרבויות", ציין.

לפי המדריך של מנהלת התיירות הכללית של קטלוניה, סביר להניח שהיהודים כבר ישבו במקום כאשר קטלוניה באה לעולם. ידוע שבמהלך המאה התשיעית כבר ישבו יהודים בברצלונה ובגירונה. כיום קיימות עדויות לנוכחות יהודית ביותר מ-60 ערים וכפרים ברחבי קטלוניה. ביניהם במקומות סמליים כמו המונז'ואיק בגירונה ובברצלונה שפירוש שמו "הר היהודים".

קטלוניה מציעה ארבעה מסלולים הקרויים שבילי קטלוניה היהודית: דרך הרוחניות – מגירונה לפורט בו; בדרכי המסחר – מברצלונה לפוג'סרדה; בעקבות חכמי ספרד – מייאידה לסנטה קולומה דה קראלט ומסע בדרום קטלוניה – מטראגונה לטורטוזה.

לדברי טוראן, אחרי תקופה כלכלית קשה בספרד ובקטלוניה, חלה ברבעון הראשון של השנה צמיחה של 8% בתיירות לספרד וקרוב ל-9% בתיירות לקטלוניה.

בסרטי התדמית שהוקרנו באירוע, סופר על המגוון של סוגי התיירות בקטלוניה מסקי בחורף ב-16 אתרים, דרך רפטינג, קאנו וקייאקים בקיץ, החופים ולצדם עמק ארן עם אגמים יפהפיים ממי קרח, בסתיו – טיולי אופניים, אוכל מקומי, שווקים מדי יום, אתרי מורשת של אונס"קו לבקר בהם ובעיקר – הרבה גסטרונומיה שכבר קיבלה אישוש לטיבה בדמות 60 כוכבי מישלן , לצד תעשיית יין פורחת – כולל יין כשר משובח.

בקטלוניה מציעים גם מסלולי תיור בעקבות היין וכן מסלולי תיירות תרבות בעקבות הארכיאולוגיה. כל זאת לצד פארק פורט אוונטורה השני בגודלו באירופה, 100 ק"מ של חוף הים של ברצלונה, פארקי טבע, רכס מונסראט – ההר הקדוש עם מנזר ומקהלת הילדים מהידועות באירופה ועוד.

בקיצור, הקטלאנים כאן כדי לומר: יש מה לעשות בקטלוניה מעבר לברצלונה וגאודי.

פרטים באתר התיירות של קטלוניה: www.catalunya.com.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן