Skip to content

ועדת הכספים אישרה כ-11.7 מיליארד שקל סובסידיה לרכבת

הסובסידיה תינתן במשך שמונה השנים הקרובות. הסובסידיה נקבעה לפי ההפרש בין ההוצאות הרגילות של החברה לבין ההכנסות בפועל מנוסעים. השר כץ: הרכבת תהיה רשאית לגייס עד כשני מיליארד שקלים באמצעות הנפקדת אגרות חוב, בהתאם לתנאים הקבועים בהסכם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום את הסכם העקרונות שנחתם בין המדינה לרכבת ישראל, המסדיר את פעילותה השוטפת של הרכבת, תכניות הפיתוח ותשלומי הסובסידיה לשמונה השנים הקרובות, בהיקף כולל של 11 מיליארד ו-695 מיליון שקלים.

במסגרת ההסכם, מתחייבת הרכבת לפעול להגברת השימוש בתחבורה הציבורית, שיפור רמת השרות לנוסעים, הגברת רמת הבטיחות, פיתוח תשתיות ברכבת, אימוץ טכנולוגיות חדשות והגברת השימוש ברכבת להובלת מטענים. כמו כן, כולל ההסכם הסדרה של מנגנוני הבקרה והדיווח על פעילות הרכבת.

(צילום: שרית פרקול)
הרכבת מתחייבת... (צילום: שרית פרקול)

ההסכם מסדיר את מחויבותה של הרכבת, בין היתר ביחס לתכניות ההפעלה ותכניות הפיתוח שיאושרו על ידי משרדי התחבורה והאוצר וכן את הכללים וההוראות בדבר תשלום סובסידיה לחברה בגין פעילותה השוטפת להסעת נוסעים והובלת מטענים וכן הוראות בדבר עמידה ביעדי שרות והפיצויים שיינתנו בשל אי עמידה ביעדים אלה.

פירוט תוכניות שנתי

הסכם המסגרת קובע, כי הרכבת תגיש מדי שנה תכניות שיפרטו את מערך הנסיעות של קווי הנוסעים ואת פעילות הפיתוח המתוכננת של החברה, בהתאם לפרויקטים המתוכננים. תכניות ההפעלה והפיתוח של הרכבת יעודכנו מעת לעת ויהיו כפופות לאישור משרד התחבורה. נציגי הממשלה רשאים, בהתאם להסכם, להורות לחברה לצמצם או להרחיב את תכנית ההפעלה או הפיתוח של הרכבת.

הסובסידיה להובלת נוסעים נקבעת בהתאם להפרש בין ההוצאות הרגילות של החברה, המחושבות בהתאם להסכם, לבין ההכנסות בפועל מנוסעים. כמו כן, ניתן לרכבת תמריץ להגדלת מספר הנוסעים. היקף ביצוע מזומן לפעילות הפיתוח בגין פרויקטים קיימים של חברת הרכבת עומד בשנים האחרונות על כשלושה מיליארד שקלים בשנה.

גיוס נוסף

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי על פי ההסכם, חברת הרכבת תהיה רשאית לגייס עד שני מיליארד שקלים, באמצעות הנפקת איגרות חוב, בהתאם לתנאים הקבועים בהסכם ובכפוף לאישור ההנפקה והתנאים שנקבעו על ידי משרדי התחבורה והאוצר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן