Skip to content

חוקרי יחידת הסייבר עצרו 17 חשודים בעיסוק בחומר פדופילי

בפשיטה שערכה המשטרה על בתי החשודים נתפשו במחשביהם יותר ממאה ג'יגה-בייט של חומרים פדופיליים ובהם כאלו הקשים לצפייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוטרי מערך הסייבר בלהב 433 פעלו אתמול (יום ג') במספר מחוזות משטרה בארץ נגד חשודים בהפצה והחזקה של חומרי פדופיליה. במבצע רחב היקף תפסו חוקרי מערך הסייבר מחשבים וחומרי מדיה בכמות כוללת המוערכת במאות ג׳יגה בייט של חומרים פדופיליים ובהם תיעוד ילדים במעשים בעל אופי מיני עד תיעוד יחסי מין מלאים של בגירים עם קטינים. כך, לדוגמה, רק באחד המחשבים שנתפסו נמצאו יותר ממאה ג׳יגה בייט של חומר פדופילי.  

הפעילות תוכננה לאחר הכנה מקצועית וממושכת של איסוף מודיעיני יזום ביחידת הסייבר הארצית אשר התאפשרה, כך מוסרת המשטרה, "הודות לנוכחות אינטנסיבית ואקטיבית של היחידה ברשת האינטרנט, לטכנולוגיות מתקדמות המצויות ברשות היחידה ולשיתוף פעולה עם גופי אכיפה בכל העולם".

במסגרת הפעילות חקרו חוקרי מחלקת הסייבר המחוזיים כ-17 חשודים בכל רחבי הארץ וערכו חיפושים בבתיהם. נתפסו מחשבים, טלפונים חכמים וחומרי מדיה בהיקף רב. בתום חקירה ראשונית של החשודים האריך בית משפט השלום בחיפה בחמישה ימים את מעצרו של חשוד תושב קריית מוצקין, לאחר שזה הודה וקשר עצמו לחומרים פדופילים ובמחשבו נתפסו חומרים. חשוד נוסף, תושב בני ברק, נכלא והובא אמש להארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב. חמישה חשודים נוספים, תושבי כרמיאל, גוש דן והשרון, שוחררו בתום חקירתם לביתם בתנאים מגבילים לרבות מעצר בית למשך חמישה ימים.

שניים מהחשודים שנחקרו הם קטינים תושבי גוש דן  בגילאי 17, 15.5 אשר במחשבים שברשותם נתפסו חומרים רבים, ובהם בין היתר חומרים שהוגדו על ידי החוקרים כקשים לצפייה בעלי אופי מיני ופדופילי. אחד הקטינים ישהה במעצר בית למשך חמישה ימים. שניהם יופנו להליך טיפולי בהמשך למיצוי החקירה בענייניהם.

לטענת המשטרה, חומרתן של עבירות ההחזקה וההפצה של חומר תועבה אינה רק בפעולות אלה כשלעצמן, כי אם בכך שהחומר מתעד לא פעם עבירות מין המבוצעות באופן פיזי כלפי קטינים. מהמשטרה נמסר  כי משטרת ישראל "תמשיך בפעילות נחושה ומקצועית לחשיפת עבירות חמורות אלה ולאיתור העבריינים וחקירתם".

 

 

1 Comment

  1. נורית ג.
    30 באפריל 2014 @ 13:03

    לא הבנתי – יש חומרים פדופיליים שאינם קשים לצפיה?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן