Skip to content

הנבחרת הישראלית הגדולה ביותר עד היום יוצאת לראלי יוון

ארבעה צוותי רכב וארבעה אופנוענים יוצאים לראלי יוון 2014. הצוות של פוינטר - רז הימן והלל סגל - ינסו לשמור על התארים שהושגו בשנה שעברה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנבחרת הישראלית הגדולה ביותר עד היום יוצאת להשתתף בראלי יוון HELLAS RALLY RAID 2014 הבינלאומי, כחלק מסבב ראלי הבלקן שכולל ארבעה מירוצים במהלך השנה. רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר בצוללת הצהובה, שזכו במקום הראשון בראלי יוון HELLAS 2013 והוכתרו כאלופי סבב הבלקן לשנת 2013, ימשיכו וינסו לשמור על התארים שהושגו בשנה שעברה.

ראלי יוון HELLAS RALLY RAID 2014 יימשך לאורך כ-2,165 ק"מ (כ- 515 ק"מ יותר משנה שעברה), כש-1,255 ק"מ מהם יהיו מדודים ב-13 סטייג'ים. במשך שישה ימים יתחרו בהם אופנועים, טרקטורונים ורכבים מסוגים שונים. בהמשך השנה ייתקיימו שלושה מרוצים נוספים – ראלי אלבניה, ראלי בלקן ו-24 השעות של יוון.

בראלי ישתתפו כ-180 משתתפים מעשרות מדינות באירופה וכמובן משלחת גדולה מישראל. הראלי בצורת כוכב כאשר הבסיס יהיה בעיר Nafpaktos כשבכל יום יתחרו באזור אחר ולאורך כ-400 ק"מ ואליה יחזרו בכל סוף יום. השיא השנה יהיה היום השלישי, שיימשך לאורך 500 ק"מ וייערך ב-Peloponnese, מקום בו לא נערך סטייג' עד היום.

הצוותים מחייכים לפני היציאה לראלי (צילום דן בר-דוב)

בראלי ישתתפו 3 קטגוריות רכב T1, T2, UTV . בקטגוריית האופנועים יהיו 5 קטגוריות – עד 450 סמ"ק, 450 עד 625 סמ"ק, 650 סמ"ק ומעלה צילינדר אחד, 650 סמ"ק ומעלה 2 צילנדרים וטרקטורונים.

ניצן שקל חוזר לשתף פעולה עם דובי נוימן, שניווט בראלי דרך המשי פעמיים ובראלי הפרעונים. מדובר באותו רכב T1 מבוסס מכלולי מיצובישי פאג'רו, איתו התחרה ניצן לראשונה בראלי יוון בשנה שעברה וסיים במקום השלישי.

רועי שפירא ואיתי מולדבסקי חוזרים ליוון למירוץ הבינלאומי השני שלהם (לאחר ראלי בלקן 2012). הרכב עימו יתחרו הינו מיצובישי פאג'רו קצר סטנדרטי עם שיפורים המותרים בקטגורייה T2 בה ייתחרו.

אביב קדשאי ויזהר ערמוני מגיעים ליוון לאחר פעמיים בהן התחרו בדאקאר (2009 ו-2011) ועם אותו רכב Desert Warrior מתוצרת הסדנה האנגלית Rally raid UK.

בקטגוריית האופנועים דורון וינטר מנבחרת CRANERGY Rally Racing team מתמחה בסגנון רכיבה לטווחים ארוכים. וינטר התחרה לראשונה במרוץ בינלאומי בראלי יוון 2012, והוא הישראלי היחיד שזכה לעמוד על הפודיום במקום השני בתחרות ראלי בינלאומית במסגרת השתתפותו בראלי ברסלאו בלקן ב-2013. את צוות הסיוע לדורון יוביל חברו לצוות CRANERGY עומר עזרא, רוכב ראלי מנוסה אשר השתתף במרוצים בארץ ובעולם. עומר יוצא במטרה לסייע ולהוביל את צוות הסיוע לדורון לשחזר את הישגיו ממרוצים קודמים. נותן החסות הראשי לדורון וינטר הינו משקה האנרגיה CRANERGY.

נדב לוגסי הוותיק והמנוסה (בוגר דאקאר, פרעונים, מרוקו, טוניס ואיחוד האמירויות), ברק דודאי וצליל ונדרהורן להם תהיה זו "טבילת האש" הראשונה בראלי בינלאומי מחוץ לישראל.

הצוות של פוינטר עם הצוללת הצהובה כולל את הלל סגל, נווט הצוות, בן 65, עצמאי, מנהל מוסך ליוגב ורז הימן, נהג הצוות בן 50, מנכ"ל תנועה מערכות ניווט ומדידות זמנים עברו יחד ולחוד עשרות אלפי ק"מ של ראלים בינלאומיים, בהם דאקאר באפריקה ובדרום אמריקה, פרעונים, טוניס, מרוקו, איחוד האמירויות, דרך המשי, בלקן, ברסלאו, יוון, באחה 1000 ועוד.

הצוללת הצהובה (צילום דן בר-דוב)

זהו הראלי הבינלאומי ה-21 במספר של רז וה-16 של הלל מצוות פוינטר. רז והלל הינם מנהגי השטח הבכירים והמעוטרים ביותר בישראל, זוכי פרס שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים ב-2009, יצאו ברכב T1.2 (רכבי אב טיפוס מבניה עצמית בעל מנוע דיזל). רז והלל מנבחרת פוינטר הוכתרו כאלופי סבב הבלקן לשנת 2013.

הצוללת הצהובה הוא אב טיפוס מבנייה עצמית, בעל שלדת צינורות עליה הורכבו מכלולים מכניים של מיצובישי פג'רו. לרכב שהוכן מחדש לאחר ההתהפכות בראלי אתונה האחרון מנוע טורבו דיזל של BMW בנפח של 3000 סמ"ק 6 צילנדרים ו-250 כ"ס עם מחשב בעל תוכנת מרוצים מיוחדת. צריכת הדלק תעמוד על כ-3.5 ק"מ לליטר בזמן המרוץ. משקל עצמי 1,980 ק"ג, צמיגי שטח מסדרת Open Country של חברת Toyo, מערכת הרמה עצמית הידראולית מובנית, מידות הרכב: אורך 4.2 מטר, גובה 2 מטר, רוחב 2 מטר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן