Skip to content

השב"כ חשף חוליית חמאס שתכננה לבצע פיגועים בישראל

חברי החוליה הקימו בתוכם חוליה צבאית שהכינה מטעני נפץ וביצעה בהם ניסויים לקראת פיגועים איכותיים באזרחים ישראלים. בהכנסת חומרי הנפץ לישראל ובשינוע חבריה מהשטחים הסתמכו אנשי החוליה על ערבי-ישראלי בעל תעודת זהות כחולה שגויס למשימה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השב"כ וצה"ל עצרו במהלך החודשים דצמבר 2013 ועד מרץ 2014 חוליה צבאית המזוהה עם חמאס, מהעיר קלקיליה. בחקירתם עלה כי חברי החוליה, אשר עסקו, בין היתר, בייצור חומרי נפץ מאולתרים, תכננו לבצע פיגועי מטען וירי לעבר יעדים ישראליים. כך הותר היום (רביעי) לפרסום.

במהלך החקירה נעצרו שבעה פלסטינים תושבי קלקיליה וביניהם ערבי ישראלי המתגורר לסירוגין בכפר ברא ובקלקיליה. השב"כ חשף ראיות כי חברי החוליה הקימו בתוכם חוליה צבאית במטרה לבצע פיגועים. חברי החוליה עסקו בייצור חומרי נפץ מאולתרים מדשנים חקלאיים וביצעו ניסויים בחומר הנפץ שהצליחו להכין, לרבות פיצוץ של מטען מאולתר. כמו כן התכוונו לרכוש כלי נשק, שמקורם בישראל, באמצעות האזרח הישראלי, חאלד דאוד בן ה-21. בשל נגישותו הוא יועד להשיג חומרי גלם לייצור חומר נפץ ולרכישת אמל"ח תקני. 

(צילום אילוסטרציה: דו"צ)
(צילום אילוסטרציה: דו"צ)

חברי החוליה שנחשפה: חאלד ג'מאל מחמוד דאוד, בן 21, בעל האזרחות הישראלית,  עבד אלחק מאזן יוסף שרים חדרג', בן 23, עבד אלרחמאן מאזן יוסף שרים חדרג', בן 23 (אחיו של עבד אלחאק), נמר מחמד נמר עטא, בן 24,   חאלד בכרי אברהים אבו עמרה, בן 37,  אובי עבד אלרחמאן האשם צאלח, בן 24, והמממן הכספי צאלח מצטפא אסעד דאוד, בן 30, הידוע כפעיל חמאס בולט בקלקיליה. בחקירה נודע כי בתחילה פנו לפעיל החמאס צאלח דאוד, שהסכים לממן את פעילות החוליה. צלאח הציע לחבריה להסתייע במגויסים נוספים המוכרים לו.  בימים הקרובים יוגשו כתבי אישום נגד העצורים.

קודם למעצרם על ידי גורמי הביטחון בישראל, נעצרו חברי החוליה ונחקרו בחלקם בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. הם שוחררו לבתיהם למרות שנתפס ברשותם מנגנון חשמלי, שהיה אמור לשמש כמערכת הפעלה מרחוק למטען חבלה.

גם חאלד דאוד נעצר כבר בחודש נובמבר 2013 לחקירה לנוכח החשד כי הוא מעורב בעבירות ביטחון חמורות. בסיום חקירתו, כאשר לא נאספו נגדו די ראיות לשם העמדתו לדין, ולנוכח מידע חסוי שהצביע על הסיכון הנובע משחרורו, הורה שר הביטחון, בחודש דצמבר 2013, על מעצרו המנהלי לתקופה קצובה. מעצר מנהלי זה אושר גם במסגרת ביקורת שיפוטית. כעת, נוכח ממצאי החקירה, קמה תשתית ראייתית מספיקה להגשת כתב אישום נגדו, ולכן הוא נעצר הפעם במסגרת הליכי המעצר הרגילים. כתב אישום כנגדו יוגש בימים הקרובים, וצו המעצר המנהלי בעניינו יבוטל. כתבי אישום נוספים יגשו כנגד שאר חברי החוליה בימים הקרובים.

בשב"כ מציינים כי "חקירה זו חושפת פעם נוספת את המוטיבציה הקיימת בשטח למימוש פיגועים נגד ישראלים, כמו גם את הסיכון הטמון בגיוס אזרחים ישראלים בידי ארגוני הטרור, לטובת הוצאה לפועל של  פיגועים".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן