Skip to content

"משעשעי חיך" – כחול לבן ומתוק מתמיד

חדשות האוכל – כל מה שקורה בעולם המזון, אוכל, משקאות, מסעדות, שפים והסצינה הקולינארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המבורגר כחול לבן

לכבוד יום העצמאות הראש היהודי ממציא לנו פטנטים בסגנון ישראלי. רשת ההמבורגרים 'מוזס' משיקה המבורגר ירושלמי אסלי, חבר חדש בקולקציית המבורגרים חובקי עולם:200 גרםבשר בקר בלחמנייה עם חציל קלוי, ביצה קשה וטחינה ירוקה פיקנטית. ארוחת עצמאות שכוללת את ההמבורגר הנ"ל + תוספת נמכרת ב-66 שקל, בדיוק גילה של המדינה. ב'שקד אקספרס' בשוק הפשפשים חוגגים עם גלידות בטעמים ישראלים כגון אבטיח בולגרית, סברס פסיפלורה וגלידת טחינה וגרגרי חומוס מסוכרים. הבעלים, מני שקד, אומר: "החלטנו לקבל את יום העצמאות עם טעמים ישראליים מיוחדים. מהיום חומוס לא רק מנגבים אלא גם מלקקים". חג שמח.

המבורגר ציוני במוזס (צילום: דן לב)המבורגר ציוני במוזס (צילום: דן לב)

המנה הכי ישראלית

עונת 'מאסטר שף' אמנם הסתיימה, אבל השפים לא יוצאים לחופש. 'הכי טעים שיש', תוכנית בישול חדשה, בהנחיית חיים כהן ויונתן רושפלד, ממשיכה את החיבור בין הטלוויזיה למטבח. במסגרת פורמט מקורי שפותח על ידי הזכיינית קשת מחפשים כהן ורושפלד את המנה הכי טעימה, כל פעם בקטגוריה אחרת המאפיינת את המטבח הישראלי: דגים חריפים, קציצות, קוסקוס, אורז ועוד. לאחר שלב מוקדם של אודישנים בו טעמו מאות מנות, נבחרו בכל קטגוריה 10 המנות המוצלחות ביותר שיוצגו בתכנית. מתוכן יטעמו המגה-שפים חמש מנות, ואחת תיבחר כמנה הטעימה ביותר. רושפלד וכהן יבשלו עם הבשלן הזוכה את המנה המצטיינת, יגלו את סודות המתכון ויתנו טיפים להכנה בבית. אם פספסתם, המתכונים נמצאים באתר מאקו.

כהן ורושפלד - בקרוב בערוץ 2 (צילום: עודד קרני)כהן ורושפלד – בקרוב בערוץ 2 (צילום: עודד קרני)

עוגה אדום, כחול, לבן

לידיעת הנוסעים לפריז: "הפטיסרי הטובות בפריז – מדריך לבוטיקי עוגות ומתוקים" (הוצאת  LunchBox) מגלה סודות וסיפורים קטנים מאחורי המקומות הכי מתוקים בעיר האורות, למשל מי הייתה הפילגש המלכותית שהטביעה את יגונה בשוקולד, איפה מוצאים את טארט הלימון הטוב ביותר ובאיזו פטיסרי יהודים ומוסלמים נפגשים. המחברת, שרון היינריך, היא קונדיטורית ישראלית שחיה בפריז ומחברת הבלוגParis Chez Sharon , עם אלפי קוראים נאמנים. אפשר לקחת את הספר איתכם במזוודה או לצאת איתו למסע כורסה שיסתיים במטבח עם מתכוני קונדיטוריה צרפתיים כשרים של מיקי שמו, שמספקים טעימה על קצה הלשון מתרבות מפוארת של מתוקים.

מגדניות סודיות בעיר האורותמגדניות סודיות בעיר האורות

ועוד קינוח לסיום

קפה קונדיטוריה 'בריוש' בנהריה יארח לראשונה את 'היריד של איריס', יריד יד שנייה מסורתי שהפך כבר למסורת בעיר. תושבי העיר והסביבה מגיעים ליריד שמקיימת איריס מנדלסון לפשפש בחפצי יד שנייה במחירים מוזלים – בגדים, ריהוט, צעצועים, חפצי נוי, כלי בית ועוד. במסגרת האירוח יוכלו המבקרים ליהנות מקפה ומיני מאפה צרפתי ב-15 שקל ומ-10 אחוזי הנחה על כל הזמנה מהתפריט. 12 במאי, בשעות 16:00-19:00. הכניסה חופשית.

בשביל בריוש טוב, שווה לעלות עד נהריה (צילום: אנטולי מיכאלו)בשביל בריוש טוב, שווה לעלות עד נהריה (צילום: אנטולי מיכאלו)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן