Skip to content

נפתלי בנט מצטרף לתומכי דוד הנחלאווי: "הייתי פועל כמוהו"

"מה שרואים בסרטון הוא פשוט מאוד: הופעלה נגדו אלימות. הוא היה בודד, מוקף במספר ערבים אלימים ופרובוקטורים. הוא לא ירה, הוא נקט בהגנה סבירה על עצמו ועל סובביו והביא את האירוע לסיומו", כתב השר בנט בעמוד הפייסבוק שלו. גם ח"כ משה פייגלין הצטרף למחאה בפייסבוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גם שר הכלכלה, נפתלי בנט, מצטרף לגל התומכים בדוד הנחלאווי.

גם הוא בתומכי דוד הנחלאווי. נפתלי בנט (צילום: רפי מיכאלי)
גם הוא בתומכי דוד הנחלאווי. נפתלי בנט (צילום: רפי מיכאלי)

"הייתי פועל כמו דוד לוחם הנח"ל", כתב נפתלי בנט בעמוד הפייסבוק שלו. "לפני מספר דקות צפיתי בסרטון שהופץ ע״י ארגוני שמאל, שמציג לוחם נח״ל מתמודד מול התארגנות ערבית עוינת, תוך דריכת נשקו. הוא פעל נכון.

"מה שרואים בסרטון הוא פשוט מאד: הופעלה נגדו אלימות. הוא היה בודד, מוקף במספר ערבים אלימים ופרובוקטורים. הוא לא ירה, הוא נקט בהגנה סבירה על עצמו ועל סובביו והביא את הארוע לסיומו.

"ברקע", ממשיך וכותב בנט, "היו שם לפחות שני צלמים ולא במקרה: השמאל הקיצוני חי מהכפשת לוחמי צה״ל. זה ראוי לגינוי מכל קצוות הקשת הפוליטית. אם הצלמים לא היו שם, האירוע לא היה מתרחש.

משה פייגלין. גם הוא הצטרף למחאה בפייסבוק (צילום: מעמוד הפייסבוק של ח"כ פייגלין)
משה פייגלין. גם הוא הצטרף למחאה בפייסבוק (צילום: מעמוד הפייסבוק)

"מדינת ישראל שולחת את לוחמי צה״ל להגן עלינו. הלוחמים נמצאים בחזית – לא באולפני תקשורת – תוך סיכון חייהם, אל מול רובים, אבנים ומצלמות עוינות. חוויתי מצבים דומים בקלנדיה, בקבטיה, ברמאללה ובג'נין. זו לא תכנית ריאלטי. זו מציאות מורכבת ומסוכנת מאוד שלוחמי צה"ל מתמודדים עימה יום-יום", כותב בנט.

"שוחחתי עם מספר מפקדים בצה"ל והבנתי שהחייל נשפט על מעשים אחרים לחלוטין, שאינם קשורים כלל לאירוע המדובר, ואינני מתכוון להתערב בכך. כשלוחם בודד עומד מול קבוצת ערבים עוינים ואלימים, עליו להפעיל שיקול דעת, עליו לנקוט צעדים – ועלינו לתת לו גיבוי. חשוב שכל לוחם יידע שעליו להמשיך לשמור עלינו ועל עצמו, ולדעת שאנו מאחוריו. לוחמינו, עם ישראל אתכם".

השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, הגיב: "מבלי להיכנס לפרטי המקרה והסיבות שבגינן נשפט החייל העומד במרכז המחאה ברשת אני אומר חד משמעית אני מגבה את החייל ואת חיילי צה"ל בביצוע המשימות שלהם.

"ההבדל ביני לבין בנט הוא שאני עושה כל מאמץ להוציא את חיילנו מהמפגש הבלתי אפשרי הזה עם אזרחים פלסטינים בגדה ובנט רוצה להשאיר אותם שם. הסדר שלום עם הפלסטינים יביא לכך שחיילי צה"ל לא יהיו שוטרים באירועים כאלה מול אוכלוסייה אזרחית ביהודה ושומרון אלא ישמרו על הגבולות ועל ביטחון מדינת ישראל".

השר אורי אריאל: ״ההלם במערכת הצבאית מהיקף המחאה של עשרות אלפי חיילי צה״ל חייב להדליק נורה אדומה בקרב מקבלי ההחלטות בצמרת צה״ל. המציאות בה חיילים נאלצים לספוג פגיעות והשפלות על בסיס יומי ללא יכולת להגיב תוך סכנת חיים מוחשית, בגלל חשש כזה או אחר מביקורת היא בלתי נסבלת. החייל דוד פעל כפי שמצופה מכל חייל בעולם שמאוים על ידי פורעים. אני קורא לשר הביטחון ולרמטכ״ל- שנו את הפקודות. תנו לצה״ל לנצח״.

גם ח"כ משה פייגלין מצא דרך להזדהות עם דוד הנחלאווי והצטלם בעמוד הפייסבוק שלו עם פתק תמיכה.

אחד מביטויי ההזדהות בפייסבוק עם דוד הנחלאווי

אחד מביטויי ההזדהות בפייסבוק עם דוד הנחלאווי

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן