משפחת ורטהיימר מוכרת את להבים לפראט אנד ויטני

על פי הערכה מדובר במאות מיליוני דולר. המכירה לשותפתה במפעל מתבצעת כמעט שנה לאחר שמכרה את ישקר, יצרנית כלי החיתוך, לוורן באפט, תמורת 6 מיליארד דולר

Print Friendly

משפחת ורטהיימר מוכרת את מפעל טכנולוגיית להבים, כמעט שנה לאחר שמכרה את ישקר, יצרנית כלי החיתוך לוורן באפט, תמורת 6 מיליארד דולר, לשותפתה במפעל, יצרנית המנועים הגדולה פרט אנד ויטני (Pratt & Whitney) ). כך נאמר היום במכתב שנשלח ללקוחות החברה. לא נמסר כמה תשלם יצרנית המנועים, כדי לקבל את מניות (51%) משפחת ורטהיימר בלהבים. מעריכים, כי מדובר במאות מיליוני שקלים.

עוד צויין במכתב, כי "משפחת ורטהיימר הייתה מעורבת בתעשיית התעופה והחלל במשך יותר מ-45 שנים מוצלחות, וכעת היא מפקידה את חלקה בלהבים בידי אחת ממובילות התעשייה עולמית, חברת פראט אנד ויטני". השלמת העסקה כפופה לביצוע מספר תנאים מתלים מקובלים.

בראיון לגלי צה"ל אמר איתן ורטהיימר, כי "זה הזמן הנכון להעביר את השרביט למישהו חדש שיוביל את החברה למקום הטוב ביותר, שידאג ללקוחות ולעובדים. כל בני המשפחה שלנו עוסקים בדברים חדשים ושונים, לעומת זאת אנחנו נמצאים בקשר עסקי אמיץ עם פראט אנד ויטני למעלה מ-20 שנים בתחום ולכן המכירה להם נראית טבעית".

בפניה לעובדי החברה הוא ואמר: "ראשית, חברת פראט אנד ויטני מכירה את העובדים בארץ כבר 20 שנה. שנית, גם אם מישהו ירצה להעביר את המפעל זה ייקח שנים רבות בשל הפעולות הרבות הנדרשות לביצוע העברה כזאת. ככה שמי שירצה להעביר חלק מהחברה לא יצליח לעשות זאת פיזית. בכל מקרה אין סיבה לעשות זאת".

פרט אנד ויטני

פרט אנד ויטני היא חברה בת של תאגיד האמריקני הענקי – יונייטד טכנולוגיס (United (Technologies הנסחר בוול סטריט לפי שווי של 108 מיליארד דולר. היא מחזיקה גם בחברת חישולי כרמל הישראלית ובעבר החזיקה ב-40% ממניות חברת מנועי בית שמש. מנועי פראט אנד ויטני פועלים בכ-40% ממטוסי הנוסעים בעולם ב-160 מדינות. בנוסף למנועי מטוסים מייצרת החברה גם טורבינות גז לתעשייה וייצור חשמל, טורבינות לספינות, מנועי קטר לרכבות ומנועי טילים.

להבים. דף החברה (צילום מסך)

להבים. דף החברה (צילום מסך)

טכנולוגיית להבים

חברת טכנולוגיית להבים (BTI) מייצרת להבים המשמשים כמדחפים בתוך מנועי סילון, ומחזיקה בנתח משמעותי משוק זה בעולם. לחברה כמה מפעלים בארץ ובחו"ל, אשר בכולם שותפה פרט אנד ויטני. בין לקוחותיה נמנות יצרניות מנועים למטוסי סילון כגון רולס רויס, סמסונג, GE ונוספות.

"טכנולוגיית להבים" הוקמה ב-1968 בנהריה, בעקבות האמברגו שהטילה צרפת על ישראל לאחר מלחמת ששת הימים, אשר הותיר את מטוסי המיראז' הצרפתיים של חיל האוויר הישראלי ללא להבים למנועי הסילון.

בעקבות זאת, החליט סטף ורטהיימר לייצר את הלהבים לעצמו. בשנות ה-90 התרחבה פעילות החברה גם לחו"ל, וכיום היא מחזיקה בנוסף למפעלים בנהריה ובתפן (בו שותפה רולס רויס) גם במפעלים בארה"ב ובסין. מחזור המכירות של טכנולוגיית להבים ב-2012 נאמד בכמיליארד שקל, והיא העסיקה כ-2,600 עובדים, מהם 2,000 בישראל והיתר בארה"ב ובסין. בעבר היא נקראה להבי ישקר והיא הייתה חלק ממפעל ייצור השבבים של המשפחה באזור תפן.

Print Friendly

על אודות עמי אטינגר

עורך חדשות ב"דבר", "ידיעות אחרונות" ו-25 שנה עיתונאי ב"מעריב" בתפקידים: עורך חדשות, עורך כלכלי, רכז כתבים וכתב לענייני תעופה, תיירות ותעשיות ביטחוניות
פוסט זה פורסם בקטגוריה ג, כלכלה, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.