Skip to content

עימותים אלימים בין מתנחלים ביצהר למשטרה. צמיגי ניידות נוקבו

בלשי המשטרה נתקלו במתנחלים זועמים כאשר הגיעו בחצות ליצהר לבצע חיפוש בבית משפחה ביישוב, החשודה בביצוע פשע שנאה באום אל-פחם. מוקדם יותר הושחת מטע זיתים בגוש עציון ורוססו כתובות תג מחיר. באזור עין השופט הושחתה מכונית של תושב עכו ורוססה בכתובת נאצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוב עימותים בין תושבי ההתנחלות יצהר למשטרת ישראל. הלילה (ראשון), מעט אחרי חצות, נכנסו בלשי מפלג הפשיעה הלאומנית לביתם של משפחת הזוג שנעצרו בשבוע שעבר בחשד שרכבם שימש לפשיעה לאומנית באום אל-פחם. לדברי המשטרה החיפוש בוצע כחלק מהחקירה שמתנהלת נגדם. במהלך החיפוש יצאו תושבים מההתנחלות והתעמתו עם השוטרים. 

תושבים מיצהר מתעמתים עם המשטרה ביצהר (צילום: דוברות יצהר)
תושבים מיצהר מתעמתים עם המשטרה (צילום: דוברות יצהר)

מהמשטרה נמסר, כי במהלך החיפוש נתקלו כוחות מג"ב שאבטחו את הבית לצורך החיפוש בכמאה מתושבי היישוב שהחלו לגדף, לקלל ולזרוק אבנים לעברם. כמו כן, הם ניקבו את צמיגיו של אחד מרכבי המשטרה

.מדוברות היישוב נמסר, כי "הלחץ התקשורתי על המפלג המשטרתי המיוחד נגד יהודים גורם לאיבוד פרופורציות. חיפוש בן שעה בחצות הלילה, שוב לעיני הילדים, והחרמת מחשב בלבד, מעורר חשד של פרובוקציה מיותרת". לגבי טענת המשטרה בדבר ידויי אבנים בשוטרים, דוחים ביישוב את הטענה מכל וכל ומוסרים: "טענת זריקת האבנים הינה בדויה, והיא רכיבה צינית על גל ההכפשות האחרון כנגד היישוב כולו המשטרה, בפעילותה חסרת הרגישות, ממשיכה לקומם נגדה את כלל תושבי הישוב… האם לא יכלה המשטרה לבצע את החיפוש בזמן שהילדים במסגרות החינוך? אותם ילדים שכבר עברו טראומה רק בשבוע שעבר?", שואל דובר היישוב.

דוד אסרף, דובר משטרת ש"י, מסר כי על אף ההתנגדות, החיפוש הסתיים כמתוכנן וכוחות המשטרה עזבו את היישוב ללא מעצרים או פגיעה בשוטרים או במתנחלים. תוך כך נעצר היום בצהריים תושב יצהר בן 30 בחשד כי השתתף באלימות שהופעלה הלילה לעבר השוטרים. הארכת מעצרו תתבצע מחר בבית משפט השלום בירושלים.

בני הזוג, ע.מ ורעייתו, נעצרו בשבוע שעבר בחשד כי מכוניתם מסוג סוזוקי בלנו סטיישן היא זו המופיעה בצילומי סרטון האבטחה שנתפס באום אל פחם. עורך דינם טוען כי העובדה שהשנים מחזיקים במכונית מאותו דגם המופיע בסרטון, איננה מעידה כי זו מכונית המשפחה וציין כי ביישוב יש עוד מכונית מאותו דגם. מבדיקת מגפון עולה, כי בישראל יש ארבעים מכוניות מהדגם המדובר, עובדה שתקל על המשטרה לוודא את האליבי לכל מכונית ומכונית. זוג נוסף, שכני העצורים, שנעצר גם הוא, שוחרר לאחר חקירה. עורך דינם, איתמר בן גביר, דחה את טענות המשטרה.

המתח הגיע לשיאו לאחר תפישת מבנה ישיבת "עד יוסף חי" על ידי צה"ל והצבת פלוגת מג"ב במבנה. נשיא הישיבה, הרב יצחק גינזבורג, קרא בשבוע שעבר לסרב פקודה. "בימים אלה אנו נדרשים להגיב לאירועים הקשים ולסערות התקשורתיות שמתעוררות סביבם", אמר הרב וטען כי על מנת למנוע חיכוך והתנגשויות בין הצדדים, הוא קורא לחיילי צה"ל לסרב פקודה. רבני השומרון וראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, הסכימו לדבריו אך סירבו לצאת במכתב רשמי הקורא לחיילים לסרב פקודה. 

שוב פשעי תג מחיר

שני פשעי שנאה נוספים אירעו במהלך השבת. האחד במטע זיתים פלסטיני הסמוך להתנחלות בת עין שבגוש עציון, שם גילו הפלסטינים כי 35 עצי זית הושחתו וניזוקו קשה מאש שהוצתה במטע. במקום התגלו כתובות שרוססו בצבע אדום: "תג מחיר" ו"ערבים גנבים". תוך כך דיווח חסן סבאח, תושב עכו שיצא עם משפחתו לטיול באזור נחל השופט ברמות מנשה, שמכוניתו הושחתה. על גוף הרכב רוססה הכתובת "תג מחיר" ולידה צויר מגן דוד ושני צמיגים של הרכב נוקבו. סבאח סיפר כי שהה במקום עם חברים לטיול ונופש. "בשעה שש חזרנו לחניון וראינו את המכונית שפונצ'רה. הזמנתי למקום משטרה. זה לא נתפס בכלל. אני לא תיארתי לעצמי שדבר כזה יכול לקרות".

תג מחיר על גב המכונית (צילום: חסן סבח)
תג מחיר על גב המכונית (צילום: חסן סבח)
צמיגי המכונית נוקבו (צילום: חסן סבח)
צמיגי המכונית נוקבו (צילום: חסן סבח)

ביום רביעי שעבר דיווחו הפלסטינים על נזק כבד נוסף שנגרם ל-58 עצי זית במטע שבכפר ראס, צפונית מערבית לרמאללה, סמוך להתנחלות ניריה. במהלך חודש אפריל אירעו עשרה מקרים של פשיעת תג מחיר נגד ערביי ישראל. למעט בני הזוג שנעצרו, איש לא נעצר ולא הוגש כתב אישום בגין אישום זה. השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', שביקר לפני כשבועיים בג'יש, גוש חלב, בגליל לאות הזדהות עם תושבי היישוב לאחר ביצוע פעולת "תג מחיר" במקום, אמר: "ידוע לנו מי הם מבצעי הפשע ובקרוב יתבצעו מעצרים". 

ועד הרשויות הערביות מזהיר: עלולות לקום ועדות שמירה חמושות ביישובים

ועד ראשי הרשויות הערביות בישראל פנה בסוף השבוע שעבר לראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות גורמים במשרד ראש הממשלה ובמשרד לביטחון הפנים. בפנייתם הזהירו ראשי הרשויות, כי אם המשטרה ומערכת אכיפת החוק לא יצליחו למגר את התופעה, עלולות לצוץ ביישובים הערבים יוזמות מקומיות להקמת ועדות שמירה חמושות. "החשש שלנו הוא שאם בפעם הבאה אזרח או קבוצה של צעירים ישימו יד על אחד מהפושעים האלה, האירוע לא יסתיים בכתוביות או בריסוס אלא בדברים הרבה יותר חמורים", אמר ראש העיר סכנין ויו"ר הוועד הארצי של ראשי הרשויות הערביות, מאזן גנאים.  "אנחנו לא רוצים עוד עדן נתן זאדה", הזהיר גנאים.

בעקבות מגעים בין לשכת ראש הממשלה לחברי הוועד אמורה להתקיים בימים הקרובים פגישה בין הצדדים. ביום רביעי הקרוב תכנס שרת המשפטים ציפי לבני דיון חירום כדי לדון בהתפשטות תופעת תג מחיר לתחומי הקו הירוק.

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן