Skip to content

התנכלות לאקטיביסטים פלסטינים שצילמו חיילי צה"ל בפעולה

הסרטון "דוד הנחלאווי", שבו נראה חייל הנח"ל מקלל, דורך נשק ובועט באחורי צעיר פלסטיני שהתגרה בו, הכעיס גורמים שונים בצבא. אקטיביסטים פלסטינים הוזהרו שגורלם יהיה מר אם יעזו להמשיך לצלם חיילים. בצה"ל ציינו כי לא ידוע להם דבר על פשיטות של הצבא על משרדי "צעירים נגד התנחלויות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיילי צה"ל נוקטים בשיטות הפחדה כלפי פעילים פלסטינים המצלמים אותם, מאז שהועלה ליוטיוב הסרטון בו נראה חייל צה"ל דורך את נשקו מול צעיר פלסטיני, מקלל אותו ובועט באחוריו. כך טוען מנהל משרד "צעירים נגד התנחלויות" (Youth Against Settlements), עיסה עמרו, הממוקם בחברון.

החייל עצמו, כך נודע, נשפט קודם לכן בידי מפקדיו על תקריות אלימות ונשפט למאסר ובסופו של דבר הודח מתפקידי לחימה.

עיסה עמרו אמר הבוקר, כי מאז יום שלישי שעבר, לאחר שהסרטון הועלה לרשת, פשטו חיילי צה"ל על המשרד שלוש פעמים בלי שמצאו בו מאום – בליל חמישי, בבוקר יום שישי ובמוצאי שבת. לדבריו, החיילים איימו כי יהיו צרות אם הפעילים ימשיכו לצלמם. הוא הוסיף כי בדף הפייסבוק של הארגון הופיעו לאחרונה תגובות נאצה רבות וביניהן גם פוסט קצר שאיים כי "יהיו יריות אם תמשיכו לצלם חיילים".

מדובר צה"ל לא נתקבלה תגובה בנוגע לטענות אלו עד להעלאת הידיעה לאתר. עם זאת ציינו בצה"ל, כי לא ידוע להם דבר על פשיטות של הצבא על משרדי "הצעירים נגד התנחלויות".

הפגנת צעירים פלסטינים בחברון הם מצלמים, חיילי צהל מצלמים. כולם מצלמים את כולם (צילום מאתר הפייסבוק של צעירים נגד התנחלויות)
הפגנת צעירים פלסטינים בחברון הם מצלמים, חיילי צהל מצלמים. כולם מצלמים את כולם (צילום מאתר הפייסבוק של צעירים נגד התנחלויות)
החייל דורך את נשקו (צילום-מסך)
החייל דורך את נשקו (צילום-מסך)



 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן