Skip to content

עכשיו גם נשלם כדי לעבוד? מה הלאה?

אגודת הסטודנטים של מכללת עמק יזרעאל פנתה בקול קורא לצלמים שיציעו הצעת לצלם אירוע של המכללה, כולל דרישה לתשלום שישולם על-ידם תמורת הזכות לצלם באירוע. התמורה היא קרדיט וחשיפה בלבד. ע"פ רשימת הדרישות, מדובר בפירוש על משימה למקצוענים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
זה מה שאתם חושבים עלינו ?

אגודת הסטודנטים של מכללת יזרעאל פרסמה מכרזים לאשי מקצוע, ביניהם צלמים ותקליטנים, לביצוע עבודות עבוד פסטיבל "ירוק בעמק" שמאורגן על ידי האגודה. אבל במכרז לא זוכה מי שמציע הצעת מחיר נמוכה או בעל המקצוע הטוב ביותר – אלא מי שמשלם לאגודה יותר כסף. מסתבר שמקרה חברת החשמל אינו השיא.

ומה משלמת אגודת הסטודנטים לצלם שיזכה (שיקנה את הזכות לעבוד עבור האגודה)? את הזכות לשים את הלוגו שלו בפסטיבל. שוב – התמורה היחידה היא הקרדיט.

הנה המכרז הרשמי לצלמים:

ולמי שחשב שמדובר על תחרות של חובבים, ראוי לשים לב למה שהצלם לספק: את מיטב הציוד, צילום בכל שעות האירוע ועוד סכום פעוט של 4000 שקל, מינימום כמובן, ויש כאלו שנרמז להם שמשמעות המילה "מינימום" היא שסיכוייהם יגדלו אם ישלמו יותר. ע"פ מפרט הדרישות, ברור בעליל שלא מדובר כאן במקרה של  קידום צלם חובב או מתחיל; להם אין ציוד בסדר גודל הנדרש. זו דרישה לבעל מקצוע מהשורה הראשונה.

מאחר שמדובר בדרישה בלתי סבירה ותמוהה, אצל צלמים רבים עלו שאלות ותהיות. להלן תשובתה הרשמית של הדר אליאש, רכזת התרבות של אגודת הסטודנטים, שאגב, סירבה בכל תוקף לדבר איתנו, בנושא התקלוט (המסמך להצעת התקליטנים זהה לחלוטין לזה של הצלמים).

מצ"ב הזמנה להצעת הצעות לתקלוט באירוע הגדול של השנה – ירוק בעמק – פסטיבל הסטודנט של האקדמית עמק יזרעאל! האירוע יתקיים בתאריך 2.6.2014 הDJ שיבחר יזכה לעלות על אותה הבמה עם מיטב אמני ישראל: שלמה ארצי, משה פרץ, אביב גפן ומטבוחה פרוג'קט ויזכה להטבות נוספות. ניתן להציע הצעות עד ליום א' ה- 4/5 בשעה 12:00 – הצעות שימסרו באיחור לא תתקבלנה!

תודה, הדר אליאש רכזת תרבות אגודת הסטודנטים עמק יזרעאל

ובכן, מסתבר שאגודה של סטודנטים צעירים למדו מהר מאוד לנצל אנשי מקצוע ותיקים. שאלות נוספות, כמו מה יעלה בגורל הכסף ששילמו אלו שלא קיבלו את העבודה, עלויות הביטוח וגם עניין זכויות היוצרים על החומר שמיצרים הצלמים, כלל לא עלו לדיון. שאלהמרכזית שלא זכתה למענה היא השאלה העקרונית: כיצד אגודה של סטודנטים צעירים, במכללה אזורית לא גדולה במיוחד, מעזה לדרוש מבעלי מקצוע תשלום עבור עבודה שתבוצע עבורה.

נוסח ההסכם המוצע לתקליטנים

 

1 Comment

  1. אבי
    8 במאי 2014 @ 22:03

    אם אנשים אדיוטים מספיק כדי להסכים, שיבושם להם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן