Skip to content

השלטונות במלזיה עצרו עיתונאי סעודי באשמת ביזוי הנביא מוחמד

שלטונות מלזיה עצרו עיתונאי סעודי בעקבות ציוץ שפירסם בחשבון הטוויטר שלו ושנחשב לפוגע בנביא מוחמד. העיתונאי צפוי להיות מוסגר לערב הסעודית, שם הוא צפוי לעונש מוות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלטונות מלזיה עצרו עיתונאי סעודי בעקבות ציוץ שפירסם בחשבון הטוויטר שלו ושנחשב לפוגע בנביא מוחמד. העיתונאי צפוי להיות מוסגר לערב הסעודית, שם הוא צפוי לעונש מוות

מאת סלאמה אבו רביעה

העיתונאי חמזה קאשגרי
חשש לחייו אם יוסגר. העיתונאי חמזה קאשגרי

שלטונות מלזיה הודיעו כי עצרו ביום ה' האחרון עיתונאי סעודי שפירסם דברים הפוגעים בנביא מוחמד. המשטרה המקומית עצרה את העיתונאי, חמזה קאשגרי, בן 23 מהעיר ג'דה, בעקבות פירסום צו מעצר בינלאומי נגדו על-ידי השלטונות הסעודיים באינטרפול. השלטונות המלזיים הודיעו כי בין ארצם לבין ערב הסעודית מתקיים הסכם ביטחוני, והעיתונאי נעצר על בסיסו ולא על בסיס הסכם הסגרה שאינו קיים באופן רשמי בין המדינות.

העיתונאי קאשגרי פרסם בחשבון הטוויטר שלו את הדברים הבאים: "אהבתי דברים הקשורים אליך, שנאתי דברים הקשורים אליך ויש הרבה דברים שאני פשוט לא מבין אודותיך. לא אתפלל עבורך". הדברים נחשבים לקללה נגד הנביא מוחמד בערב הסעודית, ובמיוחד לאור העובדה שהם נכתבו על רקע חגיגות מולד הנביא. דבריו של העיתונאי עוררו זעם בערב הסעודית שרבים מתושביה ביקשו שיוצא להורג על פי החוק הסעודי. בפייסבוק נפתח עמוד מיוחד שכותרתו "העם הסעודי דורש להוציא להורג את חמזה קאשגרי" ובתוך יומיים הצטרפו אליו למעלה מ-13,000 תומכים.

המופתי של ערב הסעודית עבד אל-עזיז אאל א-שיח' פסק כי דבריו של העיתונאי מוציאים אותו מן האסלאם וכי הוא נחשב כופר, דבר שמשמעותו בערב הסעודית כי הוא יוצא להורג. המלך הסעודי, עבדאללה בן עבד אל-עזיז, פירסם לפני יומים צן מעצר מיידי לעיתונאי והוראה להעמידו לדין.

ארגוני זכויות אדם בינלאומיים פירסמו היום (ש') בקשה מממשלת מלזיה שלא להסגיר את העיתונאי לערב הסעודית כי קיים חשש על חייו וכי הוא עלול לעמוד לדין ויוצא להורג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן