Skip to content

"מי ששתק על פשעים נגד ערבים – גילה שזה קרה גם לחיילי צה"ל"

כך אמרה השרה ציפי לבני, בכנס חירום שכינסה בנושא פשעי "תג מחיער". השר לביטחון פנים, יצחק אהרנוביץ': "אנחנו יודעים מי מבצע את המעשים האלה. יש להכריז עליהם כארגון טרור ולאפשר לבצע מעצרים מנהליים. אלו שני כלים חשובים מאוד". שר האוצר לפיד: "״מילים הופכות בקלות למעשים, וחלק מתושבי יצהר כבר הוכיחו שאין להם לא גבול ולא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת המשפטים, ציפי לבני, כינסה היום כנס חירום, בנושא פשעי שנאה, על רקע ריבוי אירועי "תג מחיר" בימים האחרונים. בישיבה השתתפו, מלבד שרת המשפטים, גם השר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'; היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין; מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו; פרקליט המדינה, שי ניצן; המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז ניזרי; וכן נציגי צה"ל והשב"כ.

מכנסת דיון חירום בתופעת "תג מחיר". ציפי לבני (צילום: ציפי מנשה)
מכנסת דיון חירום בתופעת "תג מחיר". ציפי לבני (צילום: ציפי מנשה)

בכינוס המשרד המשפטים אמרה השרה לבני: "כל מי ששתק על פשעי שנאה נגד ערבים קם בבוקר ומגלה שזה קורה גם נגד חיילי צה"ל. כשאנחנו תחת הרושם של יום הזיכרון קמנו לתוך כותרת על דיון שנערך ביצהר מה הנסיבות שבהן ניתן להרוג חייל צה"ל. זה לא חמאס, אלא יצהר.

"למדנו כבר שהטקסטים האלו יכולים להפוך למעשים ולכן התכנסו התכנסות שאיננה ראשונה", אמרה השרה. "כולנו מבקשים לתפוס את אותם גורמים ולהביא אותם לבתי המשפט, זה לא פשוט ולכן החלטנו לקיים עוד דיון.  הפגיעה היא כבר במדינת ישראל כולה, בהיותנו מדינה דמוקרטית. ההסברה הכי טובה שבעולם לא יכולה להסביר למה זה קורה במדינה שוחרת שלום, וזה בעייתי שלא מצאנו הסבר. אני לא יכולה להסביר את זה".

השר לביטחון פנים יצחק אהרנוביץ' אמר הבוקר, בראיון לתכנית הבוקר של אורלי וילנאי וגיא מרוז בערוץ 10, כי יש לאפשר למשטרה ולשב"כ לבצע מעצרים מנהליים על מנת לעצור את האנשים העומדים מאחורי פשעי השנאה הלאומניים.

"אנחנו יודעים מי מבצע את המעשים האלה. יש להכריז עליהם כארגון טרור ולאפשר לבצע מעצרים מנהליים. אלו שני כלים חשובים מאוד", אמר אהרנוביץ'. בהתייחסו לפרסום, לפיו תושבים בהתנחלות יצהר אמרו כי מותר להרוג חייל צה"ל אם הצבא מנסה להיכנס באמצע הלילה ליישוב, העריך השר אהרונוביץ' כי במקרה קיצון "זה יכול להתפתח ולצאת מכלל שליטה".  עוד אמר השר לביטחון פנים כי "לא הרבה זמן יעבור וייעצרו אנשים שביצעו אירועי תג מחיר. אנחנו יודעים מי הם והם ייחקרו וייעצרו".

שר האוצר ויו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, פרסם הודעה שבה נאמר כי הוא "מגנה גינוי חריף את ההסלמה החמורה בשיח של תושבים מיצהר המעניקים לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל".

לפיד: ״מילים הופכות בקלות למעשים, וחלק מתושבי יצהר כבר הוכיחו שאין להם לא גבול ולא קווים אדומים. גם איום לפגיעה בחיילי צה"ל הוא פגיעה בריבונותה של המדינה ובערך יסוד מקודש למדינת ישראל״, נאמר בהודעה. לפיד קרא לחקירה מיידית של הדברים ולנקיטת הפעולות המתחייבות לפני שהחוק יילקח בידיים הלא נכונות.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן