Skip to content

ישראל: הפרסום בניוזוויק על ריגול ישראלי בארה"ב – שקרי

אתמול דיווח השבועון ניוזוויק כי בכירים בקהילת המודיעין האמריקנית אמרו בדיונים סגורים ש"ישראל עוברת את הגבול בכל הקשור לריגול בארה"ב". על פי אותו דיווח מדובר בעיקר בריגול תעשייתי וטכנולוגי. דברים אלה נאמרו לחברי קונגרס על רקע האפשרות הנידונה בימים אלו, להקל במתן אשרות הכניסה לישראלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שגרירות ישראל גינתה הלילה את הפרסום במגזין האמריקני ניוזוויק, לפיו ישראל מבצעת "ריגול מאסיבי" בשטחה של ארצות הברית.

בהודעה בלשון תקיפה ביותר גינתה השגרירות בוושינגטון את הפרסום כ"שקרי". "ישראל אינה מרגלת בארצות הברית. נקודה. אנו מגנים כל ניסיון להפנות האשמות שקריות ומקוממות שכאלה כלפי ישראל", נאמר בתגובת השגרירות בוושינגטון.

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, דחה את ההאשמות שפורסמו בניוזוויק. ליברמן אמר הבוקר לגלי צה"ל: "הפרסום מצוץ מהאצבע. אנחנו דוחים מכל וכל האשמה כזו. אני לא יודע מי עומד מאחורי הידיעה. אני יכול להגיד שבשנה האחרונה התחלנו את הדיון עם ארה"ב על נושא ביטול הוויזות. ניהלנו מו"מ עם כל הנציגים ועם המשרד להגנת המולדת, היו דיונים טובים ועניינים. אני מקווה שנגיע למצב שנבטל ויזות אבל יש גורמים שמתנגדים וחבל שזה נעשה בדרך הזו".

אתמול דיווח השבועון ניוזוויק כי בכירים בקהילת המודיעין האמריקנית אמרו בדיונים סגורים ש"ישראל עוברת את הגבול בכל הקשור לריגול בארצות-הברית". על פי אותו דיווח מדובר בעיקר בריגול תעשייתי וטכנולוגי. הדברים הללו נאמרו לחברי קונגרס על רקע האפשרות הנידונה בימים אלו, להקל במתן אשרות הכניסה לישראלים לארצות-הברית.

לפי "ניוזוויק", היה זה רק אחד מכמה תדרוכים שהועברו בחודשים האחרונים בנושא על-ידי בכירים במשרד להגנת המולדת, מחלקת המדינה וסוכנות ה-FBI. אותם גורמי מודיעין אמרו לחברי הקונגרס כי פעילות הריגול של ישראל באמריקה עולה על זו של כל בעלת ברית אחרת כמו גרמניה, צרפת, בריטניה ויפן. עוד נאמר בדיווח: "אין אף מדינה אחרת שמנצלת את מערכת היחסים הביטחונית כפי שעושים הישראלים למטרות ריגול". בכתבה צוטט "גורם בקונגרס הבקיא בפרטים", צוטט בניוזוויק כאומר כי העדות שהובאה בתדרוך "מפכחת מאוד, מדאיגה ואפילו מבעיתה".

הפרסום בניוזוויק (צילום מסך)
הפרסום בניוזוויק (צילום מסך)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן