Skip to content

איזי ג'ט תפעיל מזל"טים בתחזוקת המטוסים

המזל"טים יהיו מתוכנתים לסרוק ולהעריך את מצב המטוסים ולדווח לאחור למהנדסים בכל נזק אשר עשוי לדרוש בדיקה נוספת, או עבודות תחזוקה. החברה תחליף את הוראות והתרשימים המודפסים בתא הטייסים באייפדים, המצויידים ב"נייר אלקטרוני" ותספק למהנדסיה אפליקציות, שיקלו עליהם את ביצוע המטלות היומיומית שלהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איזי ג'ט הודיעה הבוקר, כי היא אמורה להיות חברת התעופה הראשונה שתשתמש במזל"טים, כדי להיעזר בהם להורדת עלויות התחזוקה של צי מטוסיה, באמצעות צמצום הזמן הנדרש לבצע בדיקות במטוסים. כמו כן תחליף החברה את ההוראות, התרשימים ויומני הבדיקות המודפסים, באייפדים (iPad) אלקטרוניים ותצייד את מהנדסיה באפליקציות מיוחדות, שיקלו עליהם לבצע את משימותיהם היומיומיות.

מזל"ט ליד מטוס איזי ג'ט. איזי ג'ט. שימוש במזל"טים לצורכי תחזוקת המטוסים. צילום: איזי ג'ט
מזל"ט איזי ג'ט. שימוש במזל"טים לצורכי תחזוקת המטוסים. צילום: איזי ג'ט
קרולין מקול
קרולין מקול

"אנחנו מיישמים בפעם הראשונה מגוון של טכנולוגיות חדשות במגזר התעופה, כדי לעזור לנו להפעיל את צי המטוסים שלנו בצורה יעילה יותר, ביעילות ובביטחה", אמרה הבוקר מנכ"לית איזי ג'ט קרולין מקול. לדבריה, אפשר יהיה להתחיל להשתמש במזל"טים בשנה הבאה, לאחר שהסתיימו הניסויים בחודשים הקרובים.

לשמור על דייקנות ובטיחות

הודעת איזי ג'ט, כי היא מתכוונת ליישם טכנולוגיות חדשות וחדשניות, כדי לסייע להפעיל את צי המטוסים שלה המונה 220 מטוסים, מדגמי איירבס A319 ו- A320, בצורה יעילה יותר והפחתת עיכובים בהפעלתם, מדגישה את רצונה לשמור על מעמדה המובילה בתעשיית התעופה בדייקנות ובבטיחות. הטכנולוגיות החדשות האלה של איזי ג'ט תהיינה שימושיות במיוחד בחלק מנמלי התעופה המרוחקים יותר ברחבי רשת פעילותה. היום טסה איזי ג'ט ל-138 נמל תעופה כמה מהם רחוקים כמו שארם א שייח ותל אביב.

איזי ג'ט הודיעה היום, כי היא פועלת יחד עם צוותי כלי טיס ורובוטיקה באוניברסיטת בריסטול, במטרה לשנות את הטכנולוגיה הקיימת, כך שתהייה אפשרות להפעיל מזל"טים לבדיקת צי מטוסי האיירבוס. המזל"טים יהיו מתוכנתים לסרוק ולהעריך את מצב המטוסים ולדווח לאחור למהנדסים בכל נזק אשר עשוי לדרוש בדיקה נוספת, או עבודות תחזוקה. המזל"טים נמצאים כעת בפיתוח בראיית המטרות האלה, כאשר היעד הוא להציגם כבר בשנה הבאה.

יאן דייוויס, ראש מחלקת ההנדסה באיזי ג'ט: "טכנולוגיית המזל"טים יכולה לשמש אותנו כדי לבצע תוך שעתיים בדיקות במטוסים, אשר אורכות בדרך כלל למעלה מיממה וברמת דיוק גבוהה יותר".

ארתור ריצ'רדס, ראש מחלקת רובוטיקה תעופתית באוניברסיטת בריסטול: "בדיקת מטוסים באמצעות מזל"טים מהווה שימוש מצויין בטכנולוגיה. יחד עם ניווט חכם וראיה ממוחשבת, המזל"טים מסוגלים להביא מידע ממקומות שהגישה אליהם קשה. אנו מצפים לעבוד עם איזי ג'ט על מנת לפתח מערכות מזל"ט בטוחות ויעילות לעמידה במשימה".

טכנולוגית תלת מימדית להגדלת המציאות

לצד הרצון להשתמש בטכנולוגיית המזל"טים, מתכננת איזי ג'ט להפעיל טכנולוגיית תלת מימדית,המיוצרת על ידי חברת Vuzix, שתאפשר לצוות הנדסה לראות מרחוק מה בדיוק רואים הטייסים, או הטכנאים. שימוש ראשון בעולם בטכנולוגיית הפרדה גבוהה (High Definition) זו, תאפשר למהנדסי איזי ג'ט לראות, באמצעות מערכת התצוגה, מציאות מתוגברת שתעזור להם לאבחן בעיה טכנית מרחוק.

כיום חייבים הטכנאים והטייסים לשלוח למרכז בקרת המבצעים (Operaton Control Center – OCC ) של איזי ג'ט, תמונות בדואר אלקטרוני ולנסות לפתור את הבעיות בטלפון. טכנולוגיית הווידאו החדשנית תאפשר זרימה חיה ובוזמנית של מידע חשוב בין הטכנאי בשטח התחזוקה, לבין המהנדס במרכז הבקרה.

אפליקציות

מחלקת ההנדסה של איזי ג'ט פיתחה אפליקציות, במיוחד על פי הזמנתה, עבוד מגוון רחב של מכשירים. אפליקציות אלה יאפשרו למהנדסי החברה לבצע את המטלות היומיומיות שלהם בצורה יעילה יותר. האפליקציות האלה נמצאות בשלבים שונים של פיתוח והחברה מצפה לעקוב אחר הטווח שלהם במשך הקיץ הקרוב.

מטוסים ללא נייר

איזי ג'ט תצייד, עד סוף החודש הזה, את תאי הטייסים במטוסיה במכשירי אייפד (iPad) אלקטרוניים, שיאפשרו במקום השימוש במחשבים ניידים ותרשימי ניווט מודפסים, להשתמש בטכנולוגיית "נייר אלקטרוני" שתופעל באייפדים, שפותחו על ידי סוני ((Sony. טכנולוגיה זו תאשר לאיזי ג'ט לחסל לחלוטין טפסים מודפסים בתא הטייסים. הפעלת האייפדים יציבו את איזי כאחת מחברות התעופה הראשונות שהשתמשו בסוג זה של מכשירים, בכל השלבים של הטיסה וגם במבצעים על הקרקע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן