Skip to content

נתניהו: ההגנה הטובה ביותר נגד איראן – שלא יהיה לה נשק גרעיני

בטכס לרגל 69 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית אמר עוד נתניהו: "היעד העליון והחשוב ביותר של המאמץ הנוכחי בשיחות עם איראן - הוא למנוע מאיראן את היכולת לייצר נשק גרעיני. בשביל מה הם צריכים את אלפי הצנטריפוגות הללו? בשביל מה הם צריכים את הטונות של אורניום מועשר? רק למען ייצור נשק גרעיני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ההגנה הטובה ביותר נגד נשק גרעיני בידי איראן זה שלא יהיה נשק גרעיני בידי איראן". כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית בנתניה.

"בשביל מה הם צריכים אוראניום מועשר?" בנימין נתניהו (צילום: חיים צח/לע"מ)
"בשביל מה הם צריכים אוראניום מועשר?" בנימין נתניהו (צילום: חיים צח/לע"מ)

"אנחנו היום הרבה יותר חזקים, ובעלי הרבה יותר יכולות, עם היכולת להגן על עצמנו והיכולת להדוף את האויבים", אמר נתניהו. "זה שוני גדול מאוד. יש לנו מדינה, יש לנו צבא, יש לנו נחישות ויש לנו עוצמה, אבל עם כל זה אנחנו יודעים שההגנה הטובה ביותר נגד נשק גרעיני בידי איראן זה שלא יהיה נשק גרעיני בידי איראן.

"הדבר החשוב ביותר הוא גם שלאיראן לא תהיה את היכולת לייצר נשק גרעיני וזה צריך להיות וחייב להיות היעד העליון והחשוב ביותר של המאמץ הנוכחי בשיחות עם איראן – למנוע מאיראן את היכולת לייצר נשק גרעיני. בשביל מה הם צריכים את אלפי הצנטריפוגות הללו? בשביל מה הם צריכים את הטונות של אורניום מועשר? רק למען ייצור נשק גרעיני. את היכולת הזאת צריך לשלול מאיראן. זה צריך להיות היעד של השיחות. זו העמדה של ישראל, זו צריכה להיות העמדה של כל מי שבאמת רוצה למנוע את ההתחדשות של איום של השמדה המונית ממשטר רדיקלי.

"בימים שישראל זוכרת את נופליה וחוגגת את עצמאותה, זה טבעי שאנחנו נעלה על נס גם את התעוזה וגם את ההקרבה והגבורה של הלוחמים והלוחמות היהודים במלחמת העולם השנייה", אמר נתניהו. "בזכות אומץ לבכם וטרנים יקרים, הודות למסירות יוצאת הדופן שלכם, נסללה הדרך להקמת מדינת ישראל. בשם העם היהודי כולו, בשם אזרחי ישראל ומדינת ישראל אני מצדיע לכם ולגבורתכם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן