Skip to content

הרצוג למנהיגי אופוזיציה סוריים בברלין: "שתיקת העולם מזעזעת"

בפגישתו עם סגן ראש ממשלת גרמניה ומנהיג המפלגה הסוציאל דמוקרטית זיגמר גבריאל אמר הרצוג: "איראן ממשיכה לערער על יציבותו של המזרח התיכון בכל המישורים. בעניין הזה אין בישראל קואליציה ואופוזיציה אלא קונצנזוס שיש למנוע מאיראן להגיע לפצצה גרעינית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אסור לעבור בשתיקה על העובדה שהציר איראן-חיזבאללה עושה בסוריה כבתוך שלו תוך הרג אלפי אזרחים מתוך מטרה לערער את יציבות המזרח התיכון כולו. שתיקת העולם ואוזלת ידו בנוגע לטבח בסוריה מזעזעת".

קונצנזוס בעניין האיראני. יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: ציפי מנשה)
קונצנזוס בעניין האיראני. יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: ציפי מנשה)

כך אמר ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, שנועד היום בברלין עם מנהיגי אופוזיציה סורים עמם הוא נמצא בקשר מזה מספר שנים. בפגישה סקרו אנשי האופוזיציה להרצוג את המצב הקשה בעיר חומס בעקבות פינויה ממורדים והשתלטות כוחותיו של אסד עליה. לדבריהם ההשתלטות על העיר היא איננה הישג של אסד אלא של איראן שאחראית באופן ישיר לטבח האזרחים הנורא במדינה. עוד מסרו אנשי האופוזיציה הסוריים, כי בסוריה קיימת מצוקה הומניטארית קשה.

דברים ברוח דומה אמר הרצוג למארחיו ממשרד רה"מ הגרמני, משרד החוץ והצמרת המדינית והדיפלומטית של גרמניה.

בפגישתו עם סגן ראש ממשלת גרמניה ומנהיג המפלגה הסוציאל דמוקרטית זיגמר גבריאל דן הרצוג בנושא הגרעין האיראני ובמשבר במו"מ מול הפלסטינים. לדברי הרצוג בסוגיית המו"מ של המעצמות מול איראן המתחדש בשבוע הבא: "איראן ממשיכה לערער על יציבותו של המזרח התיכון בכל המישורים. בעניין הזה אין בישראל קואליציה ואופוזיציה אלא קונצנזוס שיש למנוע מאיראן להגיע לפצצה גרעינית שתדרדר את האזור במדרון תלול ומסוכן מאוד. על המעצמות להקשות את עמדתן במו"מ מול איראן ולא להתפשר".

1 Comment

  1. ניר
    8 במאי 2014 @ 19:42

    ח"כ הרצוג אתה מבין שאסור לסמוך על העולם גם בקשר להסדרים כאלה ואחרים מה שקורה בסוריה צריך ללמד אותנו לקח חשוב אף אחד לא יצא למלחמה כדאי להציל את העם הסורי ואף אחד לא יצא למלחמה כדאי להציל את היהודים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן