Skip to content

מתנחלי יצהר התלוננו במשטרה נגד אלה שהתבטאו נגד מתנחלים

תלונות על הסתה הוגשו נגד השחקן גורי אלפי, הפובליציסט אייל לוי ונגד אורי אבנרי. דובר הישוב: נמאס לנו מהצביעות התקשורתית, החלטנו להשיב מלחמה. רבה המתון של מודיעין שתקף את "תג מחיר" ומבצעיו, יצא בקריאה נגד מעצר המתנחלת שהתבטאה כי מותר ליידות אבן בחייל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביצהר סוערות הרוחות בשל מעצרה של אלירז פיין (22) שנעצרה ונשלחה אתמול למעצר בית. הבוקר (חמישי), החליטו לא לשבת בחיבוק ידיים, והגישו תביעות בגין הסתה כנגד אנשי רוח ופובליציסטים מהשמאל. דובר יצהר, עזרי טובי, אמר:י "נמאס לנו מהצביעות התקשורתית, החלטנו להשיב מלחמה".

הבוקר הגיע עזרי לתחנת משטרת אריאל והגיש תלונה נגד שלושה שלטענת היישוב אשמים בהסתה לרצח.

הגישו תלונה במשטרת אריאל (צילום: ערוץ 7)
הגישו תלונה במשטרת אריאל (צילום: ערוץ 7)

"האמת שאנחנו בבעיה גדולה", אמר דובר הישוב יצהר. "חיפוש פשוט באינטרנט מעלה מאות ביטויי שנאה והסתה נגד ציבור המתנחלים, חלקם קוראים ישירות לשימוש בנשק וחלקם ממליצים לערבים לפתור את בעיית המתנחלים, כך שהבחירה הייתה קשה".  

בסופו של דבר בחרו בישוב בשלוש דמויות מפתח: השחקן והקומיקאי גורי אלפי, שצוטט בתלונה כאומר בתכנית "מצב האומה" (15/01/12), כי הוא מציע דרך יצירתית להיפטר ממתנחלים. הוא צוטט כאומר "נשים מתנחלים ליד פלסטינים, צה"ל יבוא יפוצץ אותם, אולי מהריקושטים איזה מתנחל ייפגע במצח".

"אנחנו בבעיה" דובר יצהר - טובי עזרי
"אנחנו בבעיה". דובר יצהר - טובי עזרי (צילום: ערוץ 7)

תלונה הוגשה דם נגד הפובליציסט אייל לוי בשל ציטוט מהחודש שעבר (9/4) בו המליץ על דרך "מקורית" להיפטר מ"קיצוני יצהר" – "למה לא לעשות את זה לקיצונים מיצהר? שאנשי הצבא, שמבלים שם ימים ולילות כדי לשמור על החבורה הזו, ישחררו כמה מהם בכפר הערבי הסמוך ויעזבו מבלי לאותת בווינקר. איסוף העצמות, למחרת, יהיה כבר עליהם".

תלונה שלישית נגד נגד אורי אבנרי שמצוטט מתוך ראיון  (6/6/11) בו הוא מציע, לטענת הדובר, לצה"ל להרוג מתנחלים בכל פעם שערבי נהרג בטעות. הציטוט המיוחס לו: "אם חיילי צה"ל הרגו בטעות ערבים אז שיהרגו בטעות מתנחלים".

במעשה התלונה מבקשים המתנחלים להדגיש כי מעצרה של אלירז היה לרצות את הציבור והתקשורת בניסיון להיענות ללחץ התקשורתי על פעילות משטרת ישראל בכל הקשור ליצהר. "הצביעות התקשורתית נגדנו צועקת לשמיים", אמר דובר היישוב ומוסיף: "הרי העלו את כולנו לגרדום בגלל שני צעירים שכתבו את דעתם הנפסדת בפורום ישובי ופנימי, בעוד שכנגדם עומדים 'אנשי הרוח' והאקדמיה מהשמאל שנהנים מהמיסוך התקשורתי ושופכים את ביובם כנגד המתנחלים".

"הרהור אלים ומכוער של נערה בהתכתבות מייל פרטית אינו ראוי להתייחסות פלילית" הרב חיים(צילום מדף הפייסבוק)
"הרהור אלים ומכוער של נערה בהתכתבות מייל פרטית אינו ראוי להתייחסות פלילית". הרב חיים נבון (צילום מדף הפייסבוק)

תוך כך יצא אתמול רבה של מודיעין עילית, חיים נבון, להגנת כלל תושבי ההתנחלויות וכתב בדף הפייסבוק שלו: "הרהור אלים ומכוער של נערה בהתכתבות מייל פרטית אינו ראוי להתייחסות פלילית. תוך שני דפדופים בפייסבוק אפשר להגיע להתבטאויות הרבה יותר אלימות. ליד אוהדי הכדורגל היא מלאך צחור. רדו ממנה. מי שמכליל את כל מגוון התופעות הללו תחת הכותרת 'תג מחיר', ותובע התייחסות זהה לכולן, אולי חושב שבכך יביא להכחדת העבירות הקלות; למעשה, בכך הוא מגחיך את העבירות החמורות".

נבון הדגיש, כי דווקא הוא ש"שנים רבות מנהל מאבק ציבורי נגד התנהגות אלימה שבאה מנימוקים לאומיים כביכול. שילמתי על זה מחיר אישי וציבורי, מחיר ששמאלני המוקיע את אלימות הימין לא משלם", מרגיש צורך לצאת להגנת הציבור ביצהר שמוכלל כמקשה אחת עם "קבוצה קטנה של נערים פוחזים, והעובדה שטרם נעצרו ונענשו היא מחדל חמור של כוחות הביטחון". לכן הוא מציע לשרי הביטחון וביטחון הפנים: "במקום לפטפט בתקשורת, שרים, לכו לעשות. גרפיטי גזעני הוא מגעיל ומרושע. אבל הוא אינו איום על המדינה או על הסדר הציבורי. הוא גרפיטי. כל המדינה מלאה בכיעור הזה. כאשר שרת המשפטים מתחלחלת מגרפיטי ומכנסת בגללו ישיבות חירום – והרי זה מה שהיה היום – זוהי פשוט צביעות".

1 Comment

  1. לאה
    9 במאי 2014 @ 10:12

    לתועבות יצהר צריך להתייחס כראוי לה: עדה המעניקה חינוך פרוטו נאצי לילדיה בחסות רבנים הקוראים לשנאת האדם שבהם 'יהדות'.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן