Skip to content

"הבנייה המוגברת בהתנחלויות תביא לטרגדיה בקנה מידה היסטורי"

כך מזהיר השליח האמריקני המיוחד לשיחות השלום, מרטין אינדיק. אינדיק שדיבר בכנס במכון וושינגטון האשים את תומכי ההתנחלויות כי חיבלו בשיחות עם הפלסטינים במכוון. עם זאת האשים גם את הפלסטינים וציין את החלטת הפלסטינים לפנות למוסדות בין לאומיים ואת הפיוס עם החמאס, כצעדים שחיבלו במו"מ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 "בנייה מוגברת בהתנחלויות תערער את עתידה היהודי של ישראל ודוחפת אותה למציאות דו-לאומית בלתי הפיכה. זו תהיה טרגדיה בקנה מידה היסטורי". כך מזהיר השליח האמריקני המיוחד לשיחות השלום, מרטין אינדיק.

גינה גם את הטרור הפלסטיני. מרטין אינדיק (צילום: ויקיפדיה)
גינה גם את הטרור הפלסטיני. מרטין אינדיק (צילום: ויקיפדיה)

אינדיק, שדיבר בכנס במכון וושינגטון, אמר עוד כי הבנייה המואצת בשטחים גרמה “נזק דרמטי” למשא ומתן המדיני וכי מכרזי הבנייה שפורסמו מספר פעמים במהלך המו"מ חיבלו בשיחות השלום. הוא האשים את תומכי ההתנחלויות כי עשו זאת בכוונה תחילה.

עם זאת, הטיל אינדיק את האשמה על כישלון השיחות גם על הפלסטינים ואמר כי גם הם פעלו בדרך שחיבלה בשיחות. "העובדה היא ששני הצדדים, גם ישראל וגם הפלסטינים, החמיצו הזדמנויות ונקטו צעדים שחיבלו בתהליך", אמר אינדיק. "אפשר לומר בביטחון שאם ארצות הברית היא היחידה שחשה בדחיפות הנושא – המשא ומתן הזה לא יצליח".

בין השאר ציין השליח המיוחד לשיחות השלום את החלטת הפלסטינים לפנות למוסדות בין לאומיים ואת הפיוס עם החמאס, כצעדים שחיבלו במו"מ. אינדיק גם גינה את הטרור הפלסטיני ואמר: "כשפלסטינים שרוצחים נשים וילדים נחשבים גיבורים, מי יכול להאשים את הייאוש והזעם הישראלי?"

אינדיק הדגיש כי מנהיגי ישראל והפלסטינים צריכים לקבל החלטות קשות שאותן נמנעו מלקבל עד כה ולגלות מנהיגות. השליח האמריקני סבור כי המפתח לחידוש השיחות טמון בהסכמה של ישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות לשלושה חודשים ובדיון על גבולות המדינה הפלסטינית העתידית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן