Skip to content

לא כל יום פורים: עדלאידע של ג'אנק פוד

העדלאידע המרכזית תצעד בחולון ותהיה בסימן אוכל שילדים אוהבים. ביבי וליברמן יחלבו פרה, אייל שני יתנשק עם עגבנייה והעיר תהיה שמחה וצהלה. נותר רק לקוות שהגשם לא יקלקל את החגיגה מאת כתב מגפון; צילומים: ציפי יפעת מאז העדלאידע הראשונה (שאירגן המורה אברהם אלדמע), שצעדה בתל אביב לפני מאה שנים בדיוק ובראשה רכב על סוסו ראש העירייה מאיר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העדלאידע המרכזית תצעד בחולון ותהיה בסימן אוכל שילדים אוהבים. ביבי וליברמן יחלבו פרה, אייל שני יתנשק עם עגבנייה והעיר תהיה שמחה וצהלה. נותר רק לקוות שהגשם לא יקלקל את החגיגה

מאת כתב מגפון; צילומים: ציפי יפעת

מאז העדלאידע הראשונה (שאירגן המורה אברהם אלדמע), שצעדה בתל אביב לפני מאה שנים בדיוק ובראשה רכב על סוסו ראש העירייה מאיר דיזנגוף, אכלנו הרבה אוזני המן. גם נשפי פורים המפוארים שאירגן הרקדן והצייר ברוך אגדתי כמה שנים לאחר מכן היו אטרקציה מיוחדת. 

לא נראה שבימינו יימצא ראש עיר יצירתי שיסכים לרכוב על סוס, וגם נשפי פורים הפכו כבר מזמן למסיבות תחפושות. ובכל זאת בשנים האחרונות נעשה ניסיון לחזור אל המסורת ולהחזיר את חגיגות פורים לרחובות הערים. 

העדלאידע המרכזית השנה תתקיים בחולון ביום חמישי, 8  במארס, מהשעה 12 בצהריים. הנושא השנה הוא "טעמי ילדות" – כל מה שילדים אוהבים לאכול, או בשתי מילים: ג'אנק פוד.

בעדלאידע יופיעו כ-6,000 משתתפים, בהם זמרים, נגנים, מתעמלים, להטוטנים, להקות מחול ותזמורות. האטרקציות, כמו בכל שנה, יהיו הפסלים ומיצגי הענק שינועו על גלגלים וישנו את צורותיהם תוך כדי תנועה.

מאסטר שף אייל שני וידידה

שלל הדמויות והאטרקציות כוללות גם פסל של פופאי בגובה שני מטרים עם קופסת תרד, ואת הילד הניצחי פיטר פן, שיהיה מלא בגלידות ובממתקים. אחריו ולפניו יופיעו מנות ענקיות של פלאפל, שניצל, פיצה וכמובן המבורגר. השפים ישראל אהרוני, שאול בן אדרת, שגב משה ואייל שני יבשלו סביב קדרת ענק מסתובבת. שני, כמובן, יתנשק עם עגבנייה.

וכדי לאזן יהיה גם מיצג בריאות המורכב מירקות ומפירות. ילדי העולם יקבלו ייצוג במיצגי פסטה, סושי, אננס מטהיטי ושוקולד משווייץ.

ברוח המחאה החברתית של הקיץ יוקדש מיצג שלם לחלב ולמוצריו, כשבמרכזו פרת ענק, שאותה יחלבו במרץ דמויותיהם של ביבי נתניהו ואביגדור ליברמן. ומה עם הטייקונים?

העדלאידע, שתתקיים בשיתוף ערוץ האוכל וערוץ ניקולודיאון, תצעד לאורך רחוב סוקולוב ותסתיים ברחוב וייצמן פינת ההסתדרות. בתום העדלאידע תתקיים מסיבת ענק עם מוזיקה, אקרובטיקה ופירוטכניקה ברחבה שמול עיריית חולון ברחוב וייצמן. נותר לקוות, שהגשם, שאוהב לבוא בפורים, לא יקלקל את החגיגה.

עוד בתרבות: מירי מסיקה עושה אהבה

וגם: כשהתקווה פוגשת את וודסטוק

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן