Skip to content

ג'ירו ד'איטליה: יום 1: יצאנו לדרך ויומולדת שמח טאפט!

אתמול בערב החל רשמית הג'ירו ד'איטליה 2014 במירוץ קבוצתי נגד השעון (Team Time Trail) ברחבי בירת צפון אירלנד, בלפסט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כבר אחרי חמש דקות מול מסך הטלוויזיה, הבנתי כמה התגעגעתי לשון (ג'ון) קלי, הפרשן לענייני רכיבת אופניים של יורוספורט, רוכב אופנים מקצועני לשעבר. המבטא האירי שלו כובש אותי כל פעם מחדש.

המקטע הראשון בג'ירו היה מירוץ קבוצתי נגד השעון לאורך 21.7 קילומטר. בעקרון, מירוץ נגד השעון (או נג"ש כמו שהמקצוענים קוראים לו) מעניין פחות ממקטעי המירוץ "הרגילים". זהו זמן טוב למשטרת האופנה. חלק מהבחירות האופנתיות מוכתבות על-ידי נותני החסות ובכל זאת, תנו להיות קצת שטחית לרגע.

המתלבשים הטובים ביותר לטעמי הם ג'יאנט-שימאנו ("ארגוס-שימאנו" לשעבר) בשחור לבן גיאומטרי – הטרנד האופנתי החם ביותר לעונת אביב-קיץ 2014. מרסל קיטל מדגמן את המדים נהדר.

האמן הגרמני טוביאס רברגר, באשליות אופטיות שחור ולבן. בימים אלה מוצגת ב"שירן קונסטהאלה" שבפרנקפורט תערוכה רטרוספקטיבית שלו. כתבה בדרך. צילומים: Schirn Kunsthalle Frankfurt, 2014 Photo: Norbert Miguletz; רוכבי ג'יאנט שימאנו במקטע הראשון של הג'ירו אתמול ובתצוגת הרוכבים ביום חמישי; שרה ג'סיקה פרקר על השטיח האדום בערב הגאלה השנתי של המטרופוליטן שנערך בשבוע שעבר (כתבה בדרך). Photo: Courtesy of the Metropolitan Museum of Art/BFAnyc.com
האמן הגרמני טוביאס רברגר, באשליות אופטיות שחור ולבן. בימים אלה מוצגת ב"שירן קונסטהאלה" שבפרנקפורט תערוכה רטרוספקטיבית שלו. כתבה בדרך. צילומים: Schirn Kunsthalle Frankfurt, 2014 Photo: Norbert Miguletz; רוכבי ג'יאנט שימאנו במקטע הראשון של הג'ירו אתמול ובתצוגת הרוכבים ביום חמישי; שרה ג'סיקה פרקר בשמלת אוסקר דה לה רנטה, על השטיח האדום בערב הגאלה השנתי של המטרופוליטן שנערך בשבוע שעבר (כתבה בדרך). Photo: Courtesy of the Metropolitan Museum of Art/BFAnyc.com

המתלבשים הגרועים ביותר, לטעמי, הם Ag2r. הייתי מצפה מקבוצה צרפתית בחירה מושכלת יותר.

לאסטנה אני מוותרת בשלב זה כי הם קזחים, כי זה צבע הדגל שלהם, כי הם רוכבים מעולים וכי הם הקבוצה היחידה שכל תשעת רוכביה רכבו יחדיו מתחילת המסלול ועד סופו.

עוד לא גיבשתי דעה לגבי הצהוב הזרחני של נרי סוטולי. ואם מזכירים את הקבוצה, כדאי להזכיר, שהחלטת המארגנים על הזמנתה של קבוצת נרי סוטולי ("ויני פנטיני-סלה" לשעבר) להשתתף בג'ירו הנוכחי היתה ועודנה שנויה במחלוקת. זאת, בשל הרחקתו של הרוכב האיטלקי דנילו די-לוקה מהג'ירו הקודם בעקבות תוצאות בדיקה חיוביות להורמון האריתרופויאטין (EPO).

Ag2r La Mondiale (צרפת). צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
Ag2r La Mondiale (צרפת). צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
זוהרים ובולטים בשטח. נרי סוטולי ברחבי דבלין, אתמול. מרחוק - בניין סטורמונט. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
זוהרים ובולטים בשטח. נרי סוטולי ברחבי דבלין, אתמול. מרחוק - בניין סטורמונט. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

שובו של הג'דיי: שמתם לב לניסוי בקסדות שחלק מהקבוצות ערכו? חזרו לקסדות המסורתיות, במקום אלו האווירודינאמיות, לי זה הזכיר קצת את דארת' ויידר. אם הניסוי יצליח, ישתמשו הקבוצות בקסדות המסורתיות במקטעים המהירים במהלך הג'ירו.

ולתכנית האמנותית: תסמכו על הקבוצה האוזית, אוריקה גרין-אדג', שתדאג לתוכנית אמנותית ביום הראשון למירוץ "גרנד טור". זוכרים את היום הראשון של הטור דה פראנס 2013? האוטובוס של הקבוצה נתקע בדיוק מתחת לשלט הסיום של המקטע הראשון בקורסיקה, פארסה שהובילה לתאונה שבה נפצעו רבים מטובי הרוכבים והאטה את קצב נסיעתם של רבים אחרים. לאחר חילופי האשמות בין המארגנים, הנהג, הקבוצה, המאמנים ומי לא, נקנסה הקבוצה בסכום מגוחך ולמעשה – הטור החל ביום השני.

היום, לשם שינוי, נקשר שמה של הקבוצה לאירוע חיובי: הרוכבים אירגנו הפתעת יום הולדת לחברם סוויין טאפט. שיאה של החגיגה היה כשנתנו לקנדי בן ה-37 להוביל ולחצות ראשון את קו הסיום, ובכך העניקו לו מתנה נהדרת ומושקעת מאוד – חולצה ורודה במקטע הראשון של הג'ירו. פתיחה נהדרת למירוץ הנוכחי.

"איזה יום מדהים", הגיב טאפט לאחר המירוץ, "לא דמיינתי שמשהו כזה יקרה. אני כל כך גאה בצוות ואני לא יכול להודות להם מספיק. הם נתנו לי מתנת יום הולדת. הצוות הזה הוא ממש לא אנוכי. אני מרגיש ממש בר מזל שקיבלתי כזו מתנה ליום ההולדת."

אוריקה גרין-אדג' במהלך המקטע הראשון ועל הפודיום. סוויין טאפט חוגג בורוד. צילומים: Gian Mattia D'Albert ;Fabio Ferrari
אוריקה גרין-אדג' במהלך המקטע הראשון ועל הפודיום. סוויין טאפט חוגג בורוד. צילומים: Gian Mattia D'Albert ;Fabio Ferrari

טאפט רכב מצוין, במהירות של קצת פחות מקילומטר לדקה, דחף את קבוצתו לקצה היכולת על מנת לנצח במקום הראשון בזמן של 24:42 דקות.

ואיזה ניצחון מתוק זה היה: אוריקה ניצחה את אומגה פארמה – קויקסטפ ("קויקסטפ") בחמש מאיות השניה.

חוגגים על הפודיום. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
חוגגים על הפודיום. סוויין טאפט מונף אל על. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

אני מקדישה את הסרטון הבא לטאפט: האוזים משתטים, בליפ דאב לפי מילות השיר "Call Me Maybe" של הזמרת הקנדית קארלי ריי ג'פסן. מזל טוב!

 

חשוב לזכור, שאוריקה גרינאדג' זינקה מהרמפה שנייה, לפני הגשם החל לרדת בבירה הצפון-אירלנדית. כך שלמעשה, התוצאה של צוות קויקסטפ היא מעולה. מקום שני על הפודיום מבטיח שריגוברטו אוראן ממוקם טוב מול מתחריו לניצחון בגי'רו. עם זאת, BMC זכו במקום השלישי, בהפרש 2 מאיות השניה מקויקסטפ, ולכן קאדל אוונס נושף בעורפו של הקולומביאני.

נאירו קינטנה (מוביסטאר) וחואקים רודריגז (קטושה), "המוכתרים" של התקשורת לזכיה בג'ירו, מפגרים אחריהם. אין ספק שהג'ירו הזה יהיה מעניין.

רוכבי צוות BMC Racing בדרכים. מצד ימין - קאדל אוונס. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
רוכבי צוות BMC Racing בדרכים. מצד ימין - קאדל אוונס. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

לא כל כך נעים להימרח על הכביש: הכבישים הרטובים והחלקים גבו אתמול מחיר כבד מרוכבי קבוצת גרמין שארפ. חמישה רוכבים, וביניהם המנהיג ואחד הרוכבים הטובים בג'ירו, דן מרטין, החליקו בתאונת שרשרת, התרסקו על האספלט ונפצעו בדרגו חומרה שונות. מרטין שבר, ככל הנראה, את עצם הבריח.

התרגשתי לקרוא את איחולי ההחלמה המהירה ששלחו הקבוצות המתחרות לדן מרטין, בטוויטר ובאתרים הרשמיים. ניקולס רואץ' (טינקוף-סאקסו), בן דודו של מרטין, צייץ:
"Crap for @DanMartin86 !!! Get well cousin. So sorry about that unlucky strike you have been going through"

אוריקה גרין-אדג', הזוכים במקטע, צייצו לחבריהם בקבוצת גרמין-שארפ: We never like to see anyone go down like that. Tough, tough" luck for our friends at @Ride_Argyle who had four riders crash in the #Giro TTT.
וגרמין שארפ לא איחרו להשיב: "!thank you and congratulations on your victory today".

מקווה שמרטין וחבריו לקבוצה יחלימו מהר.

רוכבי גרמין שארפ, קצת לפני התאונה המצערת. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
רוכבי גרמין שארפ, קצת לפני התאונה המצערת. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

התוצאות (עשרת הקבוצות הראשונות):

אוריקה גרינאדג'                       24:42 דקות
אומגה פארמה – קוויק סטפ      00:05 +
בי.אם.סי                                  00:07 +
טינקוף-סאקסו                          00:23 +
סקיי                                         00:35 +
אסטנה                                    00:38 +
קאנונדייל                                 00:53 +
מוביסטאר                                00:55 +
ג'יאנט-שימאנו                          00:56 +
Ag2r  לה מונדיאל                   00:58 +

ולסיום, קצת צילומי אווירה בורוד:

הלו, אמא, צילמו אותו עכשיו! בלפסט בורוד. צילומים: Fabio Ferrari - LaPresse
הלו, אמא, צילמו אותו עכשיו! בלפסט בורוד. צילומים: Fabio Ferrari - LaPresse

[related-posts title="לקריאה נוספת:"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן