Skip to content

עשרה מתפרעים נעצרו בהפגנת מחאה על רצח שלי דדון

העצרת בכיכר העצמאות בעפולה התלהטה לאחר שפעילי ימין שהגיעו למקום הלהיטו רוחות. כ-200 בני אדם ניסו לחסום כביש המחבר בין עפולה לג'נין והחלו ליידות אבנים. "אנחנו כאן כדי לצעוק די, מספיק. היום זאת שלי, מחר זאת מישהי אחרת. כולנו צריכים להתעורר", קראה אמה של הנרצחת. תושבי עפולה מחו על כך שראש העירייה נעדר מההפגנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרה בני אדם נעצרו אתמול (שבת) בידי המשטרה בתום עצרת מחאה על הירצחה של הצעירה שלי דדון ביום חמישי, לפני כעשרה ימים. העצרת נערכה ביוזמת בני משפחתה והגיעו אליה כאלפיים איש מעפולה ומיישובי הסביבה. המפגינים צעדו מבית יד לבנים עד כיכר העצמאות, הכיכר המרכזית בעיר. בעצרת נאמו גם ראש עיריית  נצרת עילית אלכס גדלקין, ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה וממלא מקום ראש עיריית עפולה, שלמה מליחי.

הכתובת על קיר המאפייה "מוות לערבים תג מחיר" (צילום מסך)
הכתובת על קיר המאפייה "מוות לערבים תג מחיר" (צילום מסך)

מוקדם יותר התגלתה כתובת נאצה על קיר מאפייה השייכת למשפחה ערבית וממוקמת בעפולה עילית ובה נכתב "מוות לערבים" ו-"תג מחיר". הצעדה וההפגנה עברו בשקט והקהל נשמע לבקשת המשפחה לא להתלהם ולא לגלוש לפסים גזעניים.

דדון נרצחה ככל הנראה על רקע לאומני ובני משפחתה העלו טענות בפני שרים וחברי כנסת שהגיעו אליהם במהלך השבע על תחושות של חוסר ביטחון. "אני מבקשת במיוחד מהאימהות – בואו לצעוד יחד איתנו כדי להגיד די לאירועים כאלה. לא יכול להיות שילדה תלך לראיון עבודה ולא תחזור יותר הביתה. אנחנו כאן כדי לצעוק די, מספיק. היום זאת שלי, מחר זאת מישהי אחרת. כולנו צריכים להתעורר", קראה אילנה דדון,  אמה של שלי לפני ההפגנה.  "דמנו לא הפקר", "היום זו שלי, מחר זה יכול להיות אתה" ו"מוות לרוצחים", קראו המפגינים בעת הצעדה.

צועדים לכיוון כיכר העצמאות (צילומים: דרור אלדר)
צועדים לכיוון כיכר העצמאות (צילום: דרור אלדר)
העצרת בכיכר העצמאות
העצרת בכיכר העצמאות (צילום: דרור אלדר)
בעצרת - דגל מוכתם בצבע דם
בעצרת - דגל מוכתם בצבע דם (צילום: דרור אלדר)

"הכרחי להעביר את המסר לירושלים – דמם של תושבי הגליל איננו הפקר. יש להגביר את הביטחון האישי של התושבים ולהחמיר את הענישה. רק לפני חצי שנה איבדנו את החייל עדן אטיאס ז"ל. עד מתי?", אמר ראש עיריית נצרת בנאומו. דבריו של ממלא מקום ראש עיריית עפולה שוסעו על ידי בני העיר, שכעסו על כך שראש העירייה עצמו לא נכח בהפגנה.

גופשטיין: מוות למחבלים - מימינו ברוך מרזל (צילום מסך)
גופשטיין: "מוות למחבלים" - מימינו ברוך מרזל (צילום מסך)

לקראת סיום העצרת הגיעו למקום פעילי הימין הקיצוני, ברוך מרזל תושב חברון, בנצי גופשטיין תושב קריית ארבע ומנכ"ל ארגן להב"ה (מניעת התבוללות בארץ הקודש). בואם שילהב את הצעירים. "בחברון, בעפולה הם מעזים ורוצחים את הילדים שלנו ואנחנו פראיירים ושותקים… מוות למחבלים", קרא גופשטיין במגפון שנשא בידיו והקהל חזר אחריו "מוות למחבלים". המפגינים צעדו עם מרזל לכיוון ארומה כאשר שמעו שיש בין הסועדים במקום קבוצה של ערבים. "המון כיתר את ארומה וכוחות הביטחון נאלצו לחלץ את הסועדים מהמון הכועס", סיפר למגפון דרור אלדר, תושב עפולה שהשתתף בהפגנה.

כ-200 מתפרעים החליטו לחסום כיכר בעיר המובילה לכביש המחבר בין עפולה לג'נין. הם זרקו אבנים על כלי רכב של ערבים וצעקו "מוות לערבים". כוחות יס"מ ומשטרה התעמתו עם המפגינים וניסו לפנות אותם מהכיכר. עשרה בני אדם, בחלקם קטינים, נעצרו בידי המשטרה.

מתלהמים וחוסמים את הכביש (צילומים: דרור אלדר)

מתלהמים וחוסמים את הכביש (צילום: דרור אלדר)
המעצרים
המעצרים (צילום: דרור אלדר)



 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן