Skip to content

לפיד בכנס יש עתיד: בחרנו בנושאים שהוזנחו הכי הרבה שנים

שר האוצר יאיר לפיד בכנס העשייה השנתי של יש עתיד: "לא עשינו עבודה טובה בלהסביר את עצמנו השנה, ואנחנו משפרים את זה, אבל יש עוד אמת: אנשים כן יודעים. הם יודעים שאנחנו עובדים יותר קשה מכולם". לפיד גם הבטיח להוריד מחירים למעמד הביניים, לשפר את החינוך, להקטין את הכיתות, לסייע לילדים אוטיסטים ולחיילים משוחררים ולפתור […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"יש לנו עוד הרבה מה לעשות, אבל בדיוק בגלל זה בחרנו בנושאים שהכי מטרידים את הציבור הישראלי ביום יום של חייו – במאבק ביוקר המחייה, בהשקעה בחינוך, בהצלת מערכת הבריאות הציבורית, בלקיחת אחריות על הרווחה של אזרחי מדינת ישראל. לכן בחרנו לעמוד בקו החזית ולשנות את סדרי העדיפויות של מדינת ישראל. כי הכי קל זה לעשות מה שנעשה עד עכשיו, מה שצריך באמת זה לשנות. לכן בחרנו לקחת את התיקים הכי קשים, שהוזנחו הכי הרבה שנים. בשביל זה שלחתם אותנו לכנסת ולממשלה, וזה מה שאנחנו עושים", אמר הערב שר האוצר יאיר לפיד בכנס סיכום העשייה השנתי של יש עתיד בתל אביב.

שרי יש עתיד בכנס (צילום: דן בר-דוב)
"הכי קל זה לעשות מה שנעשה עד עכשיו". שרי יש עתיד בכנס (צילום: דן בר-דוב)
אי אפשר לתקן הכל בשנה. לפיד (צילום: דן בר דוב)
"אי אפשר לתקן הכל בשנה". לפיד (צילום: דן בר דוב)

"לא עשינו עבודה טובה בלהסביר את עצמנו השנה, ואנחנו משפרים את זה, אבל יש עוד אמת: אנשים כן יודעים. הם יודעים שאנחנו עובדים יותר קשה מכולם, הם יודעים שאנחנו נמשיך לעבוד יותר קשה מכולם, הם יודעים שאין ולא יהיו נציגים נאמנים יותר למעמד הביניים", ציין לפיד.

שר האוצר הסביר כי המצב לא היה קל כשהוא וחבריו נכנסנו לפני שנה לתפקידם ושהוא לא קל גם עכשיו. הוא ציין, כי במשך שנים התעלמו ממעמד הביניים, ועם כל הנחישות שלו לשם חבריו, אי אפשר לתקן הכל בשנה. "לא קל פה, זה לא קל להיות ישראלי, לא קל להיות ממעמד הביניים שלא מרוויח מספיק, זה לא קל כשאתה נכנס לסופר ורואה את המחירים", הוא הדגיש.

לפיד ופירון (צילום: דן בר-דוב)
"הרפורמה בבגרויות בעיצומה". לפיד ופירון (צילום: דן בר-דוב)

דברים משתנים

לדברי לפיד, הדברים משתנים. "השיוויון בנטל עבר. שינוי שיטת הממשל עבר. בסוף השנה הזו כיתות א'-ב' ילמדו עד לשבוע האחרון של חודש יולי. מע"מ אפס על הדירות עבר בממשלה. מיליארד שקל לניצולי השואה, עבר בממשלה. הרפורמה בבגרויות בעיצומה, המלחמה נגד יוקר המחיה, בעיצומה. את ברית הזוגיות הנחנו על שולחן הכנסת ונלחם עליה עד שהיא תעבור".

שר האוצר גילה אופטימיות והסביר שיש סיבה להיות אופטימיים. "עדיין קשה מדי לאנשים שעובדים הרבה שעות, משרתים בצבא ובשירות אזרחי ומשלמים לא מעט מיסים. זה כרוך במאבק מתמיד מול כוחות גדולים ואינטרסים חזקים שמנסים לשמר את המצב הישן, אבל מתחילים להרגיש את השינוי".

הבטחות

לפיד הבטיח בנאומו להוריד מחירים למעמד הביניים, לשפר את החינוך, להקטין את הכיתות, לסייע לילדים אוטיסטים ולחיילים משוחררים ולפתור את משבר הדיור, "שמאיים", לדבריו, "על דור שלם של ישראלים צעירים. כי גם את זה למדנו השנה. אם אתה מאמין בדרך שלך, והולך קדימה בלי לפחד, עד הסוף, אז אפשר לשנות סדרי עולם. רבי נחמן צדק, מי שמאמין לא מפחד".

"מצדי", אמר לפיד, "אתם יכולים לקחת את כל מה שנכתב עלינו השנה, כל המאמרים, כל הנאומים, כל ההפגנות, ושימו את זה מול מכתב טכני, כמעט יבש, של שתי שורות ששלחה לנו אשה בשם לאה שטיינר, שאמא שלה, אסתר, היא ניצולת שואה בת 96 שהייתה צריכה לקבל 4,000 שקל למכשיר שמיעה. המכתב אמר: 'עכשיו בדקתי בחשבון הבנק של אמא וראיתי שהכסף הועבר לחשבונה. תודה. תודה שוב. יישר כוח. לאה שטיינר, בת לאסתר מיכאלי ניצולת שואה'".

השרה גרמן פוצחת בריקוד (צילום: דן בר דוב)
השרה גרמן פוצחת בריקוד (צילום: דן בר דוב)

בהקשר למו"מ עם הפלסטינים אמר לפיד שבעוד כמה שבועות נראה איזו ממשלה מרכיב אבו מאזן ואז יוחלט איך אפשר להתניע את התהליך: "רק אנשים לא רציניים מסוגלים לומר שאם בסכסוך שנמשך 150 שנה יש עיכוב של שלושה שבועות, אז מיד צריך להכנס להיסטריה ולפרק את הממשלה, ויחד איתה את הסיכוי להיפרד מן הפלסטינים"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן