Skip to content

פדקס הובילה שלד נדיר של דינוזאור טי רקס

השלד הועבר למוזיאון הלאומי לטבע סמית'וניאן בוושינגטון. אורכו 11.5 מטרים ומשקלו שבע טונות, שונע במשך ארבעה ימים ממונטנה במשאית מיוחדת עם בקרת טמפרטורה, לחות ולחץ ברומטרי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

FedEx Custom Critical, חברה בת של פדקס העבירה בהצלחה שלד של טירנוזאורוס רקס נדיר ממוזיאון הרוקיז ברוזמן, מונטנה, למוזיאון הלאומי לטבע סמית'וניאן בעיר וושינגטון.

שלד ה"טי. רקס הלאומי". צילום: אתר המוזיאון הלאומי לטבע סמית'וניאן
שלד ה"טי. רקס הלאומי". צילום: אתר המוזיאון הלאומי לטבע סמית'וניאן

המאובן, שגילו 65 מיליון שנה, שזכה לכינוי "הטי. רקס הלאומי", יוצג בסמית'וניאן במסגרת חוזה השאלה ל-50 שנה. השלד יהווה את המיצג המרכזי באולם הדינוזאורים החדש במוזיאון המארח יותר משבעה מיליון מבקרים מדי שנה.

השלד של הטי רקס, שאורכו 11.5 מטרים ומשקלו שבע טונות, עשה את המסע ממונטנה לוושינגטון במשאית של FedEx Custom Critical, שמותגה במיוחד למשימה זו. במשאית נהגו בעל ואישה והם נעזרו במערכת GPS שאיתרה את הנתיב האופטימלי. הנסיעה נמשכה 4 ימים, ושבה היה השלד תחת בקרה קפדנית של טמפרטורה, לחות, חשיפה לאור ולחץ ברומטרי.

"ל-Custom Critical של פדקס יש את הניסיון והמומחיות הדרושים לשינוע המטענים היקרים ביותר בעולם והמשלוח הייחודי הזה ממחיש פעם נוספת את יכולתנו ליצור את הפתרון המותאם באופן מושלם ללקוח," אמרה וירג'יניה אלבניז, נשיאה ומנכ"לית של FedEx Custom Critical, "התרגשנו מאוד לשתף פעולה עם הסמית'וניאן בשינוע פריט היסטורי כה חשוב לעיר הבירה".

קאתי וונקל, חוואית ממונטנה, הייתה הראשונה שגילתה עצם מזרועו של הדינוזאור ב-1988 בשמורת פורט פק. זו הייתה העצם הראשונה שנמצאה אי פעם של זרוע של טי רקס. לאחר שהביאה את העצם למוזיאון הרוקיס, החל צוות בחפירות סביב השמורה. החיפוש חשף 80% מהשלד של הדינוזאור. ה"טי רקס הלאומי" נחשב כיום לאחד הממצאים השלמים ביותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן