Skip to content

"אם הצעת מע"מ אפס ליוצאי צבא תקודם נעתור לבג"ץ"

אומרים במרכז עדלה על החלטת הפשרה שהושגה בנושא זה בין משרדי האוצר והמשפטים, המפלה לטענת עדלה את הרוב המוחלט של האוכלוסייה הערבית. "סיוע רק לקבוצה היהודית הוא החלטה גזענית", טוענים במרכז, "בעבר פסל בג"ץ את השימוש בשירות הצבאי כתנאי לחלוקת משאבים ציבוריים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"השימוש בקריטריון השירות הצבאי כתנאי לחלוקת משאבים ציבוריים הינו בלתי-שוויוני, אשר בית המשפט העליון פסל בעבר במסגרת מספר פסקי דין", כך אומרים במרכז עדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, בתגובה לפשרה מע"מ אפס שהושגה בין משרד האוצר למשרד המשפטים, לפיה מי ששירת בצבא וירכוש דירה בשווי של עד 1.6 מיליון ייהנה מפטור ממע"מ, לעומת מי שלא שירת בצבא, ש"ייהנה" מהפטור בתנאי שמחיר הדירה הוא 600 אלף שקל.

מצוקת האוכלוסייה הערבית

עוד אומרים במרכז עדאלה, כי הצגת הפטור כהטבה, סוג של צ'ופר, מתעלמת מהעובדה שמצוקת הדיור היא מצוקה עמוקה ושהאוכלוסייה הערבית בישראל סובלת ממנה יותר משאר הקבוצות, "בשל מדיניות ארוכת שנים של הפקעת אדמות, אפליה בתכנון והימנעות ממתן אישורי בנייה. במצב שבו האזרחים במדינה גוועים ממצוקת הדיור, ולא מוצאים קורת גג להתקיים תחתה, הבחירה של המדינה לסייע רק לקבוצה היהודית, היא החלטה גזענית".

עו"ד סוהאד בשארה, מנהלת יחידת קרקע ותכנון במרכז עדאלה הוסיפה: "אין קשר רציונאלי בין מתן ההטבה ליוצאי צבא בלבד, לבין תכליתה, שהוא סיוע בדיור לזוגות צעירים אשר מתקשים לרכוש דירה. הזוגות הערבים שמחפשים פתרונות דיור אינם שונים מהזוגות היהודים, לעיתים קרובות הם מגיעים מרקע סוציו-אקונומי אף נמוך יותר, ולכן יש להעניק את ההטבה באופן שוויוני. אם הצעה זו תקודם על ידי הממשלה, אנחנו נעתור כנגדה לבג"ץ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן