Skip to content

יעלון: לפיד עושה דה-לגיטימציה למשרתי הקבע

שר הביטחון תקף בחריפות, בדיון בוועדת העבודה והרווחה בכנסת, את שר האוצר ואנשי משרדו. הודיע כי יגיש הצעת חוק המבטלת את העלאת גיל הפרישה של משרתי הקבע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, משה יעלון, שב ותוקף את משרד האוצר בחריפות ואומר, כי האוצר אינו מקיים את חוקי המדינה ופוגע בביטחון, בצה"ל ובמשרתי הקבע מתוך אידיאולוגיה. בדיון בוועדת העבודה והרווחה בכנסת אמר יעלון, כי שר האוצר לפיד עושה דה-לגיטימציה למשרתי הקבע, ותולה בהם את עוולות המשק. יעלון הודיע כי יגיש הצעת חוק המבטלת את העלאת גיל הפרישה של משרתי הקבע ואת ההסכם שלא יושם.

"שיטה לפגוע בביטחון"

"רק בשנה הזו משרד האוצר לא עומד בהתחייבויות והחלטות ממשלה ומימוש חוקים בסך למעלה ממיליארד שקל", אמר יעלון, "זה חלק משיטה לפגוע בביטחון ולפגוע בצבא ובעיקר במשרתים. יש פה בעיה קשה של משרד ממשלתי שלא עומד לא במילתו, לא בהסכמים חתומים, לא מקיים החלטות ממשלה ולא מקיים חוקים.

יעלון (צילום: דן בר דוב)
"זה חלק מהשיטה לפגוע במשרד הביטחון". יעלון (צילום: דן בר דוב)

"המצב שמשתקף מתוך הדיון, זה אי קיום הסכמים, אי קיום החלטות ממשלה וגם אי קיום חוקים", אמר יעלון, "הייתי שותף לדיונים רק בשנה האחרונה ולא הייתי שר ביטחון בתקופה שנחתם ההסכם, ובלשון המעטה לא אהבתי את מודל הקבע הזה. גם הצבא לא אהב את מודל הקבע הזה. ולכן גם נעשה הסכם, כי ברור היה שצריך לתת פה מענה תקציבי כזה או אחר לצבא שמתבגר ויש לזה עלויות וכן הלאה וכן הלאה. אז זה נכפה על הצבא, אבל זה נעשה עם הסכם שרק צד אחד שלו מתקיים בדבקות על ידי הצבא, והצד השני מתעלם, מזלזל".

חיצים נגד השר לפיד

השר יעלון הפנה את חיציו היישר לעבר שר האוצר לפיד. "כשאני קורא ראיון של שר האוצר, לפני מספר חודשים, שמפנה את כל עוולות המשק לשלושה גורמים: הטייקונים, החרדים ומשרתי הקבע, שערי סומר", אמר, "אבל זמן לא רב לאחר מכן, ראש אגף התקציבים התראיין ומסביר בעצם שהבעיות העיקריות במשק זה הטייקונים, הוועדים הגדולים, ומשרתי הקבע. אם זו לא דה-לגיטימציה שיטתית של משרתי הקבע, שלצערי מחלחלת, אז מה זה אם לא? ואם זה לא נעשה במכוון אז מה זה אם לא? על מה אנחנו מדברים?

"כשאני חתמתי קבע לא הסתכלתי על התלוש, אבל הרגשתי שליחות. הרגשתי שהחברה מכבדת אותי. אם היום משרתי הקבע לא ירגישו שהחברה מכבדת אותם, הם לא ילכו ישר לשרת קבע. וזה מה שהולך לקרות. חלק מזה בא לידי ביטוי בזלזול, כולל באי כיבוד הסכמים. גם בשכר: לא יתכן שמשרת קבע יקבל פחות משוטר. אני אומר בצורה מאוד ברורה. משרת קבע לא משרת 8 שעות ביום, משמרת. אין דבר כזה, ולא משנה באיזה תפקיד. גם בקריה. הוא זמין 24 שעות ביממה. אני קורא לו בשבת והוא מתייצב. וההשתלחות הזאת כאילו גונבים את הקופה, אם נותנים לביטחון אז לא יהיה. מספיק עם הפופוליזם הזה".

"לא אקיים ויכוח עם פקיד"

סגן הממונה על התקציבים באוצר מאיר בינג השיב, כי "עמדנו בכל ההסכמים. היחיד שלא מקיים הסכמים זה משרד הביטחון". אלא שדבריו של בינג לא עברו בשלום ובתגובה אמר יעלון: "לא אקיים ויכוח עם פקיד. אם שר האוצר היה מגיע, הייתי מתווכח איתו" וח"כ חיים כץ אמר: "לא בכדי הממונים עליך לא רצו להגיע לדיון".

האלופה אורנה ברביבאי ראש אכ"א, תקפה גם היא את נציגי האוצר ואמרה: "דחקתם את הצבא לתחתית מדרג הסקטור הציבורי ואתם מצפים שהוא יהיה איכותי. הגזמתם. אתם עושים צחוק מכולנו. קצינים ונגדים איכותיים עוזבים מיוזמתם את הצבא".

האוצר: כל תוספת לביטחון תבוא על חשבות הציבור"

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "השתלחותו של שר הבטחון בדרג המקצועי באוצר מהווה דריסה ברגל גסה של משרתי ציבור. תזמון הדיון בתוספות שכר תמוה כאשר בה בעת מבטלים תרגילי עורף, מאיימים בהפסקת אימונים ומבקשים תוספות תקציב של מיליארדי שקלים. המשוואה פשוטה: כל תוספת לביטחון תבוא על חשבון הציבור".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן