Skip to content

"פסטה נונה" משיקה פסטה "כמו של סבתא איטלקייה"

בתוך כעשור השתלטה "פסטה נונה" על שוק הפסטה הטרייה בישראל • עתה החברה משיקה כיסוני רביולי וניוקי, שישנו את צורת צריכת הפסטה בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת "פסטה נונה" נוסדה בשנת 2005 על ידי אלי פדידה, אשר חיפש לייצר פסטה טרייה, חדשנית, ללא חומר משמר, ללא צבעי מאכל וללא מייצבים. הוא הקים את המפעל ברמת דלתון על שטח של כ-2,500 מ"ר, והעסיק כ-30 עובדים.

אלי פדידה, מנכ"ל "פסטה נונה" (צילום: מוטי פישביין)אלי פדידה, מנכ"ל "פסטה נונה" (צילום: מוטי פישביין)

לאחר מחקר שוק קצר, גילה פדידה, כי הישראלי צורך כ-4.5 קילוגרמים של פסטה בשנה, לעומת האיטלקים שאוכלים כ-30 קילוגרמים של פסטה בשנה (הממוצע העולמי עומד על כ-6.1 קילוגרמים פסטה בשנה).

פדידה החליט שהציבור הישראלי ראוי לפסטה טרייה ולא יבשה (כפי שרוכשים לרוב ברשתות השיווק), והחל לייצר פסטה טרייה ומצוננת המיוצרת מחומרי גלם טבעיים בלבד. אט אט, בתוך פחות מעשור, הוא השתלט על 63% משוק הפסטה הטרייה בישראל.

פסטה בפטנט חדשני

כחלק מהאסטרטגיה של מפעל "פסטה נונה" לשדרג וליישם טכנולוגיות חדשות לייצור פסטה, במהלך השנה האחרונה רכשה החברה מחברה איטלקית פס ייצור חדש וייחודי עם טכנולוגיה המדמה עבודת הכנה ביתית של מוצרי רביולי וניוקי.

כעת, לאחר השקעה של 6 מיליון שקל בציוד, החליט פדידה להיעזר בשני מומחי קולינריה: טכנולוג המזון האיטלקי, מאסימו פריוטי, וכן השף הישראלי, בועז קוינטנר.

רביולי גבינת עזים של "פסטה נונה" במרווה ופטריותרביולי גבינת עזים של "פסטה נונה" במרווה ופטריות (צילום: מוטי פישביין)

לאחר תכנונים, הכנות ומגוון מבחני טעימה, "פסטה נונה" משיקה עתה פסטה חדשה: כיסוני רביולי וניוקי מבצק מאוד דק, ועם הרבה יותר מילוי. לטענת פדידה, הוא בחר להשתמש בבצק איטלקי, בגבינות הישראליות הכי טובות וכמובן בירקות מקומיים איכותיים, כגון פטריות, בטטות ועוד.

סדרת הרביולי החדשה כוללת רביולי במילוי גבינות פרמזן וריקוטה, רביולי במילוי בטטה, רביולי במילוי תרד וגבינת ריקוטה, רביולי במילוי פטריות וגבינת פרמזן, רביולי במילוי גבינה במיוחד לילדים, רביולי במילוי גבינת עזים ו-ניוקי תפוח אדמה.

אלי פדידה מציין, כי "ליין הייצור החדש של מוצרי הרביולי מבוסס על טכנולוגיה המדמה עבודת הכנה ביתית – הבצק דק יותר, המילוי רך יותר ויש אחוז גבוה יותר של מילוי, הרכיבים טריים ואיכותיים, שמירה על צורת המוצר: רביולי כמו שסבתא איטלקייה מכינה".

מבחר מוצרי הפסטה הטרייה והחדשה של "פסטה נונה"מבחר מוצרי הפסטה הטרייה והחדשה של "פסטה נונה"

כחלק מהחדשנות, פדידה אף רשם את האריזה החדשנית כפטנט: מגשית המחזיקה את הפסטה הטרייה למשך 50 ימי מדף במקרר, החל מיום הייצור. למגפון נודע, כי הפטנט מונע מגע של חמצן עם הפסטה, באמצעות הזרקת חנקן לאריזה בטרם אטימתה.

בבדיקה אקראית של מספר נקודות שיווק, המחיר הממוצע שנדגם עבור פסטה באריזת 400 גרם של "פסטה נונה" הוא 27 שקל. מדובר בדגימה אקראית, שאינה בהכרח מייצגת, ובכל מקרה המחיר לצרכן נקבע אך ורק על-ידי הקמעונאי בנקודת המכירה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן