Skip to content

עונשי מאסר כבדים בפרשת הולילנד. שש שנות מאסר לאולמרט

לראשונה נשלח ראש ממשלה לשעבר בישראל לכלא. "מקבלי השוחד מעוררים יחס של תיעוב, נוטל השוחד הנו בבחינת בוגד", אמר השופט דוד רוזן בהקראת גזר הדין. על אולמרט נגזרו שש שנות מאסר בפועל, שנתיים על תנאי וקנס של מיליון שקל בגין שתי עבירות שוחד בהן הורשע. פרקליטיו צפויים לבקש לעכב את כניסתו לבית הסוהר ולערער על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גזרי דין חמורים בפרשת הולילנד. על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נגזרו שש שנות מאסר בפועל, שנתיים על תנאי וקנס של מיליון שקל בגין שתי עבירות שוחד בהן הורשע. השופט גם החליט לשלול את גמלתו של אולמרט. פרקליטיו צפויים לבקש לעכב את כניסתו לבית הסוהר ולערער על גזר הדין.

גזרי הדין האחרים: על מאיר רבין, עוזרו של עד המדינה המנוח שמואל דכנר,  נגזרו חמש שנות מאסר ושנתיים על תנאי וקנס של 500 אלף שקל. על יזם הולילנד הלל צ'רני נגזרו שלוש וחצי שנים. על איש העסקים, אביגדור קלנר, נגזרו שלוש שנות מאסר. על מהנדס העיר לשעבר, אורי שטרית, נגזרו שבע שנות מאסר ומיליון שקל קנס. שלוש שנות מאסר נגזרו  על יו"ר בנק הפועלים לשעבר ויו"ר תעשיות מלח, דני דנקנר. אלה מצטרפות לשנת מאסר שכבר נפסקה לו. על סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, אלי שמחיוף, נגזרו שלוש וחצי שנות מאסר. דנקנר כבר הודיע כי יערער על גזר הדין. בנוסף לעונשי המאסר הטיל השופט על צ'רני וקלנר  עונש של חילוט נכסים בסך מיליון שקלים לכל אחד מהם.

(צילום: יותם רונן)
אולמרט ממתין לגזר הדין (צילום: יותם רונן)
(צילום: יותם רונן)
מתכננים את הערעור? אולמרט ועורך דינו אלי זוהר (צילום: יותם רונן)
עונש חמור במיוחד. אורי שטרית בבית המשפט (צילום: יותם רונן)
עונש חמור במיוחד. אורי שטרית בבית המשפט (צילום: יותם רונן)

הקראת גזר הדין התנהלה הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. השופט דוד רוזן התווה את תפיסתו לגבי נותני שוחד ומקבלי שוחד ואמר: "מקבלי השוחד מעוררים יחס של תיעוב וממאיסים את מוסדות המדינה על הציבור. נוטל השוחד הנו בבחינת בוגד". מכאן גם נגזרת חומרת העונשים. מקבלי השוחד ייענשו בחומרה אף כי במקרה זה נותן השוחד, הלל צ'רני, מואשם בהיקף עצום של כספי שוחד שניתנו לקשת רחבה של אנשי ציבור בסך של 8.9 מיליון שקל.

(צילום: יותם רונן)
לא פושעים רגילים. השופט רוזן על אולמרט ושטרית (צילום: יותם רונן)
(צילום: יותם רונן)
הלל צ'רני מימין ודני דנקנר משמאל. ממתינים לגזר הדין (צילום: יותם רונן)
איש העסקים אביגדור קלנר מגיע לבית המשפט (צילום: ציפי מנשה)
איש העסקים אביגדור קלנר מגיע לבית המשפט (צילום: ציפי מנשה)
(צילום: יותם רונן)
אורי שטרית משמאל ואלי שמחיוף מימין (צילום: יותם רונן)

השופט כורך יחדיו את אהוד אולמרט ומהנדס העיר לשעבר אורי שטרית:  "אולמרט ושטרית פעלו להעשרת כיסם, על כן הם ראויים לעונשים שיבטאו שאט נפש ושיהיה בהם כדי לשרש את הנגע הממאיר". השופט הוסיף: "שטרית ואולמרט אינם בבחינת פושעים רגילים, מדובר בפושעים שמרבית זמנם הוקדש לפועלם הציבורי".

ההליכים המשפטיים נגד אהוד אולמרט עדיין לא הסתיימו – בימים אלה מתגבשים חשדות חדשים בעקבות עדותה של ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן. המשטרה חושדת כי לבקשת אולמרט, איש העסקים אייץ' אפלבאום שילם את הקנס שנגזר על זקן בפרשת ראשונטורס.

על שני שני נאשמים נוספים בפרשה לא נגזרו היום עונשי מאסר בשל מצבם הבריאותי ואופי העבירות. השופט קיבל את בקשת המדינה להפריד את גזרי הדין של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאסקי ושל אברהם פיינר מיתר הנאשמים. גזר דינם יינתן ב-9 ביוני. השופט ממתין לחוות דעת רפואיות נוספות לגבי מצבו של לופוליאנקי ותזכיר שירות מבחן לגבי יכולתו של פיינר לרצות מאסר בתנאים של עבודות שירות.

ראש העירייה לשעבר, אורי לופוליאנסקי לא יישב בכלא – כנראה בשל העובדה שכספי השוחד לא הועברו לכיסו, אלא הועברו לעמותת יד שרה.

הכניסה המאובטחת של בית המשפט המחוזי בת"א היום (צילום: ציפי מנשה)
הכניסה המאובטחת של בית המשפט המחוזי בת"א היום (צילום: ציפי מנשה)
מיזם הולילנד בירושלים (צילום ארכיון: ציפי מנשה)
מיזם הולילנד בירושלים (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן