Skip to content

גם לפיד מתנגד לדחיית הבחירות לנשיאות

"זהו שינוי חוקתי שאין מקום שייעשה בחופזה וברגע האחרון", נאמר בהודעה שפרסם אמש לפיד. בינתיים מסתמן שהבחירות לנשיאות ייערכו כנראה בין ה-10 ל-18 ביוני. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, יודיע בתחילת השבוע הבא את המועד המדויק לבחירות לנשיאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תוכניתו של נתניהו לבטל את מוסד הנשיאות, סופגת מכה אנושה. זאת, לאחר ששר האוצר יאיר לפיד, יו"ר תנועת "יש עתיד" והשותף הבכיר בממשלת נתניהו, הודיע אמש כי גם הוא מתנגד לדחיית הבחירות לנשיאות. "זהו שינוי חוקתי שאין מקום שייעשה בחופזה וברגע האחרון", נאמר בהודעה שפרסם אמש לפיד.

יאיר לפיד. גם הוא במתנגדים (צילום: דן בר דוב)
יאיר לפיד. גם הוא במתנגדים (צילום: דן בר דוב)

בכך הצטרף לפיד לשרת המשפטים ציפי לבני, שהודיעה כבר על התנגדותה. גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הביע התנגדות לדחיית הבחירות, אולם לא פסל את האפשרות להגיע למועמד מוסכם. בתוך הליכוד עצמו רבה ההתנגדות לתוכנית והאחרון שהודיע על התנגדותו לכך אתמול היה שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, שאמר במהלך סיור שערך ברמת הגולן: "אינני מכיר יוזמה כזאת, אני תומך בהמשך קיומו של מוסד הנשיאות ואינני מכיר שום הצבעה קונקרטית אחרת".

ראש הממשלה נתניהו ממשיך בינתיים לחפש אחרי מועמד שיוסכם ע"י הקואליציה ויתמודד מול ח"כ רובי ריבלין ובנימין בן אליעזר. בחיפוש אחרי מועמד מוסכם עלו שמות כמו יעקב נאמן ונתן שרנסקי, אך גם כאן – ספק אם ראש הממשלה יצליח לשכנע את חבריו לקואליציה להסכים על מועמד מוסכם.

בינתיים מסתמן שהבחירות לנשיאות ייערכו כנראה בין ה-10 ל-18 ביוני. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, יודיע בתחילת השבוע הבא את המועד המדויק לבחירות לנשיאות.

1 Comment

  1. דורון צ
    14 במאי 2014 @ 7:33

    ואני חשבתי שהוא נגד משרות מיותרות-הכל צביעות ותישקורת!!!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן