Skip to content

התעשייה האווירית חושפת שתי מערכות לא מאוישות

אירולייט (Arrowlite) - מיני מל"ט חדש וסהר - מערכת רובוטית להתמודדות עם איומי מטענים ומוקשים. שתי המערכות מוצגות בתערוכת AUVSI באורלנדו פלורידה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התעשייה האווירית חושפת שתי מערכות לא מאוישות האירולייט (Arrowlite) – מיני מל"ט חדש ואת סהר- מערכת רובוטית להתמודדות עם איומי מטענים ומוקשים. שתיהן מוצגות השבוע בתערוכה הבינלאומית לכלים לא מאויישים, Association for Unmanned Vehicle Sustem – AUVSI, המתקיימת באורלנדו, פלורידה.

מיני מל"ט לכוחות אמריקניים

חברת "סטארק" (Stark Aerospace) חברה בת של התעשייה האווירית בצפון אמריקה, חושפת בתערוכה את האירולייט (Arrowlite) – מיני מל"ט חדש. המערכת פותחה בסיוע ארגון CTTSO (Combatting Terrorism Technical Support Office) של משרד ההגנה האמריקני. חוזה הפיתוח הוענק לחברת "סטארק" בינואר 2012, ומאז השלמת הפיתוח סופקו לכוחות המיוחדים האמריקנים 13 מערכות הכוללות 39 מל"טים וציוד קרקע נלווה.

אירולייט - מיני מל"ט חדש. בשימוש כוחות אמריקנים מיוחדים. צילום: תע"א
אירולייט - מיני מל"ט חדש. בשימוש כוחות אמריקנים מיוחדים. צילום: תע"א

תכונות האיירולייט

האירולייט, הוא מל"ט טקטי המשוגר ידנית באמצעות מפעיל יחיד. מערכת זו מאפשרת לכוחות מיוחדים יכולות מודיעיניות של תצפית ועקיבה. המל"ט מורכב במהירות רבה, מה שמאפשר את שיגורו הידני על ידי המפעיל תוך 60-90 שניות מרגע הוצאתו מהמנשא. משך שהייתו של המל"ט הקטן באוויר הינו עד שעתיים וארבעים וחמש דקות, ומשקלו נמוך משלושה קילוגרם. האירולייט נושא מטע"ד (מטען ייעודי) אלקטרו אופטי לראיית יום ולילה הכולל סמן לייזר, וכן מערכת תקשורת מתקדמת. האירולייט מותאם לפעילות בתנאי סביבה ומזג אוויר קשים על מנת לתמוך במגוון משימות רחב.

התמודדות עם איומי מטענים ומוקשים

בתערוכת AUVSI באורלנדו חושפת התעשייה האווירית גם את סהר – מערכת רובוטית רובוטית להתמודדות עם איומי מטענים ומוקשים , פרי פיתוח משותף עם החברות קינטיק צפון אמריקה (QinetiQ North America) ו-Watairpoll.

סהר - מערכת הנדסית אוטונומית לפריצת דרכים באזורים ממוקשים. צילום: תע"א
סהר - מערכת הנדסית אוטונומית לפריצת דרכים באזורים ממוקשים. צילום: תע"א

אוטונומי לחלוטין

סהר היא מערכת אוטונומית לחלוטין, שפותחה על מנת לבצע מגוון רב של משימות מבצעיות בזירות שונות הכוללות פריצת צירים, מיפוי סביבה , גילוי ופינוי מוקשים, מטענים וחסימות צירים ועוד.

הבעייתיות כיום

כיום משימות מסוג זה מבוצעות על ידי כוחות מאוישים וכן על ידי ציוד הנדסי הנשלט מרחוק. פעילות זו מציבה סיכון גבוה למפעילים ולכוחות המאוישים המעורבים במשימה. בנוסף, נדרשת מיומנות על מנת להפעיל את הציוד ההנדסי הקיים. רמות גבוהות של דיוק נדרשות על מנת להבטיח את התוצר המבצעי הרצוי ועל כן לעתים יישום המשימות דורש זמן רב.

הפתרון

על מנת להתגבר על אתגרים אלו, פותחה מערכת סהר. הפעלתה מבוססת על תכנון מסלולים מוגדרים מראש ומאפייניה העיקריים כוללים פלטפורמה הנשלטת מרחוק, חיישני שטח חכמים ומודול תמרון כף אוטונומי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן