Skip to content

הבוגד נתפס והולך לכלא! באמת ניקיון אורוות?

הבעיה של אולמרט שהוא היה מושחת קטן ולא חכם. כמה אלפים פה ושם, בעיקר לכל מיני מנעמי החיים, טיסות בחינם, קצת לבחירות, קצת לפיצוחים של שבת. קימבן להוא אישור ועל האחר לחץ לתת. לא ממש נראה לי שהכנסנו לכלא את אבי השחיתות בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שִׂמְחָה לְאֵיד – רְאִיַּת נָקָם בְּמִישֶׁהוּ, הֲנָאָה מִצָּרָה שֶׁבָּאָה עַל אֲחֵרִים. אני בטוח שכל אחד חוגג את כניסתו של אולמרט לכלא, מסיבותיו שלו או מחוסר אכפתיות ורק זורם עם העדר. מה שבטוח הוא שכולם שמחים לאידו של אולמרט. הצדקנים פוצחים ברינה כי אולמרט התחמן, אולמרט הקומבינטור, אולמרט מכופף הבננות, הפוליטיקאי שהגיע בצלופחותו להיות ראש ממשלה הולך לכלא על שחיתות, ואין מושחת כמו אולמרט (תמיד אולמרט, כי אהוד שמור לברק). תמיד ידענו והנה צדקנו! אפילו שהמשפטים האחרונים נגדו נגמרו בפארסה צורבת לפרקליטות, סופסוף הוא נתפס. ממש אל קפונה הישראלי, שהגיע הכי למעלה שיש, נתפס והגיעה הגאולה לשחיתות בישראל. אנחנו אלופי ה-OECD בשמחה לאיד.

אלו שאינם צדקנים לשחיתות שלטונית שמחים כי אולמרט התגלה במלוא פרצופו השמאלני, אחרי שהיה בליכוד וברח עם שרון, ועשה פינוי מעזה וגם את מלחמת לבנון השנייה. זה האולרמט שחוטף, כי הוא כבר לא ימני ורק על זה מגיע לו להיכנס לכלא. אין מסיבה בפייסבוק כמו מסיבה צוהלת של ימניים מרוצים מעצמם. בעיקר. הסיבה לא חשובה, העיקר שהוא חטף. השנאה מובילה את השמחה הזו, ואין חדש תחת הימין, תמיד צוהל בנפול אויבו, רק שבמקרים האלו מרבית המושחתים בעשור ומשהו האחרונים מגיעים ממנו. שיהיה. ישששש, אולמרט בכלא! נחגוג!!

אולמרט חטף ומגיע לו לחטוף. אני לגמרי מאמין לסיפורים על השחיתות, כספים שהועברו בקריצה או בבקשה ישירה. על כל אלו נוסיף את ניהולה המבאיש של המנהלת הראשונה גברת זקן, שניצחה על מלאכת השחיתות ביד רמה. הבעיה בסופו של יום, שקצת התאכזבנו לגלות כי אולמרט היה מושחת קטן ולא חכם. כמה אלפים פה ושם, בעיקר לכל מיני מנעמי החיים, טיסות בחינם, קצת לבחירות, קצת לפיצוחים של שבת. קימבן להוא אישור, ועל האחר לחץ לתת. לא ממש נראה לי שהכנסנו לכלא את אבי השחיתות בישראל.

אולמרט (צילום: יותם רונן)
משהו לא מסתדר בסיפור הזה. אולמרט (צילום: יותם רונן)

מעטפות עם כסף מטלנסקי זו המצאה של שלטון העבודה עוד לפני 77'. אחד מתושבי השלטון ההוא ואחריו עדיין במשרה בכירה מאוד מאוד ולעולם לא נדע כמה מעטפות כסף עברו אליו ולזה שרוצה להיות נשיא. אין איש נקי בפוליטיקה, כל אחד מקבל משהו בשביל לעזור למישהו אחר. זה חלק מדרישות התפקיד, וכל פוליטיקאי צח וזך נקרא לדגל למען המפלגה או היו"ר לשקר ככה בקטנה בשביל להחליק איזו עמותה או עשרות. ואם לא? אתה, הפוליטיקאי, לא נכנס לקדנציה שנייה.

ולמה אולמרט מושחת רק קטן? כי זה לא הגיוני בעליל ובעלילה, כי על פרויקט הולילנד, ואולי אף יש פרויקטים אחרים שלא נחקרו בעיריית ירושלים שהיו עם כסף מזומן, אולמרט יבקש רק כמה מאות אלפי שקלים לאח שלו. אלו פרויקטים במאות מיליוני שקל ומושחת גדול כמו ראש העיר הקודם של פתח תקווה וסגנן הנאמן מש"ס, דאגו לעמלות דשנות מאוד. אתם רציניים? נראה לכם שרק חמש מאות אלף לאח שלו על הולילנד בכזה פרויקט, וכלום בשבילו? קיבל או לא קיבל, זו בעיה של בית הדין.

משהו בכלל לא מסתדר בסיפור הזה. בכל עיר בישראל, בכל מוסד ממשלתי, בכל יום נתון, קבלנים, זוכי מכרזים, ספקים, וקרובים מקבלים ונותנים כסף וטובות הנאה למי שמקצר להם תהליכים, ואין ארגון אחד נקי. משטרה נקייה יש לנו? מס הכנסה חוקר ללא שחיתות יש לנו? מישהו יכול לסגור מרפסת בלי "עזרה" בעירייה? מי שחי פה יודע איך הדברים מתנהלים.

ואני רוצה שהשופט רוזן, על אף שפתו הגסה, לא יהיה יחיד ומיוחד שלא בוחל בלשונו לתאר ולהעניש ביד קשה (באופן יחסי לישראל, וכולם היו צריכים לקבל פי שלושה), ויהיו לנו עוד שופטים שאינם רחמנים בני רחמנים. מגיע לנו עוד רוזנים כאלו, שנחת זרועם המענישה תרחף כל יום מעל כל מושחת שלטוני אחר במדינה. ואף כי אני בטוח שהשופט רוזן התלהב מהפוקוס של התקשורת, ולכן ההתלהמות שלו. עדיין לומר את המילה "בוגד" בישראל, זו טעות גסה וקשה, ממש התרת דמו של אולמרט. נכון, אולמרט בגד, בתפקידו, באחריותו, באזרחים שבחרו בו, ובגד בטוהר המידות. המילה מתאימה ללא ספק לכל מושחת ציבורי באשר הוא. בוגד בישראל הוא רק פוליטי, מילה מועדפת על ידי אנשי הימין, ובגידה יש אחת. בגידה בלאומניות, בגידה במדינה. אנחנו חיים בשפה הישראלית, ולא במילון אוקספורד. אולי לשופט יש פן פוליטי מובהק שאני לא מכיר, אולי הוא ניסה לשים דגש על חומרת העבירות ולסמן לשופטים הבאים כיצד להתייחס לשחיתות שילטונית.

ולמרות זאת, אולמרט ייצא זכאי בעליון. השופט עשה טעות אחת והרשיע אדם ללא הוכחות. כמו משפט רצח בלי גופה ובלי כלי הרצח. רוזן לקח על עצמו פעמים רבות מדי את תפקיד התביעה והחקירה, וזה מרגיש כאילו הוא הוביל את השאלות לתשובות שהוא ביקש לשמוע. רוזן החליט להרשיע את אולמרט על מה שאולמרט ידע או שלא ידע. איך אפשר להרשיע אדם ללא הוכחות וראיות נגדו? האם זה המשפט שאנחנו רוצים למרות שלאושרנו, יש צדק בתוצאות? מעכשיו כל שופט יוכל להכריע על פי רצונותיו שלו, למרות שהמסקנות תלושות ומתעלמות מחוסר ראיות. נרצה או שלא, תשאלו משפטנים, אולמרט ייצא זכאי בעליון. ואז מה?

נרגעתם? ראש ממשלה לשעבר בישראל הולך לכלא על שחיתות, זה באמת ניקיון האורוות? ואיפה ביבי טורס? ואיפה פרשת עמדי? ואיפה שני דוחות ציבוריים קשים ביותר שלא הגיעו למשפט? זו לא שחיתות? ביבי לא מושחת ולא מקבל שוחד? באמת "השירות" שישראל איום עושה לביבי כדוברות חיצונית פרסונלית למשפחת העריצות נהנתניהו, במימון של עשרות מיליוני דולרים בחודש, זו לא שחיתות? אין כאן טובות הנאה? ביבי לא עוזר לאדלסון? באמת מישהו חושב שביבי טס ליפן רק בצירוף מקרים נדיר ביום שבו אדלסון צריך לקבל מכרז לקזינו בשווי 10 מיליארד דולר? ביבי ייחקר? על ידי מי ייחקר? האמא והאבא של שחיתות שלטונית מתגלמת כל בוקר בישראל איום, וראש התביעה מחפש איך למזמז עוד שנה בלי לחקור, את זה ואת ביבי טורס.

מפכ"ל המשטרה, שכהונתו מוארכת בהוקרת תודה מהממשלה על כי ארבע שנים לא נפתחה חקירה פלילית בישראל בנושא שלטוניים, זו שחיתות או לא? ומה דעתכם על כך שיד ימינו של ליברמן, המורשע שחמק, מינה אותו לתפקיד, ורק במקרה גם ראש התביעה של ישראל היה הסנגור הפרטי של משפחות האצולה הפוליטיקאיות בישראל? ורק במקרה כל המעגל הזה של נחקרים סדרתיים, שממנים את התובעים שלהם ואת השופטים שלהם ואת החוקרים שלהם ואת מפקד המשטרה – כל אלו לא נחקרים ויוצאים זכאים למרות שיש הוכחות? אז אולי אני אעלם במפתיע, בנסיבות טבעיות, כמו העדים של ליברמן, ואולי גם לבן שלי הוא יעביר מיליוני דולרים לחשבון הבנק שלו, אבל אם זו לא שחיתות שלטונית קיימת ומושלת, ואין פוצה פה נגדה, והיא מקבלת את תמיכת העם בכל בחירות, והעיקר שהם ימנים אז נצא בצהלולים – מה לעזאזל איכפת לי אם אולמרט ידע או לא ידע שאח שלו קיבל כמה מאות אלפי שקלים?

שעה של חסד שלטוני נקי לא תהיה לנו עד שלא נחליף את שיטת הבחירות. המחאה הבאה צריכה לגרש את השלטון.

[related-posts title="מאמרים קודמים של זיו טרנר"]

8 Comments

  1. אבי
    18 במאי 2014 @ 6:51

    לא מבין,,, אז הכותב מצודד בעבריינים כמו אולמרט שגנבו רק "כמה אלפים" ? וזה לא בסדר כי הוא עזב לשמאל ? אז תפרו לו תיק ? נו, באמת,, זיו טרנר, גיבוב של שטויות כזה לא קראתי מזמן, אפילו לא בחוברות קומיקס.

    • זיו טרנר
      18 במאי 2014 @ 15:49

      איפה קראת את מה שאתה טוען שאני כתבתי? גיבוב של שטויות כאלו אני מצפה רק מטוקבקיסטים. אולי תחזור לקומיקס.

  2. ערן
    17 במאי 2014 @ 21:07

    זיו מהלך על גבול הדק של חופש הביטוי, גבול דק מאוד… משהו לא מסתדר בסיפור הזה אכן – זה שאין לו, לזיו, גבול לחוצפה, עזות מצח וזילזול בדמוקרטיה. גם דבריו כאילו משהו כאן לא תקין במשפט – ניסיון להלך איימים על שופטים… בושה של כתבה
    23 secs · Like

  3. נועם
    17 במאי 2014 @ 15:29

    בתור ירושלמי שגם גר לא רחוק מאולמרט, הוא תמיד נחשב למושחת ועוד לפני שהיה ראש עיריית ירושלים
    הסיפורים אודות השחיתות שלו תמיד סופרו ואני עדיין מחשיב כמדע בדיוני את זה שהוא הואשם והורשע
    לאחר זימרתה של שולה זקן אתמול קשה לי להאמין שהוא יזוכה בעליון אבל נחיה ונראה.
    לגבי שאר מה שרשום כאן שההוא קצת פה וההוא קצת שם, אז בושה וחרפה פה ובושה וחרפה שם. כתבה די דוחה.

  4. בני
    16 במאי 2014 @ 22:27

    ראשית איני רוקד על דמו של אולמרט ,ואיני חושב שהשחיתות חוסלה .משום שאני סבור שהוא ראש ממשלה טוב ואלי היה נחתם הסכם בתקופתו .אך הכל אם ?כי הייתה לו קופת שרצים שהיא היפילה אותו .לגבי תוצאות המשפט ?השופט הנכבד רוזן היציב רף גבוה לכל מי שבא אחריון .לראייה מדוע מיהר ראש עיריית בת ים לחיאני לחתום על עיסקת טיעון מהר ?בעתיגד אני מאמין יחשבו המושחתים בפןטנציה שלוש פעמים ,ואלי סיכוייהם להגיע לכלא גבוהים יותר .

    • זיו טרנר
      17 במאי 2014 @ 16:14

      לחיאני חתם על עסקת טיעון כשבוע לפני גזר הדין. אני בטוח שהוא ועורכי דינו הבינו היטב כי סך הראיות נגדו הוא חמור ומשמעותי ביותר. לצערי הרב, בתביעה בישראל היא נפסדת ופחדנית. צריך לשלוח מושחתי שלטון לעשרות שנים בכלא. חובה להחזיר את הפחד לעבריינים

  5. איה
    16 במאי 2014 @ 17:58

    סוף סוף מאמר ראוי על מגוון הסקותיו. חבל לי רק שלא מספיק אנשים יקראו אותו. חבל לי לא פחות שאפילו היה מופיע בכל העיתונים ואתרי החדשות, היה נסקל באבנים של ההמון המטומטם שאין לו שום יכולת לראות מהי האמת שבה אנחנו חיים. אכן צדקת לחלוטין: מ'כפת לי לעזזאל אם אולמרט ידע או לא ידע אם אח שלו קיבל או לא קיבל מאות אלפי שקלים. זה מה שינה כאן משהו?זה.

  6. גידי
    16 במאי 2014 @ 17:32

    רמת הטיעונים באמת דלה ומעליבה את האינטלגנציה . ציטוט "ולמרות זאת, אולמרט ייצא זכאי בעליון. השופט עשה טעות אחת והרשיע אדם ללא הוכחות. …"זיו מצטט את ידיעות אחרונות.
    יש פה עוד חבר מוסווה של אולמרט שופט עליון בדימוס זיו .
    אני אשמח אם אולמרט יצא זכאי,6 שנים לאדם בגילו זה כמו 20 שנה בפועל. הייתי שמח שיקבל חנינה כמה שיותר מהר.
    ביבי צח כשלג נקי לגמרי אין לו תיק במשטרה לא ישב בבית סוהר ואת כל מה שהדביקו לו לא הגיע לאישום…! מה לעשות גנטלמן לא מתווכח עם עובדות….סליחה פרט לגנטלמנים הזויים אכולי שנאה שמשקרים במצח נחושה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן